TREC - een veelzijdige discipline in de paardensport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:00

Sammie schreef:
Op de terugweg laat je je paard zo snel mogelijk stappen. Des te sneller je stapt, des te meer punten krijg je voor dit onderdeel. Ook hier geldt: als je paard gaat draven of dribbelen, krijg je voor dit onderdeel geen punten!

Hoe zit het met een tölt? Technisch gezien is dit een drietakt. Dan denk ik dat ik heeeeeeel snel ben :o

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:16

Dit lijkt me echt heel erg leuk om te doen! :j

Ik denk dat ik maar eens bij zo'n wedstrijd ga kijken, en dan misschien volgend jaar zelf eens een keer meedoen! :D

jennifer14

Re: TREC - een veelzijdige discipline in de paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:27

Het is zooo leuk! Heb het nu één keertje gedaan. Sta helaas nog op de reservelijst voor 5 april :(!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:33

Trekpaarden kunnen ook rustig mee doen hoor! Ik geef les in TREC en afgelopen zaterdag waren er ook 2 trekpaarden die meededen. Ook hebben zij zich ingeschreven voor de wedstrijden. Eén van die trekpaarden was ongeveer 1100 kilo!
Hou de komende 5 maanden ook de BIT in de gaten. Er worden 5 hindernissen besproken verdeeld over 5 BITs.

Mooi stukje geschreven hoor Mirjam!!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:17

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:22

Mag da ook bitloos?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:42

lijkt me ook ontzettend leuk om te doen zat er al langer over te denken

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:57

Naide_and_me schreef:
Mag da ook bitloos?

Jazeker!! Ik rij zelf ook bitloos

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:14

Juliette86 schreef:
Sammie schreef:
Op de terugweg laat je je paard zo snel mogelijk stappen. Des te sneller je stapt, des te meer punten krijg je voor dit onderdeel. Ook hier geldt: als je paard gaat draven of dribbelen, krijg je voor dit onderdeel geen punten!

Hoe zit het met een tölt? Technisch gezien is dit een drietakt. Dan denk ik dat ik heeeeeeel snel ben :o

Viertakt bedoel je hoop ik ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:40

Klinkt echt onzettend leuk, helaas heb ik geen trailer dus paard vervoeren is een probleem!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:04

Weet iemand of er misschien ook in het zuiden van nederland (limburg,brabant) ergens trainingen worden gehouden, woon zelf in d buurt van weert ...

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:06

Wat een leuke reacties allemaal, heel erg bedankt! Er komen best wel wat vragen op, die ik hoop te kunnen beantwoorden!

mathes schreef:
Dit vindt ik dus echt heel erg gaaf. Helaas zit het er voor die oude knollen van mij en mijn trekpaard niet in om er aan mee te doen. Misschien in de toekomst :D

@Mathes: er is iemand in België die met een trekpaard meedoet, misschien toch eens overwegen?

Bridget24 schreef:
Ik kijk er ook al helemaal naar uit. Alleen jammer dat ik niet echt op internet kan vinden wat die 34 verschillende hindernissen zouden kunnen zijn.... Heb er al wel een paar gevonden... Maar we zullen wel zien waar het schip strant := waar oefen jij die hindernissen????

@Bridget: kijk maar op mijn website! Daar staan ze allemaal genoemd en binnenkort heb ik ze op één na op ons terrein. Dan probeer ik ook van allemaal en foto te maken, zodat je er wat mee idee bij krijgt! En die hindernissen kun je dus ook bij ons oefenen, binnenkort zijn de eerste trainingen!

NatassJa schreef:
Mooi geschreven Mirjam! Ben benieuwd hoe het er hier allemaal gaat uit zien!

Thanx Natasje, kom gezellig een keer kijken, bijvoorbeeld bij één van de trainingen op 11 of 18 april?

Juliette86 schreef:
Sammie schreef:

Sorry, tölt wordt helaas niet goed gerekend….!

Naide_and_me schreef:
Mag da ook bitloos?

Ja, bitloos mag gewoon en er is zelfs al eens iemand zadelloos geweest!

