Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Ik vind het zonde, koop dan gewoon een Tinker als je een bonte met veel beharing wilt hebben.
Friezen horen zwarte parels te zijn
TinkerTom schreef:met andere woorden....een grote luxe tinker!!als dat maar goed gaat bij de stamboeken...
Quellian schreef:Maar als ik op de site kijk van het Barock Pinto, dan zie ik onder 'verkoop' deze advertentie: http://www.barockpintostudbook.com/NL/Tekoop.htm
Het kan aan mij liggen hoor (ben totaal niet thuis in de Friezenwereld), maar dit is toch gewoon 100% Fries? Wat heeft dat dan te maken met de Barock Pinto als ze dat los willen zien van de Fries?
Quellian schreef:Ja voor mij maakt het niet uit hoor, al fokken ze paarse paarden met gele stippen en groene hoefjes, maar ik snap dan niet zo goed het nut om er een nieuw ras van te maken. Omdat mensen graag fokken onder een papiertje? Daar ben ik wel benieuwd naar
jasmijn78 schreef:Quellian schreef:Ja voor mij maakt het niet uit hoor, al fokken ze paarse paarden met gele stippen en groene hoefjes, maar ik snap dan niet zo goed het nut om er een nieuw ras van te maken. Omdat mensen graag fokken onder een papiertje? Daar ben ik wel benieuwd naar
Tsja... Waarom zouden mensen een stamboek oprichten denk je... Vraag je je dat ECHT af?
snowdon schreef:Grappig dat men de tinker er bij haalt, zo zie je maar weer dat veel wat bont is al gauw als tinker word bestempeld.
De tinker kan dus mooi weer terug naar wat het hoort te zijn, als de sportliefhebbers die bont en harig willen fokken meer naar de mooie barokke pinto gaan neigen.