Paarden mogen niet langer meer in garage blijven staan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:50

Veel gezeur over bestemmingsplannen is een hoop blabla.
Laat de gemeente dan vooral met een schriftelijk uittreksel van dat plan komen.
Maar waar komt opeens dat bezwaar vandaan?
Misschien mensen in de directe omgeving die geirriteerd zijn (mogelijk door hele andere reden) of iemand in naaste omgeving die uit afgunst het leven probeert zuur te maken.

Ook ik woon in een dijkwoning aan de rand van de bebouwde kom. Voordat we het kochten uiteraard wel geinformeerd of we daar onze paarden mochten houden en dat was geen probleem zolang dat geen overlast voor omwonenden zou geven. Nu hebben alle omwonenden ook paarden, geiten, schapen en ander vee, dus dat is geen probleem.

Daarnaast is er ook geen eenduidige regel, elke gemeente hanteert regels naar eigen idee, maar laat ze vooral de regels eens schriftelijk overleggen. Maar geef niet te snel op, gemeentes spelen graag bluf.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:54

Als het in een woonwijk was geweest, had ik de gemeente best gelijk gegeven. Aangezien er weilang bij zit en de gemeente niet klaagt over de paarden in de wei, vind ik de gemeente schandalig!
Bestemmingsplannen zijn nu vaak te veel in strijd met wat de mensen uit de gemeente willen _-:(
Andere stalling kan natuurlijk geregeld worden in de zin van een pensionstal, dat lijkt me niet zo moeilijk....

KingMarco

Re: Paarden mogen niet langer meer in garage blijven staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:22

Voor de WAverzekering valt een paard idd onder het kopje huisdier. Dit is wat Bicci bedoelt denk ik.
Ansich zoals ik me nu de situatie schets, is het weer eens bureaucratisch gelul van gemeentes. Wereld zit wat dat betreft toch al raar in elkaar. Bedoel in afrika mag je rondtrekken wat je wilt, maar hier moet je voor elk sprietje gras heel flink dokken aan BV Nederland.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:53

Kuggur schreef:
"Waar moet ik een stal vandaan toveren" _O-
De meeste mensen regelen dat soort details vóór ze tot de aanschaf van paarden overgaan.....

zij hadden het geregelt, zij hadden een stal in de garage ;)

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:49

Tsja al je de gok waagt om geen vergunning aan te vragen voor stalling en paddock (dus niets bij de gemeente aanmeldt), kan de gemeente uiteindelijk moeilijk doen. Dat weet je van te voren. Dan achteraf piepen vind ik altijd zo triest.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:58

Esmeralda schreef:
Kuggur schreef:
"Waar moet ik een stal vandaan toveren" _O-
De meeste mensen regelen dat soort details vóór ze tot de aanschaf van paarden overgaan.....

zij hadden het geregelt, zij hadden een stal in de garage ;)

Schijnbaar niet zo heel goed dus :+ . Maja kan trouwens ook best zijn dat de geemeente best een vergunning heeft gegeven voor de garage zonder zich terealiseren dat het eigenlijk om een stal ging. waarom zou je voor een paddock touwens een vergunning moeten hebben je mag toch wel zelf weten of je een gazon of een zandbak wil??? en het soort hek dat om een paddock staat heb je meestal ook noggeen vergunning voor nodig.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:26

sjeeee waar vallen ze over zeg.
idd er staan zo veel paarden in het dorp
ik woon zelf net buiten het dorp nu maar hoppen dat ze niet gaan zeuren over mijn paarden.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:30

niet echt een leff gebied voor paarden maar leuk toch!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:33

Gemeentes. :roll:
Toen wij 10 jaar geleden in het dorp kwamen wonen, hebben we gevraagd of we het land achter ons konden kopen. Kon wel. Maar er mochten geen paarden op, want het over een jaar of 5 kwamen we er woonvoorzieningen. Toen niet gedaan.. En wat is het land nu? Beschermd vogelgebied. :roll:

Ik snap de mensen wel, wat je ook doet.. je doet het toch nooit goed. Wil je een wond verzorgen van je paard, moeten de paarden de garage uit omdat die anders te groot is.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:23

het paard waar het over gaat staat de heledag op een heel mooi stuk land en niet allen.
s´avond gaat hij naar stal de garage dus daar is toch niets mis mee.
en zo zijn er in het dorp meer plekken waar paarden staan in zeer grote tuinen met paddocks er in.
midden in het dorp tussen de huizen is zelfs een manege.
en op een andere plek dat is echt midden in het wikelcentrumetje een pensionstal waar ook een stuk land bij zit.
dus snap ik niet echt waar ze over zeuren.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:25

Cayenne schreef:
De gemeente laat zich echter niet vermurwen: het houden van paarden is in strijd met het bestemmingsplan, vindt Binnenmaas. De wijk Schuilingen, waaronder de Molendijk valt, heeft namelijk een woonbestemming. Daarbij is de garage waar de paarden 's avonds staan volgens het bestemmingsplan te groot om als dierenverblijf door te mogen gaan.

