Paard trapt tweejarige peuter in het gezicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:11

wat doet dat er nu toe dat er niets over de ouders wordt gezegd, die mensen zijn mss teveel in shock om te reageren, of die mensen leven mss niet meer of of...

feit is dat dit vreselijk is en niet had mogen gebeuren. :n
ik hoop dat 't kindje kan herstellen.

Meetje22

Re: Paard trapt tweejarige peuter in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:17

In 1 woord verschrikkelijk..............

Ik sta ook alijd met grote ogen te kijken hoe ouders met kleine door paardenmarkten heenstruinen.
Ze zijn overal mee bezig behalve met letten op de paarden in combinatie met hun kinderen.
Doodeng....................

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:18

Wat verschrikkelijk dat dit heeft kunnen gebeuren ! Het arme meisje.
Ongeacht het hoe en waarom,het is de verantwoordelijkheid van de begeleiders van dit meisje. Zo dicht laat je een peuter niet bij de achterbenen van een paard komen ! Welk paard dan ook.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:51

abbeltje schreef:
Caesar schreef:
En hierom snap ik nooit wat al die ouders met kinderen (in wagens) op een paardenmarkten/evenement moeten. En achteraf maar piepen als er wat gebeurd, want het ligt altijd aan een ander. Ongekend de oorzaak of de reden. Je praat wel over kinderen en paarden.

Neemt niet weg dat ik het ontzettend sneu vind voor het kindje, dit gun je absoluut niemand!

Echt een belachelijke reactie dit. Vorig jaar ging ik ook met mijn zoontje en man samen naar een paardenevenement. Wij hadden onze kleine man tussen ons in lopen en hij weet heel goed dat hij niet naar de paarden mag gaan en niet achter de paarden langs mag lopen. Hij luisterde die dag als een engeltje.
Op een gegeven moment komt er iemand met een merrie met veulen aan. Ik neem mijn zoontje mee naar de kant zodat ze ruimschoots er langs konden en dat we niet in de gevaren zone stonden. Wat gebeurd er? Merrie trekt touw los draait zich om, waardoor het veulen heel dicht bij ons kwam. Clé deed een stap achteruit waardoor het veulen schrok en heel hard mijn zoontje trapte, die vervolgens viel en nog een trap in zijn gezicht kreeg. Absoluut niet onze fout maar wel een heel vervelend ongeluk.
Wonder boven wonder had hij niets en konden we de merrie en het veulen ook weer snel te pakken krijgen.

Ik zelf zou nooit zo met mijn merrie en haar veulen door het publiek lopen. Ook zou ik nooit mijn paarden aan een touw op een veemarkt zetten, dit is veel te gevaarlijk en niet alleen voor de mensen.

Dus oordeel niet te snel, je weet helemaal niet hoe het is gebeurd! Dus gelijk zo belachelijk reageren dat slaat nergens op!

In mijn ogen helemaal geen belachelijke reactie. Je ziet nu zelf hoe kwetsbaar een kind is met paarden. Of het nu jouw verantwoording is, of die van een ander... hoe best je ook doet om het te voorkomen, paarden zijn onvoorspelbare dieren in grote of drukke omgevingen. Juist om die reden neem ik geen klein kind mee, omdat die gewoon geen inzicht hebben in situaties en die bij een klap gewoon kwetsbaar zijn.

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:56

awh ik vind het echt zielig voor dat kindje, maar gelukkig leeft ze nog.
en het paard kan er niks aandoen die schok gewoon en dat hij trapt is gwn een natuurlijke reactie.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:46

abbeltje schreef:
Caesar schreef:
En hierom snap ik nooit wat al die ouders met kinderen (in wagens) op een paardenmarkten/evenement moeten. En achteraf maar piepen als er wat gebeurd, want het ligt altijd aan een ander. Ongekend de oorzaak of de reden. Je praat wel over kinderen en paarden.

Neemt niet weg dat ik het ontzettend sneu vind voor het kindje, dit gun je absoluut niemand!

