Inspekteur toch naar Dressuurstal Van Baalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:53

Ben blij dat hij goed terecht komt!

Vind het gewoon een niet toelaatbaar excuus om voor een kindje je paard weg te doen , nee dat heb ik ook niet gedaan en zie er geen goede reden voor.
Jammer dat de ''echte reden'' verzwegen word......

Frenka

Re: Inspekteur naar dressuurstal Van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:54

Kijk dat is een mooie oplossing.
Ze zeggen niet voor niets, rust...roest. Hopelijk kan hij op deze manier iemand nog heel veel leren!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:02

Ik snap iets niet, Wendy stelde de eis (in haar advertentie op shorthoses) dat hij wel als leerpaard mag dienen maar absoluut geen juniorenpaard of iets op dat niveau mag worden.
En nu lees ik dit? Vaag allemaal hoor. Of rijdt ze er alleen thuis mee op Z niveau.

Hij komt in ieder geval goed terecht maar de verkoper verandert wel vaak van standpunt.
Moet ze zelf weten maar komt niet echt prof. over, vooral niet als je een stal runt.

Voor Spek lijkt het mij fijn dat hij gewoon nog aan de praat gehouden wordt. Rust Roest.

edit: ging iets mis, was nog niet klaar met tekst.
Laatst bijgewerkt door PieterBel op 16-03-09 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:04

Als met die mening iemand anders domweg veroordeeld wordt zie ik daar niet zo'n heel groot problem in eerlijk gezegd.

"Ik heb dat ook niet gedaan" nou, gefeliciteerd zou ik zeggen. Dat wil toch neit zeggen dat je over een "echte reden" mag speculeren, met zo'n ondertoontje? Er worden paarden om minder verkocht hoor, en ik kan me er in het geval van een sportpaard dat nog niet achter de geraniums wil best iets bij voorstellen. Ik vind die opmerking ook een beetje stemmingmakerij eerlijk gezegd!

@Mytens: er staat toch ook bij dat hij als leerpaard voor een -weliswaar- juniorenamazone gaat dienen? Ze gaat hem toch niet uitbrengen, dat staat er toch niet?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:05

Loes'sCorner schreef:
Ben blij dat hij goed terecht komt!

Vind het gewoon een niet toelaatbaar excuus om voor een kindje je paard weg te doen , nee dat heb ik ook niet gedaan en zie er geen goede reden voor.
Jammer dat de ''echte reden'' verzwegen word......

Lekker onnozel. Als dat beest bij zijn vorige eigenaren niet de aandacht kan krijgen die hij volgens hun verdient, en ze vervolgens naar een goed alternatief zoeken, dan is dat toch mooi?

Mytens schreef:
Ik snap iets niet, Wendy stelde de eis (in haar advertentie op shorthoses) dat hij wel als leerpaard mag dienen maar absoluut geen juniorenpaard of iets op dat niveau mag worden.
En nu lees ik dit? Vaag allemaal hoor.
.

Is niks vaags aan hoor. Staat letterlijk in het artikel dat hij als leerpaard gaat dienen.

*edit*
Ik vind het in ieder geval superleuk dat een ander van zo'n ervaren paard gaat leren, helemaal als ie er blijkbaar nog veel plezier in heeft! :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:08

xx_Horsiex schreef:
Het is toch Wendy haar zaak waarom ze hem verkoopt, of niet?

Er wordt gereageerd, omdat Wendy gedurende de tijd dat ze Inspecteur had wel heel veel verschilende berichten op Bokt heeft laten zetten. Een van haar uitspraken was dat Spekkie nooit bij haar weg zou gaan :\.
En vervolgens zie je zon hengst ter dekking aangeboden op Marktplaats en daarna op Sporthorses te koop staan ;( .
Dat is deze hengst onwaardig vandaar de vele adviezen in vorige topics om Van Baalen in te schakelen, inplaats van zo met die hengst om te sollen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:10

De invloed van bokt reikt ver. ;)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:10

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het alleen maar goed dat hij aan de praat gehouden wordt (als hij het zelf ook nog aankan en leuk vindt). Maar het is wel verwarrend.
Ik ben benieuwd of dit 'jong talent' hem wel of niet Junioren gaat starten :-).
De tijd zal het leren. Ze heeft er in iedergeval een fijn leerpaardje aan!
En beter in Nederland dan in het buitenland (wat eerst de bedoeling was).
Laatst bijgewerkt door Winged op 18-03-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie verwijderd

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:11

sarabande schreef:
xx_Horsiex schreef:
Het is toch Wendy haar zaak waarom ze hem verkoopt, of niet?