TE GROOT? en dan zeuren als paarden in kleine hokjes staan :s wat is t nou, wel of geen (schuil)stal, wel of geen grote stal.
zo kun je overal wat van maken he!
grrrrrr

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:31

Alexx schreef:
@ Bicci, ik vind het raar dat paarden onder huisdieren vallen, eigenlijk. Ze komen immers niet in huis en ze hebben wel degelijk een flinke ruimte nodig. Maar bij hier hebben die paarden dat en klinkt het alsof andere mensen niet gehindert worden.

1 paard valt onder huisdieren, heb je er meerdere is er weer een andere regeling voor.
en dan krijg je met meer als 7 nog eens de regel van bedrijfsmatig

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:26

ik vind het zooooooon onzin! als toch niemand er last van heeft kwa geur enzo en je niks van buitenaf ziet wat is het probleem dan!!! zeker een dier zo verzorgt moet worden! bah mensen zijn verschrikkelijk..bedoel als mn buurman een paard of geit in de nacht in zn tuin heeft...wat maakt mij het uit, als je niks ruikt...EN je ziet niks... je hebt dr toch geen last van dan! bedoel er zijn mensen die honden hebben die meer ruiken omdat ze in de tuin hun behoefte doen en dat is wel oke...dat ze eerst eens langs komen voor ze gaan zeuren!!!! mja

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:29

ow ja overheen gelezen te groot wat een bullshit!! als jij een grote loods hebt waar je 2 paard in laat lopen mag je toch wel zelf weten of niet dan! moeten ze perse in stands staan ofzo! boooo echt ey

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:49

Een paard is inderdaad een huisdier omdat het hedendaagse paard meer voor de hobby gehouden wordt. Vroeger waren de paarden echte werkdieren en werden ze daarvoor ook gebruikt. Nu zijn ze er vooral voor de recreatie voor de mensen. Edit; daardoor zijn ze onder dat kopje gekomen:-)

NinaJajaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:13

ik vind dat hele bestemmingsplan echt onzin, als je een huis en grond koopt, en het dus helemaal van jezelf is, mag je toch zelf weten wat je ermee doet?? Ik vind hett echt nergens op slaan, hierdoor krijg ik op stal waarschijnlijk ook geen bak, niet eens een paddockje..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:53

Voor slacht en destructie vallen ze onder vee, bij vervoer vallen ze onder vee. En dan zou het toch ineens een huisdier zijn? Ik geloof van alles maar dat niet.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 07:46

Cayenne schreef:
Daarbij is de garage waar de paarden 's avonds staan volgens het bestemmingsplan te groot om als dierenverblijf door te mogen gaan.

Misschien moet de gemeente dan even met de DB gaan praten nu ze die leuke campagne aan het voeren zijn. Wei weg, bak weg en nu ook stal weg en ook nog eens te groot????

Tipje voor de bewoners: lekker verhuizen, in zo'n gemeente wil je toch niet blijven wonen??

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:29

previr schreef:
Alexx schreef:
@ Bicci, ik vind het raar dat paarden onder huisdieren vallen, eigenlijk. Ze komen immers niet in huis en ze hebben wel degelijk een flinke ruimte nodig. Maar bij hier hebben die paarden dat en klinkt het alsof andere mensen niet gehindert worden.

1 paard valt onder huisdieren, heb je er meerdere is er weer een andere regeling voor.
en dan krijg je met meer als 7 nog eens de regel van bedrijfsmatig

Nieuwe regel sinds 2006"meer dan 5 paarden dient de houder een milieu vergunning aan te vragen voor het houden van deze paarden, tevens dien je dan ook een mestregistratie bij te houden. Veel mensen weten dit niet en wordt nog oogluikend toegezien, maar wanneer gemeentes willen maken ze je het knap moeilijk.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:10

meer dan 7 paarden voor de mestwet. Voor milieuvergunning etc. en of het voor gemeentes als hobbymatig wordt gezien is het afhankelijk van de gemeentelijke regelgeving. Hier 7, in naastgelegen gemeente 5. En in sommige gemeenten maar 2 paarden...

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 02:18

veel sterkte voor die mensen
op ons erf moeten de stallen afgebroken (varkensstallen) worden ,omdat wij geen varkens meer houden,wij willen een vijvertje zetten daar mag dat niet eens ik bedoel een vijver wie gaat er last van hebben,wij hebben niet eens echte buren.
de gemeente zit ons hier ook heel tijd tegen pff zeikerds zijn het

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:01

Een vijver moet je aanvragen als paddenpoel voor de natuur, dan mag het wel.

samantha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:28

Stefan en Christel Verhoef wisten niet toen zei het huis in s'gravendeel kochten dat het niet was toegestaan daar een paard te houden ze hadden er namlijk maar 1 Diego en die been wond valt wel mee Diego heeft namelijk nooit eerder aan huis gestaan.
Maar wat dat betreft zijn zei best wel naief.
Niemand hoeft medelijden te hebben met deze 2 simpele zielen ieder krijgt wat hij verdient.
Zo hoop ik dat de paarden gewoon moeten verdwijnen!

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:35

En het paard is een huisdier dus mag der officieel blijven. :)
Ik TEM beetje oud topic, mocht je haat aan ze hebben doe dat ergens anders ;-)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:37

net op bokt en nu al een oud topic heropenen... zie de toegevoegde waarde niet en als je niets interesants te melden hebt, blijf dan weg...