Pitbull bijt paard, paard verplettert Pitbull

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:43

sunny_l0ve schreef:
Ja, maar ik vind het een beetje hard om te zeggen, ja het is zijn verdiende loon. Ik vind het toch sneu voor het beest, ondanks hij er zelf voor gezorgd heeft.

helemaal mee eens :o

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:43

Tja ik erger me er al een tijdje aan ik zeg: Hond aan de lijn, die heeft z'n lesje wel geleerd!

Ayasha
Blogger

Re: Pitbull bijt paard, paard verplettert Pitbull

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:46

Denk dat hondje geen lijn meer nodig heeft eerlijk gezegd...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:32

pharagirlke schreef:
Hij kan er wel aan doen dat ie aanvalt lijkt me... :=

Hij zal het enigzins wel bewust doen, het is zijn instinct. Maar om die hond daar nou helemaal op af te rekenen en te zeggen jammer voor je, vind ik erg hard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:18

En als het jouw kind was die hij achterna joeg? Of als het jouw paard was en paardlief mocht ter plekke afgemaakt worden?

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:31

Mijn honden proberen ook paarden aan te vallen omdat ze bang voor ze zijn. Kinderen en mensen uberhaupt vallen ze niet aan. Behalve als honden (in het algemeen)zich bedreigd voelen dan doet elk hond rare dingen.... en dan maakt het niet uit of het nou een paard een mens of een ander dier is.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:37

opisop_shop schreef:
Naja als die hond zo vals is? Dan was hij anders ook afgemaakt misschien als het een gedomesticeerde hond was?

Vreemd verhaal dit, klinkt echt als een broodja aap verhaal maar dan in het echt!
Ben erg blij dat het paard het heeft overleefd.

betekent niet gelijk dat de hond vals is.. mijn paard is ook eens aangevallen door een hond toen we op de hei aan het rijden waren, de hond probeerde hem in zn flank en benen te bijten. uiteindelijk kreeg hij een klap van de achterbenen omdat mijn paard in galop zat. toen konden de eigenaren de hond weer pakken. was voor de rest een heel lief beest, alleen dat jagersinstinct kwam denk ik weer naar boven.. gelukkig had niemand wat.. vind het dan ook zielig voor de hond uit dit verhaal dat hij zo gruwelijk om het leven is gekomen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:05

pharagirlke schreef:
En als het jouw kind was die hij achterna joeg? Of als het jouw paard was en paardlief mocht ter plekke afgemaakt worden?

Ja, maar daar gaat het nu niet om. Dan zou ik niet boos worden op de hond zelf, maar waarom hij zoiets zou doen. Achteraf zou je dan toch denken dat het instinct is, hoe lullig voor het paard/kind ook. Ik probeer die hond niet vrij te pleiten, maar ik vind het heel erg hard om zoiets te zeggen, ik zou dat niet over mijn hart verkrijgen. Misschien ben ik wel te soft ;) .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:20

Het gaat ook niet om mijn hond en toch word die bedenking gemaakt of ik ook zo had gereageerd als het mijn eigen hond was ;) Dus ik vind mijn vraag heel terecht. Kwestie van het gewoon om te draaien.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:24

Het was zo'n arme zwervershond die nu goed af is. Laten we tenminste hopen dat dat het was.....

Zo niet, dan kan de eigenaar misschien de rest van zijn leven dokken aan schadeclaims. Amerika hè :j

En inderdaad maakt het niet uit wat voor een hond het is.... als het de mijne was, en hij had het overleefd dan kreeg ik ook een enkeltje hondenhemel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 22:13

Jij? Ik hoop dat je je hond daarmee bedoelt Slim :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:14

Cayenne schreef:
Jij? Ik hoop dat je je hond daarmee bedoelt Slim :D

:)) Ik dacht al toen ik het las: "hier klopt iets niet" maar had nog niet gezien wat :')

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:16

Sjips.... wie heeft mij gehackt? >;) Kan me niet voorstellen dat ik DAT er neer heb gezet....

Bedoel inderdaad hij i.p.v. ik .... :o ;)

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:24

Ik ga niet in op de discussie van boos worden op de hond of baasje. Die hond heeft een enkeltje hondenhemel nodig. Die zal de volgende keer weer aanvallen en dan zouden het ook mensen kunnen zijn.
Een goed vriend van my was zijn paard aan het longeren op zijn afgesloten terrein. Zijn merrie is ook aangevallen door een pitbull.
De merrie had de lappen vellen aan haar buik en nek hangen. De hond liet niet los wat hij ook deed. Uiteindelijk is er een andere merrie de hond gaan trappen en toen liet hij los. Maar wilde weer aanvallen de eigenaar heeft de hond dood geslagen. Anders zou hij of zijn merrie dood geweest zijn. Ik vindt het terecht dat de hond afgemaakt is. Ik houdt van dieren maar niet op die manier.
De merrie is er met drains en weet ik veel hoeveel hechtingen vanaf gekomen. Ze is dank zij die hond erg angstig geworden. En naar buiten gaan met zo'n getraumatiseerd paard lijkt me levengevaarlijk gezien er ik weet niet hoeveel zwerfhonden op Aruba zijn.