Shetlander op slag dood na aanrijding op de A7

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:09

Loes'sCorner schreef:
Ik vind het ongelooflijk dat er zovel loslopende pony's en paarden hier in Nederland voor zulke ongelukken zorgen!
Wat denken die eigenaren wel niet wat ze zich kunnen permiteren, niet alleen voor de beesten maar wat dacht je van de afschuwelijk ervaring die je als automobilist oploopt en zelfs dodenlijk, nee kan echt niet hoor!

Ja tuurlijk de eigenaren zetten zelf de hekken van hun land open. :roll: Sterker nog ze duwen de paarden zo de weg op als ze een auto aan zien komen. Denk toch eens na voor je zo'n reactie plaatst. :Z

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:12

Yolien schreef:
Inderdaad, hoe komt zo'n pony op de weg??!?!
Verschrikkelijk

Aan komen vliegen maar zn hoogtemeter was kapot. _O- sorry galgenhumor, was een inkoppertje.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:24

Ik heb gelezen op een ander forum dat de pony was uitgebroken uit het land over hekken gesprongen omdat die haar veulen miste (ze werden die dag afgespeend)

raar verhaal vind ik het wel, maar goed kan gebeuren tis alleen jammer gebeurt de laatste tijd zooooo vaaak ponys op de weg die ongelukken veroorzaken.
Laatst bijgewerkt door Buckje op 16-03-09 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

yara_Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:25

wow die auto is er erg aan toe... Maar die pony is toch veel belangrijker ! ik vind het erg voor die mensen waar die pony van is... maar aan de andere kant wie laat zijn pony nou op de a7 !!! dat vind ik zooo zielig |( ;(
nou sterkte voor de eigenaren !

Snoevie

Re: Shetlander op slag dood na aanrijding op de A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:58

vergeet de bestuurder niet!
hopen maar dat die er ook goed vanaf komt.
wat zal die geschrokken zijn.

erg zielig voor de pony en de eigenaren,gelukkig was het beestje wel meteen dood en niet nog lang moeten lijden

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:01

Ik reed er gisteravond langs en had al het vermoeden dat het om een pony ging. Echt heel erg naar om te zien.
joplin_1 schreef:
Er staat niet hoe laat het gebeurd is, ik reed daar gister rond 21:30 maar heb niets gezien. Wat zal die bestuurder geschrokken zijn. En arme pony, gelukkig was hij op slag dood.

Ik reed er rond 24.00 langs

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:02

Awww arme shetlander :( wat een naar einde :(

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:05

Vippie schreef:
Loes'sCorner schreef:
Ik vind het ongelooflijk dat er zovel loslopende pony's en paarden hier in Nederland voor zulke ongelukken zorgen!
Wat denken die eigenaren wel niet wat ze zich kunnen permiteren, niet alleen voor de beesten maar wat dacht je van de afschuwelijk ervaring die je als automobilist oploopt en zelfs dodenlijk, nee kan echt niet hoor!

Ja tuurlijk de eigenaren zetten zelf de hekken van hun land open. :roll: Sterker nog ze duwen de paarden zo de weg op als ze een auto aan zien komen. Denk toch eens na voor je zo'n reactie plaatst. :Z

Het is verschrikkelijk wat er gebeurt is maar ik sluit me helemaal bij Vippie aan. Wat een domme opmerking. Sorry hoor maar je denkt toch niet serieus dat die eigenaren expres de hekken open laten staan of de draad, lint of koord of what ever ze gebruiken niet maken. Goh pony's kunnen nu eenmaal ontsnappen, wij hebben er een gehad die regelmatig door het dorp liep ondanks dat er stroom op de afrastering stond.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:35

Ach god. Gelukkig dat de pony niet meer heeft hoeven lijden.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:09

[quote="Buckje"]Ik heb gelezen op een ander forum dat de pony was uitgebroken uit het land over hekken gesprongen omdat die haar veulen miste (ze werden die dag afgespeend) quote]

Klopt, dit verhaal heb ik ook gehoord van de eigenaresse op een ander forum. Deze vrouw was zo enorm gek met dit pony'tje; dat bleek uit al haar berichten. Het merrietje werd wat dun door het veulen, dus afgespeend. Op de één of andere manier is ze 's avonds door/over twee hekken gekomen en vervolgens de hele verkeerde kant opgelopen; richting snelweg. |( Gelukkig is ze wel op slag dood geweest...