Als jullie nog meer vragen hebben, stel ze me dan gewoon! Over een paar weken komt er een tweede artikel, misschien kan ik daar ook wel wat vragen in opnemen. Die zal gaan over hoe je ermee kan beginnen, dus alle geïnteresseerden kunnen daar hopelijk mee uit de voeten!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:38

haha Juliette, ondertussen weten die mensen ook wel dat er nog zoiets anders bestaat dan stap / draf / galop. :D Marcheren zal je niet redden. _O-

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:06

Leuk artikeltje Mirjam!

TREC is te gek!

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:21

TREC is inderdaad erg leuk! En verslavend!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:29

MirjamN schreef:
mathes schreef:
Dit vindt ik dus echt heel erg gaaf. Helaas zit het er voor die oude knollen van mij en mijn trekpaard niet in om er aan mee te doen. Misschien in de toekomst :D

@Mathes: er is iemand in België die met een trekpaard meedoet, misschien toch eens overwegen?

Meen je dat nou? Dan ga ik toch eens ff oefenen, want dit is echt iets voor mij. :D

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:32

Citaat:
Ja, bitloos mag gewoon en er is zelfs al eens iemand zadelloos geweest!

en hoofdstelloos! :D

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:32

Bijgaand het bewijs, een Trekpaard in de TREC! :D

Afbeelding

Ik heb even een foto's van http://www.fotoscheepen.nl geleend, voor meer foto's kijk onder evenementen en dan TREC Courtil. Deze combi doet regelmatig mee aan TREC wedstrijden en ze doen het absoluut niet onverdienstelijk.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:48

Dat klinkt inderdaad als een héle leuke discipline!
Ik ben bang dat Ztje het nog erg druk krijgt met al die ambities van mij.... (dressur/springen/mennen/Trec/enz.) :=

Als we zover zijn samen is dit best wel leuk om sowieso eens een introductieles voor te volgen en misschien ook wel wedstrijden als het bevalt.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:08

Wat een mooi stuk zeg! +:)+ Leuk dat TREC wat meer aandacht krijgt, is het zeker waard! Ik hoop dit jaar ook in Aalten en Zeeland mee te doen met Jeddah :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:25

Wouw, prachtig die foto. Ik krijg nu al de kriebels als ik dat zie :P

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 01:08

Ik zal zeker eens komen kijken!
Mn tante en nicht doen als het goed is ook mee, en het is maar een klein stukje vanaf hier ;)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 01:19

Wow, dit klinkt geweldig :D haha. Ik ben beetje op zoek naar een discipline voor mij en men bontje... Dit lijkt me echt super!

Bestaat dit ook in België, of zijn er plannen voor België??? Toch maar in de gaten gaan houden dit...

Alleen jammer dat ik geen vervoer heb voor mij en men knollie ;( *zucht* Voorlopig houden we het dan maar bij onze buitenritjes haha.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 01:20

Lady_M schreef:
Hmm.. Hier nog een mét interesse, maar zonder paard.. -O-
Ach ja, misschien laten ze je lopend ook meedoen :D
*Ziet zichzelf al zo hard mogelijk stappen en zo langzaam mogelijk galopperen* _O-

Elke organisatie kan altijd extra vrijwilligers gebruiken en voor niet rijdende geïnteresseerden is dat dé manier om vast een beetje aan het TREC-gebeuren te snuffelen en te zien hoe zo'n wedstrijd nu in z'n werk gaat. Daarnaast is het nog hartstikke gezellig ook. Ik heb vorig jaar bij Wieringermeer gevrijwilligd, ook puur om de gang van zaken op zo'n wedstrijd es mee te maken vast, en te kijken of het écht zo leuk is als ik dacht dat het zou zijn (ja dus :j ) en ik kan het iedereen van harte aanbevelen. Ik kan in ieder geval niet wachten tot m'n paard ook zover is, en om die tijd te overbruggen ben ik nu zelfs aan't kijken of het haalbaar is voor mij om eind november een ééndaagse TREC wedstrijd in Kootwijkerbroek te organiseren (dus als je wilt vrijwilligen Lady_M, PB je gegevens maar vast }> )

Delphi2 schreef:
Bijgaand het bewijs, een Trekpaard in de TREC! :D

Met recht een TreCpaard dus! :P

Mooi geschreven stuk Mirjam! +:)+

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:14

tweety_be schreef:
Bestaat dit ook in België, of zijn er plannen voor België??? Toch maar in de gaten gaan houden dit...

begin mei in rijsbergen, tegen de belgische grens ;)