Er wordt gereageerd, omdat Wendy gedurende de tijd dat ze Inspecteur had wel heel veel verschilende berichten op Bokt heeft laten zetten. Een van haar uitspraken was dat Spekkie nooit bij haar weg zou gaan :\.
En vervolgens zie je zon hengst ter dekking aangeboden op Marktplaats en daarna op Sporthorses te koop staan ;( .
Dat is deze hengst onwaardig vandaar de vele adviezen in vorige topics om Van Baalen in te schakelen, inplaats van zo met die hengst om te sollen.

Ik betwijfel of Wendy die op Bokt heeft laten zetten, of heeft ze ze zelf geplaatst?

Daarbij is het nog steeds haar paard. Ik snap dat mensen zo reageren maar dan nog, nu heeft hij een super thuis en nog reageren mensen zo. Ik snap daar de logica echt niet van.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:14

xx_Horsiex schreef:
Ik betwijfel of Wendy die op Bokt heeft laten zetten, of heeft ze ze zelf geplaatst?

Daarbij is het nog steeds haar paard. Ik snap dat mensen zo reageren maar dan nog, nu heeft hij een super thuis en nog reageren mensen zo. Ik snap daar de logica echt niet van.

Daar heeft bokt een instument voor.
Je opent het profiel van Wendy en kijkt in haar berichten

Even wat moeite, maar dan twijfel je niet meer onterecht aan andermans uitspraken

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:15

Ja hoor Wendy zit hier op bokt een heeft die berichten zelf geplaatst Zoals Sarabande al aangaf.

wendyvdh schreef:
Jongens Spekkie is verkocht en wij zijn benieuwd wat bokt weer in petto heeft voor ons! Ik ga mijn toetsenbord maar vast opbergen zodat ik op niets kan reageren.......
Laatst bijgewerkt door PieterBel op 16-03-09 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:18

vur schreef:
SteffieA schreef:
Goh ik had Inspekteur al te koop zien staan op Sporthorses.nl maar dacht dat het een wrang grapje was.

Had ik nu maar geboden :D

Maar fijn dat hij nu toch nog een goed tehuis krijgt waar hij weer lekker een beetje aan het werk kan. Daarbij 18 is echt niet oud!

Kimberly heel veel plezier en succes!

Als het een i-tje is volgens het KWPN dan is hij 20 geworden dit jaar. ;)

Volgens mij 19.. Ik heb een H-tje en die is 20 geworden dit jaar (uit 89, dus Inspekteur is uit 90)... Niet dat het verder erg belangrijk is haha..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:20

Ik vind het fijn dat ze een goede oplossing voor hem gevonden hebben en een I'tje is 19.Hij is dus 19 jaar..

Echwel

Mensen iedereen doet toch met zijn/haar paard wat hij/zij zelf wil daar hoef je en zeker tegenover bokt toch geen verantwoording over af te leggen.
Al had ze hem in de salami willen stoppen is het haar goed recht, haar paard haar beslissing.

Annemeik

Haha, joycedekker, wilde het ook net zeggen. Heb nl zelf ook een H'tje.

Fijn dat hij goed terecht is gekomen :)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:21

Echwel schreef:
Mensen iedereen doet toch met zijn/haar paard wat hij/zij zelf wil daar hoef je en zeker tegenover bokt toch geen verantwoording over af te leggen.
Al had ze hem in de salami willen stoppen is het haar goed recht, haar paard haar beslissing.