Echt een belachelijke reactie dit. Vorig jaar ging ik ook met mijn zoontje en man samen naar een paardenevenement. Wij hadden onze kleine man tussen ons in lopen en hij weet heel goed dat hij niet naar de paarden mag gaan en niet achter de paarden langs mag lopen. Hij luisterde die dag als een engeltje.
Op een gegeven moment komt er iemand met een merrie met veulen aan. Ik neem mijn zoontje mee naar de kant zodat ze ruimschoots er langs konden en dat we niet in de gevaren zone stonden. Wat gebeurd er? Merrie trekt touw los draait zich om, waardoor het veulen heel dicht bij ons kwam. Clé deed een stap achteruit waardoor het veulen schrok en heel hard mijn zoontje trapte, die vervolgens viel en nog een trap in zijn gezicht kreeg. Absoluut niet onze fout maar wel een heel vervelend ongeluk.
Wonder boven wonder had hij niets en konden we de merrie en het veulen ook weer snel te pakken krijgen.

Ik zelf zou nooit zo met mijn merrie en haar veulen door het publiek lopen. Ook zou ik nooit mijn paarden aan een touw op een veemarkt zetten, dit is veel te gevaarlijk en niet alleen voor de mensen.

Dus oordeel niet te snel, je weet helemaal niet hoe het is gebeurd! Dus gelijk zo belachelijk reageren dat slaat nergens op!

In mijn ogen helemaal geen belachelijke reactie. Je ziet nu zelf hoe kwetsbaar een kind is met paarden. Of het nu jouw verantwoording is, of die van een ander... hoe best je ook doet om het te voorkomen, paarden zijn onvoorspelbare dieren in grote of drukke omgevingen. Juist om die reden neem ik geen klein kind mee, omdat die gewoon geen inzicht hebben in situaties en die bij een klap gewoon kwetsbaar zijn.[/quote]

Ja hoor dan kun je nergens meer naar toe met je kind! Leuk leven voor zo'n kleintje

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:23

abbeltje schreef:
Ja hoor dan kun je nergens meer naar toe met je kind! Leuk leven voor zo'n kleintje

Natuurlijk kun je naar een paardemarkt met je kind (of iets in die geest) maar gewoon je kind bij de hand houden en ten alle tijden je oog op hem/haar houden!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:26

Èn niet miepen als het verkeerd gaat. Bij paardenevenementen loop je nu eenmaal risico.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:28

Citaat:

Leg ik iemand ergens een verbod op? Geef alleen mijn mening dat het in mijn ogen gewoon niet verstandig is.
En er zijn zat plaatsen wel geschikt om heen te gaan met je kind; speeltuinen o.a.
Maar sommige mensen zien het gevaar veroorzaakt door een ander gewoon minder snel en al helemaal met dieren. En achteraf is het altijd een anders schuld en komt er gezeur van.

En of het voor het kind van zo'n jonge leeftijd nou leuk is om constant weggetrokken te worden of in een horde mensen aan een handje te moeten lopen; vraag ik me af. Want even een paardje aaien zit er ook niet in daar.... maar dat even terzijde.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:28

slimmerik schreef:
Èn niet miepen als het verkeerd gaat. Bij paardenevenementen loop je nu eenmaal risico.

Dat geldt voor iedereen vind ik...Maar inderdaad, niet da de tijd de eigenaar van een paard aansprakelijk willen stellen omdat jij je kind de kans gaf zo dicht achter een paard te komen. Het is jouw schuld en niet de schuld van het paard noch van zijn eigenaar!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:30

Oei...
Dat is minder.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:36

Tja, en iedereen roept dan het hardst dat ze maar beter hadden moeten opletten en dat het hun nooit zou overkomen. Wel ik weet uit ervaring dat kinderen van die leeftijd watervlug zijn en dat dit soort dingen nu eenmaal kunnen gebeuren. Like it or not, je kunt niet alles voor zijn..

Laten we maar hard duimen (of bidden naar gelang je voorkeur) dat dit kindje weer redelijk hersteld en zich later kan redden in het leven...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:44

abbeltje schreef:
[Ik zelf zou nooit zo met mijn merrie en haar veulen door het publiek lopen.

Bij sommige evenementen (nou zeg maar gerust alle: paard en koets, equitana, dag vh aangespanenn paard enz enz) moet je met je paard dwars door het publiek om bij de ring of weer bij je box te komen. Ik ben er absoluut geen voorstander van en vind het onverantwoord.

