Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Esmeralda schreef:Kuggur schreef:"Waar moet ik een stal vandaan toveren"![]()
De meeste mensen regelen dat soort details vóór ze tot de aanschaf van paarden overgaan.....
zij hadden het geregelt, zij hadden een stal in de garage
. Maja kan trouwens ook best zijn dat de geemeente best een vergunning heeft gegeven voor de garage zonder zich terealiseren dat het eigenlijk om een stal ging. waarom zou je voor een paddock touwens een vergunning moeten hebben je mag toch wel zelf weten of je een gazon of een zandbak wil??? en het soort hek dat om een paddock staat heb je meestal ook noggeen vergunning voor nodig.

Cayenne schreef:De gemeente laat zich echter niet vermurwen: het houden van paarden is in strijd met het bestemmingsplan, vindt Binnenmaas. De wijk Schuilingen, waaronder de Molendijk valt, heeft namelijk een woonbestemming. Daarbij is de garage waar de paarden 's avonds staan volgens het bestemmingsplan te groot om als dierenverblijf door te mogen gaan.
Alexx schreef:@ Bicci, ik vind het raar dat paarden onder huisdieren vallen, eigenlijk. Ze komen immers niet in huis en ze hebben wel degelijk een flinke ruimte nodig. Maar bij hier hebben die paarden dat en klinkt het alsof andere mensen niet gehindert worden.

Cayenne schreef:Daarbij is de garage waar de paarden 's avonds staan volgens het bestemmingsplan te groot om als dierenverblijf door te mogen gaan.
previr schreef:Alexx schreef:@ Bicci, ik vind het raar dat paarden onder huisdieren vallen, eigenlijk. Ze komen immers niet in huis en ze hebben wel degelijk een flinke ruimte nodig. Maar bij hier hebben die paarden dat en klinkt het alsof andere mensen niet gehindert worden.
1 paard valt onder huisdieren, heb je er meerdere is er weer een andere regeling voor.
en dan krijg je met meer als 7 nog eens de regel van bedrijfsmatig