Jemig, als je de foto's van die auto ziet! Wat een nachtmerrie ook voor deze mensen; duikt er opeens voor je auto een pony op, uit het niets. Dat vergeet je ook nooit meer... Ze hebben lichamelijk dan wel niets, maar ik hoop dat ze ook mentaal een beetje in orde zijn.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:10

Buckje schreef:
Ik heb gelezen op een ander forum dat de pony was uitgebroken uit het land over hekken gesprongen omdat die haar veulen miste (ze werden die dag afgespeend.

Klopt, dit verhaal heb ik ook gehoord van de eigenaresse op een ander forum. Deze vrouw was zo enorm gek met dit pony'tje; dat bleek uit al haar berichten. Het merrietje werd wat dun door het veulen, dus werd het veulen afgespeend. Op de één of andere manier is de merrie 's avonds door/over twee hekken gekomen en vervolgens de hele verkeerde kant opgelopen; richting snelweg. Gelukkig is ze wel op slag dood geweest...

Jemig, als je de foto's van die auto ziet! Wat een nachtmerrie ook voor deze mensen; duikt er opeens voor je auto een pony op, uit het niets. Dat vergeet je ook nooit meer... Ze hebben lichamelijk dan wel niets, maar ik hoop dat ze ook mentaal een beetje in orde zijn.

Edit: oeps, sorry voor de dubbele post; wou alleen de quote even aanpassen... :o

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:02

Klopt.... zou ook ff nadenken voordat je eigenaars nalatigheid verwijt. Het diertje was inderdaad bij het veulen weggehaald omdat het verschrikkelijk mager werd en bij een boer ondergebracht. Daar is het over twee omheiningen heen gesprongen en , mogelijk in een paniek reactie, ook nog de verkeerde kant uitgerend, richting snelweg.

De eigenaresse is er kapot van. De pony was alles voor haar en haar kinderen. Het laatste waar ze nu behoefte aan heeft zijn verwijten... ze had alleen maar het beste met de pony voor en we kunnen ieder alleen maar hopen dat het ons nooit overkomt
(ook mijn paarden zijn wel eens uitgebroken. )

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:09

mille1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:23

die bestuurder heeft denk ik te h ard gereden gelukkig was de shetlander op slag dood anders had hij pijn moeten lijden

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:31

mille1 schreef:
die bestuurder heeft denk ik te h ard gereden

Waar baseer jij dat op?
Gaan er geen verwijten naar de eigenaar, dan wel naar de bestuurder van de auto..
Dit is gewoon zo'n situatie die niemand wil meemaken en waar niemand schuld aan heeft.
Het is verschrikkelijk dat het is gebeurt.
Wat zal die bestuurden geschrokken zijn, hopelijk heeft hij niets ernstigs.
Heel sneu voor de pony en de eigenaren.
Laatst bijgewerkt door AapjeAstrid op 16-03-09 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:53

mille1 schreef:
die bestuurder heeft denk ik te h ard gereden gelukkig was de shetlander op slag dood anders had hij pijn moeten lijden

ja waar baseer jij dit op?
Als het donker is, zie je echt niet zo snel een shetlander op de snelweg.. wie verwacht dat nou? Shetlanders horen niet op de snelweg en automobilsten denken er zo laat heus neit over na goh zou er ook een paard/pony/koe weet ik veel op de weglopen.
Trouwens ook met daglicht kan het onverwachts gebeuren waar een automobilist niet op gerekend is.