Anderzijds denk ik dat het verhaal 2 kanten heeft. Pas op de HK in belgie stond er ook een vrouwtje met kind van 2 in een buggy op nog geen 50cm van de achterhand van een hengst die liep te stuiteren omdat hij een stand niet in wilde om gemeten te worden. Dier kwam continu achteruit en zat zowat in die buggy. 1x uithalen en kindlief was er niet meer geweest. Wij (andere omstanders) zaten meer in over de veilgheid van kindlief dan moeders zelf helaas.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:47

Wat een vreselijk ongeluk zeg! Krijg er kippevel van.

En meer dan een ongeluk is het trouwens ook niet, we weten niet hoe het gegaan is en zolang dat niet bekend is kun je er niet over oordelen.
Met kinderen en paarden houdt je risico's, maar je hoeft ze er ook niet helemaal van weg te houden. Zolang je maar heel goed nadenkt bij wat je doet, maar nergens staat dat dit hier niet het geval is.

ManonR_ schreef:
Haar tante en haar grootvader.. Waar zijn de ouders van dat kind?

uhh, in het ziekenhuis bij hun kind misschien???
Fijn van die mensen die niet met hun ellende aandacht willen krijgen!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 05:05

10/11 News received a phone call Monday evening from Dwain Myers with the Bluestem Miniature Horse Club. He says he was at the Lancaster Event Center when the accident happened. He says the animal involved in the incident was a mule and not a miniature horse.

http://www.kolnkgin.com/home/headlines/41317972.html

hoe het ook gebeurt is en of het nou een mini paardje of een ezel was.. het is gewoon heel tragisch, zo'n mooi, jong kindje misschien voor haar leven getekend. ook voor de eigenaren van het dier kan dit zeer traumatisch zijn, dit wil niemand.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:50

lisa_pluisje schreef:
Axel_Valerie schreef:
inderdaad dit verhaal heeft natuurlijk 2 kanten..
Misschien zat het kindje er wel aan! Je weet natuurlijk
nooit hoe dicht ze erbij stond..

En dan mag een kind zowat doodgetrapt worden?
Je lijkt wel niet wijs.

nee,dat mag niet...
maar heeft men tegen jou ook niet van begin af aan geroepen dat je niet te dicht achter een paard langs moet lopen?
dat een paard uit schrik-reactie kan slaan?
sorry hoor,maar in dit geval kun je niet opmaken of het paard uit schrik of uit "valsheid" heeft geslagen.
en als ik t goed begrijp,word het paard ook niets kwalijk genomen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:09

Vervelende situatie. Je kan nooit raden wat er gebeurd is, dus ga er dan ook niet van uit. Zo voorkom je nare reacties tegenover elkaar.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:14

"De politie is op zoek naar de eigenaar van het paard."

Wat??!! Willen ze de eigenaar bestraffen of een boete geven?? hahaha wat een omgekeerde wereld zeg!!

Hoe kan dit in vredesnaam gebeuren?? (wie was er verantwoordelijk voor het kind??!!)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:15

Waarom is de politie nou op zoek naar de eigenaar van het paard dan? Wordt het paard zeker afgemaakt :s
Het is en blijft gewoon een dier, ik vind dat er gewoon geen schuldige is. Het is altijd gevaarlijk..

Hoop dat het kindje er in ieder geval wel boven op komt! :(

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:24

Citaat:
London bezocht het paardenevenement samen met haar familie. Haar tante Brenda Mc Gregor begrijpt niet dat de eigenaar van het paard toeliet dat kinderen het paard benaderden. ,,Je mag nooit iemand in de buurt van de achterhand van een paard toestaan”, aldus Mc Gregor. De ouders willen een schadeclaim indienen bij de eigenaar van het paard. Het is hen echter nog niet gelukt om de naam te achterhalen. De organisatie hoeft de naam volgens de wet niet vrij te geven.

