Edward Gal en Sisther de Jeu tweede in Grand Prix Brabant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyLuna

Re: Edward Gal en Sisther de Jeu tweede in Grand Prix Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:05

Echt heel erg zonde van Imke, ze keek op dat moment ook een paar keer naar d'r moeder op, en het leek echt of ze zat van 'help, wat nu'. Ik ken het gevoel, naja en als je geen contact hebt met de mond dan is het erg lastig rijden. Voornamelijk komt het toch vaak voort uit teveel spanning in de hand en/of daardoor te strakke hand.
Moet zeggen dat ze toch nog uiteindelijk redelijk de draad wist op te pikken.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 01:03

anky had misschien wel wat fouten, maar wat een uitstraling.. echt super

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:00

Super score van Edward, fijn dat Sisther nu weer rustig is in de ring.

Er jammer voor Imke dat het juist op zo'n groot concours mis moet gaan, maarja ook dat hoort helaas bij de sport. Als sunrise weer wat meer wedstrijdritme heeft komt het vast wel weer goed met die twee ;)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:49

Laura en Edward reden ook echt top, was goed om te zien dat Sister lekker ontspannen was!!

horseyfries

Re: Edward Gal en Sisther de Jeu tweede in Grand Prix Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:13

Sunrise was gewoon iets té goed in vorm, dat komt vanzelf wel weer goed als ze meer wedstrijdritme heeft.
Net zoals Painted Black, idd té hoog gepunt, maar hij is wel weer heel erg veranderd (lees: verbeterd) in zijn bewegingen en heeft precies daardoor af en toe balansverstoringen. Die werden idd onvoldoende afgestraft maar ALS hij daarin weer helemaal bevestigd is dan gaat hij wel weer een hele stap verder zijn!
Sisther was geweldig en mag het even gezegd worden voor al die mensen die zaten te katten op Edward: wat heeft hij het gewéldig gedaan om de rust weer in die merrie te krijgen!!
Petje af!

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:49

Ik heb gisteravond alle GP gezien. Het was echt allemaal van een heel hoog niveau. Maar het valt zeker op dat gevestigde namen zich foutjes én fouten kunnen veroorloven en toch nog hoge punten kunnen scoren.
Dat is wel jammer.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:00

Anky zat met PB inderdaad véél te hoog in de punten.
Erg veel fouten, storingen en PB was eigenlijk de gehele proef erg tegen het been en niet echt fijn aan de hulp.
In Amsterdam pas zat ze net iets hoger in de punten, maar toen was het wel zeker verdiend, PB stond er super aan toen. Maar nu was het beeld echt niet fijn en heb ook echt grote vraagtekens gezet bij score.

Edward reed erg fijn! Hier en daar nog een kleine storing, maar knap gereden.

Laura Bechtoldsheimer reed echt een SUPER fijne proef! Heel erg mooi, expressief en keurig gereden. Klein foutje bij het galopaanspringen, maar zeker terecht deze superscore!

Marlies viel me enorm tegen. Heb Ojay vorig jaar het laatst gezien op IB, toen nog onder Coby. En toen liep hij eigenlijk vele malen fijner, lekkerder door het lijf en meer ontspannen. Nu zat er veel spanning op, paard was de gehele proef níet fijn in de aanleuning, veel te strak in de bovenlijn, en als het gewed is in draf niet eens 100% zuiver. Vond de punten nog ruim bedeeld.

Imke was gewoon echt zonde, maar werd (in tegenstelling tot Anky) wel heel erg hard afgestraft op de fouten. Maargoed, het was geen super proef, en er zat te veel spanning op.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:03

Carri schreef:
Ik heb gisteravond alle GP gezien. Het was echt allemaal van een heel hoog niveau. Maar het valt zeker op dat gevestigde namen zich foutjes én fouten kunnen veroorloven en toch nog hoge punten kunnen scoren.
Dat is wel jammer.

hier ben ik het echt mee eens
zat gisteren ook te kijken op de tribune
en dan zie je inderdaad voor sommige fouten nog gewoon de zevens uit de kast komen
terwijl een ander gelijk afgestraft word

vond de proef van isabella werth mmmmmm niet spetterend
edward vond ik super en die had van mij ook mogen winnen
imke was jammer, teveel spanning en ik had het idee dat ze dit ook niet kon wegrijden
alles was een beetje ingehouden
anky liet een mooie proef zien maar toch wel redelijke foutjes

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:44

Super die Eward met Sisther De Jeu :D +:)+ ,, zo een gaaf paard!!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:42

Goed gedaan van Edward,
jammer van Imke,

En er zitten bij Anky 2 kanten aan, de dingen die ze goed rijdt, rijdt ze 9 van de 10 keer ook echt goed.
Maar idd nog best hoge plaatsing als ze veel missers heeft gemaakt (wat ik hieruit concludeer, heb het zelf niet gezien). De naam zal vast en zeker ook wel meehelpen....