Het is heel sneu voor de eigenaar, ben wel blij dat het ponytje niet pijn heeft hoeven lijden, en ik hoop dat de bestuurder niks ernstig heeft en goed hersteld.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:57

Vreselijk dat verdiend geen enkele pony :@
Zal voor die mensen wel een moeilijke tijd zijn,hopen dat de automobilist er goeed vanaf is gekomen....vresselijkkk.. :@

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:24

mille1 schreef:

Je mag er 120 km/u rijden. Maakt niet echt veel uit of de bestuurder nou 120 of 140 reed.
Ben blij dat de bestuurder met de schrik vrij gekomen is!

melaniemagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:20

Wat is dat toch zielig wat zal de eigenaar van dat shetje ook zijn geschrokken...
En het is zielig voor de pony, wel zielig dat die nou dood is. Mrr ik bn blij dat die op slag dood was hfte die niet te lijden...

laaaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:26

wat vreselijk voor dat arme beestje!
er zou maar een auto met 100 km per uur of meer op je knallen!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:25

Dit is een enorm triest ongeluk waarvoor waarschijnlijk geen dader aan te wijzen valt.

Het is een feit dat Shetjes verdomd slim zijn en voor de meeste problemen wel een oplossing vinden, en dat je van goede huize moet komen om een gemiddelde shet binnen de omheining te houden. Zeker als ze net van haar veulen is gescheiden. Vraag maar eens bij een shethouderij hoevaak die wel niet problemen hebben met uitbrekers en weglopers, heeft niets te maken met niet goed afgezette weilanden of dat soort ongein.

Verder hebben steeds meer paardeneigenaren te maken met "grapjassen" die het leuk schijnen te vinden om de dieren los te laten met alle gevolgen van dien, draden door te snijden en meer van dat soort levensgevaarlijke "grappen". Veel mensen beseffen echt niet hoeveel schade een pony of paard (of koe, die worden ook steeds vaker losgelaten) kan veroorzaken, dat er dodelijke ongelukken kunnen ontstaan. Om maar niet te spreken van het leed voor de eigenaren van de dieren.

Even nadenken voordat je een reactie plaatst is in dit soort gevallen wel op zijn plaats lijkt mij in plaats van meteen met allerlei verwijten en beledigingen gaan strooien. Daar heeft nu toch niemand wat aan.

Verder natuurlijk ook mijn medeleven voor diegene die die botsing daadwerkelijk heeft meegemaakt. Hoop dat de verwondingen alles bij elkaar meevallen! En logischerwijs voor de eigenaar van de pony met het zware verlies!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:35

mille1 schreef:

De A7 is een SNELWEG waar je 120km mag en waar het ook nog eens niet/of slecht verlicht is, geen enkele bestuurder die daar loslopende dieren verwacht.Denk ook even omgekeerd, je denkt iets op de weg te zien, eer je je beseft hoe of wat heb je nog te maken met reactietijd en dat in een tempo van 90 km tot 120km, een hele kleine kans dat je zoiets nog kunt voorkomen.

Ik heb een hond onder mijn auto gehad,reed hooguit 15 km omdat het in een woonwijk was, het beestje schiet uit een tuin vandaan en voordat je het beseft en kunt ingrijpen ben je al te laat,gelukkig had in mijn geval de hond na onderzoek totaal geen letsel.

Het is heel erg sneu wat er is gebeurd zowel voor de pony,eigenaresse+kindjes als de bestuurster, reken maar dat de bestuurster hier ook een flink trauma aan over heeft gehouden. Ik wens iedereen dan ook heel veel sterkte.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:42

Dat is dicht bij mij :oo

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:52

wat verschrikkelijk, mocht de eigenaresse ook op dit forum komen: veel sterkte!

En jammer dat sommige bokkers meteen zo verwijtend uit de hoek komen.... A. je weet als forumlezer vaak helemaal niet hoe de situatie in elkaar steekt, B. om er maar meteen van uit te gaan dat eigenaren bewust ondeugdelijke hekken etc. hebben is wel erg kort door de bocht. Het kan nml iedereen gebeuren.... En het is echt pijnlijk wanneer het om jouw dier gaat en je gewoon goed voor je dier zorgt hier te lezen dat het vast wel weer zo'n eigenaar zou zijn etc. etc. (ik ga het maar niet weer herhalen)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:05

Hopelijk is het niet die vos schetlandpony, dat bij de viaducht op een stuk land voor huis/boerderij graast, dat te koop staat, ik rij vaak langs de A7 richting purmerend en dan zag ik altijd die pony grazen.

uitbreken is wel mogelijk door bijv. een val in een sloot. tenminste als het gaat om deze plek.