London is zondagochtend voor het eerst geopereerd en zal meer operaties moeten ondergaan. Doktoren weten nog niet in hoeverre haar zichtvermogen is aangetast. De peuter kan haar ogen nog niet openen.

http://www.horses.nl/horsesnl/nieuws/93 ... -van-paard

Het paard (nouja de eigenaar) wordt dus gezocht om een schadeclaim in te kunnen dienen....

http://www.kolnkgin.com/home/headlines/41317972.html#
Hier staat een filmpje (weet niet wat ze zeggen: ik heb geen geluid :+ ) maar je ziet ook een foto/filmpje van het meisje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:28

Ik snap dat je zo'n kleintje mee wilt nemen, zeker als ze gek zijn van paarden. Is ook leuk voor de ouders, dagje paarden met de kleine. Maar het is natuurlijk geen plek die bedoeld is voor een kind, en op de grond in de buurt van een paard is al helemaal geen plek voor een kind. Ik snap het ook als een dier een dier en en die schrikt en daardoor naar achteren slaat.

Ik vind het bespottelijk dat die ouders een schadevergoeding van de ruiter willen, dan moet je maar beter op je kind letten/het niet op de grond laten staan maar optillen.

Hopelijk voor het meisje komt ze er weer helemaal bovenop :)

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:42

slimmerik schreef:

Op zo'n evenement vind ik de organisatie van zo'n event verantwoordelijk om te zorgen dat de paarden niet zo dicht bij de toeschouwers kunnen komen, of kinderen verbieden.

Hier is ieder jaar zo'n event in de stad. Wij gaan ook met onze kinderen kijken. En ik ben paarden gewoon, maar zelfs ik sta soms versteld hoe sommigen met hun paarden uit de piste komen en gewoon door de drukte gaan slalommen door de menigte. Hier moet de organisatie een veilige doorgang voorzien naar hun stalling, trailer, ...

Als je het openbaar maakt voor iedereen en de stad vol paarden zet, moet je voorizieningen treffen naar veiligheid voor iedereen.

En laat ons eerlijk zijn: sommige paarden horen gewoon niet eens thuis op zo'n event...en sommige kinderen ook niet!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:44

Pfff, er wordt tegenwoordig echt overal een claim voor ingediend,
Wat is er gebeurd met je eigen verantwoordelijkheid nemen???

(hoewel we nog steed niet echt een schuldige kunnen aanwijzen natuurlijk, tis voor ons nog niet duidelijk wat er precies gebeurd is (of zeggen ze dat in het filmpje??))

Neemt niet weg dat het nog steeds heel erg is, hopelijk gaat het inmiddels wel al iets beter.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:48

Wat verschrikkelijk voor dat kleine meisje, zeg....... ;(
Dat arme kind, vreselijk.....

Daarom let ik ook altijd heel, heel goed op, als mijn dochter meegaat naar de paarden. De eigenaar van dit paard aanklagen, nee, daar zie ik het nut niet van in. Het ging toch om een paardenevenement, zorg dan dat je je kind in de gaten houdt. Ongelukken kunnen altijd gebeuren, helaas, maar om dan weer met claims te gaan smijten, tja......

Zou het mijn dochter zijn overkomen, zou ik het vooral mezelf kwalijk nemen dat ik niet goed genoeg opgelet heb........ Ik zou het mezelf niet vergeven in elk geval.....

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:06

Nou ik ben er heel eerlijk in..ik zou de organisatie van het event aanklagen.
De ruiter kan er hoogstwaarschijnlijk inderdaad niets aan doen, maar je kan je kind ook niet de ganse tijd lopen dragen. Want dit kon evengoed bij een 6-jarige voorvallen als bij een 2-jarige.

Wij gingen laatst naar een event in de expohallen en daar was alles tiptop voorzien. De paardestallen enz aan de achterkant kant van de piste en daar kwam geen onbevoegde in. Er was genoeg plaats aan de andere kant voor de toeschouwers en veiligheid gegarandeerd.

Ik stond laatst trouwens met m'n 6-jarige dochter aan de piste op de manege te kijken omdat zij daarna moest rijden toen er plots een meisje met een pony aankwam (is een smalle gang). In plaats van me de tijd te geven uit die smalle gang te komen, nee, ze komt gewoon mijn richting uit en wij moesten ons tegen de muur pletten om haar te kunnen laten passeren... Had dat dier dan in het passeren achteruit geschopt...dan was mijn dochter dus in fout? En ik want wat doe ik met zo'n kind tussen de paarden?