Idd. Als zij denkt dat Spekkie het ergens anders beter heeft haar keuze.
Haar paard.

Hoop dat Wendy een gezonde zoon of dochter mag krijgen en dat Spekkie een goed leerpaard mag zijn!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:25

Echwel schreef:

Dat klopt maar als je alles uitgebreid op bokt zet; wel verkopen, niet verkopen, etc etc.
dan vraag je ook om reacties. Dit is niet voor niets een forum.
Anders hadden dit soort berichten hier niet door Wendy geplaatst moeten worden. Want op een forum wordt 'gepraat'. En vooral als de eigenaar berichten plaatst over Spekkie.

Maar voor de rest maakt het niet uit, iedereen bedenkt zich weleens (of meerder keren).
In het belang van Spekkie is dit denk ik een mooie oplossing.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:25

Kimmie_girl schreef:
Idd. Als zij denkt dat Spekkie het ergens anders beter heeft haar keuze.
Haar paard.

Hoop dat Wendy een gezonde zoon of dochter mag krijgen en dat Spekkie een goed leerpaard mag zijn!

Nogmaals het gaat meer over de gang van zaken. Het is Wendy die hier steeds de publiciteit gezocht heeft en uitspraken gedaan heeft over wat ze met Inspecteur zou gaan doen. Daar wordt op gereageerd.
Maar juichen en klappen mag, kritiek absoluut niet er werden zelfs boze pbs gestuurd naar mensen die vraagtekens zetten bij het gebeuren.
Maar eind goed al goed

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:31

Super hoor! Fijne oplossing voor het paard én eigenaresse!

Ook fijn voor ons (fans) dat hij in NL blijft!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:32

Ach 'pb's zal iemand niet jeuken, sommige bokkers zijn daar sterren in...
Als ze ze naar de goede sturen

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:32

Ben blij voor spekkie dat hij nu toch weer naar een goede thuis kan waar hij eerder al vertrouwd is geweest!
Vind het een super oplossing van bijde kanten, wat ik eigenlijk al stiekem gehoopt had.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:34

Mytens schreef:
En wat is de toegevoegde waarde van al jouw belerende berichten hier in het topic?

Dat mensen zich misschien realiseren dat ze verkeerd bezig zijn? Als je iets naar Wendy te melden hebt doe je dat maar over PB. Maar ga geen steken onder water voeren als het opgelost is. Dan ben je gewoon fout bezig in mijn ogen. Je steekt feitelijk je neus in andermans zaken en gaat dan openbaar steken onder water voeren. Wees dan een echt vent/vrouw en doe het direct naar Wendy toe. Maar dat lef ontbreekt dan weer.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:40

Daar gaan we weer, kan men niet gewoon blij zijn dat het paard toch nog een fijn leven kan hebben, en toch nog wat kan betekenen voor een jonge amazone die een hoop bij moet leren. Een paard wat altijd gewerkt heefd kan je niet in een keer van werk af halen nu kan hij toch op een rustige manier wat bewegen. Beter zo als weg laten kwijnen op een stuk veld.

Wendy; goede keus heb je gemaakt. Tuurlijk was ik ook een beetje gespannen waar hij zou terecht komen, super beslissing
En geniet van je zwangerschap

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:48

Maar goed dat we in een land van VRIJE MENINGSUITING leven en ik dus mag zeggen hoe ik erover denk.........

Dat het mij en alle anderen niks aan gaat waarom klopt zeker, wil het ook niet weten, maar ik ga er verder geen woorden aan vuil maken.
Ben blij dat hij een nieuwe eigenaar heeft en hoop dat ze veel kan leren van hem en het zou leuk zijn als we hem nog eens terug zien ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:03

Echwel schreef:

Helemaal eens.
Mooie oplossing, want het is een geweldig leerpaard.
Succes allemaal. Wendy met je zwangerschap en Kimberley met je leerpaard.
Mijn paard is ook een 'i', 19 jaar en ook nog superfit hoor.
Laatst bijgewerkt door janouk op 16-03-09 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt