Springpaard vermist na wisseltruuk met ander paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:06

Volgens mij is hij helemaal niet verkocht, maar staat hij (de dubbelganger blijkt nu dus) op de stal vanwaaruit hij verkocht had moeten worden. Als je een paard binnenkrijgt voor de handel ga je kennelijk iets minder precies na of betreffende paard ook daadwerkelijk het paard is wat je binnen had moeten krijgen dan wanneer het dier daadwerkelijk gekocht was. Op zich niet heel vreemd aangezien je er nu eenmaal niet vanuit gaat dat je een dubbelganger krijgt. Dat het paard niet echt voldeed aan de verwachtingen zal, zoals aangegeven, niet de eerste keer zijn en dus ook niet direct een reden om argwaan op te wekken...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:08

Met zo'n naam is- ie zo weggegapt! :9 }>
Mmmmm :z ... Gaaf dier ook. :wow:

maar of dieren nou zo identiek kunnen zijn, ik vraag het me af! :\

ylva

Re: Springpaard vermist na wisseltruuk met ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:11

Als de aftekeningen enigszins overeenkomen en die meneer Madden het beest nooit in levende lijve heeft gezien kan ik me best voorstellen dat die fout gemaakt wordt. Ik bedoel aan de hand van wat youtube filmpjes kan je nou ook weer niet zoveel details zien. Ik neem aan dat er niet van te voren is gezegd dat het betreffende paard een intact gebit behoorde te hebben dus een ontbrekende tand wordt dan gewoon voor lief genomen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:14

Ik denk ook niet dat de verkoper de boel belazerd heeft, immers heeft hij zelf de nep Guinness ontmaskerd.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:14

Was er niet al eerder eens zo'n verhaal?
Meende vorig jaar, dat ging ook over een vermist (verwisseld) paard..
Of zit ik nou helemaal mis?

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:18

Nogmaals, volgens mij is hij niet verkocht en is die Patrick Seaton nog steeds de eigenaar en nu dus zijn paard kwijt waarvan hij dacht dat die veilig in NY was aangekomen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:22

Ik hoor hier wel over chip controleren, maar is er wel een chip-verplichting in de USA? Als de echte Guiness niet gechipd was ga je ook geen chip controleren.

NiwlaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:26

Haha het zal je maar gebeuren :oo

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:29

ylva schreef:
Nogmaals, volgens mij is hij niet verkocht en is die Patrick Seaton nog steeds de eigenaar en nu dus zijn paard kwijt waarvan hij dacht dat die veilig in NY was aangekomen.

Ow wacht :Y) Je bedoeld dat het paard vanuit de stal van Madden (waar hij dus niet is aangekomen?) verkocht zou worden, ipv dat hij AAN Madden verkocht was? Zo had ik het niet opgevat namelijk :)

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:33

Dat is hoe ik het lees ja :j , anders had er net zo goed verkopen aan Madden kunnen staan, maar hij wil hem verkopen aan de oostkust, lijkt mij dat hij naar Madden ging om verkocht te worden.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:36

Wat gemeen, ik hoop dat ze het juiste paard snel terug vinden.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:48

Wat een vreemd verhaal zeg. Daar snap je toch niets van.
Ik neem aan dat het paard een chip heeft die gecontroleerd had moeten worden bij de overdracht.
Toen ik mijn merrie kocht liet de keuringsarts mij zelf controleren of het chipnr. dat hij scande klopte met het paspoort.
Je zou zeggen dat je dat bij zo'n paard helemaal zou doen. 8)7

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 17:49

In Amerika is chippen volgens mij niet verplicht.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:00

maf dat het niet eerder is uitgekomen en je zou het toch raar vinden als zo'n goed paard ineens minder presteerd en hij had ook waarschijnlijk nog nooit van zijn leven zo heel hoog gesprongen en dan moet hij ineens in de Grand Prix springen en logisch dat hij niet goed presteert en ik hoop ook dat het goed gaat met het echte paard en dat de echte weer terug gaat naar zijn rechtmatige eigenaar maar ik denk dat die kans wel klein is aangezien het al best wel lang geleden is maar ja je weet maar nooit en we zullen het wel merken want zoiets gaat natuurlijk niet onopgemerkt voorbij, al helemaal niet als hij weer gevonden word dood/levend. het klinkt misschien hard maar het is wel zo want soms doen mensen de raarste dingen met paarden en weten niet hoe ze een paard moeten verzorgen of ze hebben hem weer doorgehandeld. bijna elk dier is uniek en als het al geen tweeling was zou het al helemaal raar zijn geweest.

xXxdesiixXx

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:03

En dat arme paardje (dubbelgangertje) zn best maar doen :(:)
Heel sneu voor alle betrokkenen!! Ook de paardjes....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:07

nou ben benieuw wie het gechipte paard dan is die ze dus nu op stal hebben staan,mischien dat ze er zo achter komen wat er mis is gegaan,mischien zijn de paarden wel perongeluk omgewisselt op een tussenstation als ze zo op elkaar lijken.

Marguerita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:17

Dit is een bijzonder 'leuk' verhaal. Gewoon weg ONGELOOFLIJK!!!!!

Het paard was met Earl Jacques (dit is een feit), niet helemaal een zuivere koffie transporteur, maar niets bewezen, van Californie naar New York vertrokken. Had een lay-over in Tennessee (feit), was daarna van trailer verandert in New Jersey bij Mr Barney Ward (feit)(mag hier in de VS en bij FEI wedstrijden niet meer komen vanwegen paarde zwendelarij, insurance fraud etc etc, vader van........). Daar op een 2 paards trailer richting Mr Frank Madden (feit).

Paard komt daar aan, Mr Madden verteld Paul dat GG's performance duidelijk onder de maat is. Maar niemand doet 2 + 2, het moddert zo een beetje aan, mensen die GG kennen vinden het allen 'raar' dat een jr hem kan rijden, want hij kon vroeger nog wel eens lastig zijn onder zadel. Maar goed...... (feit)

Nu komt dus boven water dat de eigenaar van GG no 2 een hollander is (holsteiner, met chip vanuit Nl, dit is een feit).

Ondertussen is een bruin paard met wit kolletje die het fantastisch doet op wedstrijden in de mid-west gevonden. Kolletje en alle beschrijvingen kloppen redelijk goed. Het paard had ook geen show-record tot Nov 2008 (jaja).

Hier is een foto van GG en het paard in de mid-west

http://good-times.webshots.com/photo/21 ... 2194neZlph

En wie is de trainer........ McLain Ward (zoon van.........)

Het is gewoon niet te geloven! Ben ERG benieuwt of het hem is of niet.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:31

Goh wat toevallig, je zou er bijna wat van denken...... geloven ze dan dat dit niet uit zou komen? Simpel dna onderzoekje en en je weet of 1 -1 inderdaad de nieuwe nummer 2 is.... ik ben ook benieuwd :D

Marguerita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:28

De eigenaar van GG heeft de foto's vergeleken is ervan overtuigd dat het dezelfde paarden zijn, politie is nu op weg.....

arme meisje dat dat paard geleasd heeft.

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:32

dit is niet leuk voor de eigenaren en trainer.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:41

beetje vaag verhaal, vooral dat t zolang heeft geduurt dat t ondekt is.
maar......... je traint toch met t paard, dan merk je mss toch wel dat er iets niet klopt, bedoel paard dat op dat nivo moet presteren en heeft t nog nooit gedaan merk je toch zeker wel dat t niet zo lekker gaat, en als het een paard was met super kwaliteit hadden ze hem wel gehouden en niet geruild.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:43

Vreemd verhaal hoor, ben benieuwd of dat paard ook de werkelijke blijkt te zijn

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:45

Marguerita schreef:
Dit is een bijzonder 'leuk' verhaal. Gewoon weg ONGELOOFLIJK!!!!!

Het paard was met Earl Jacques (dit is een feit), niet helemaal een zuivere koffie transporteur, maar niets bewezen, van Californie naar New York vertrokken. Had een lay-over in Tennessee (feit), was daarna van trailer verandert in New Jersey bij Mr Barney Ward (feit)(mag hier in de VS en bij FEI wedstrijden niet meer komen vanwegen paarde zwendelarij, insurance fraud etc etc, vader van........). Daar op een 2 paards trailer richting Mr Frank Madden (feit).

Paard komt daar aan, Mr Madden verteld Paul dat GG's performance duidelijk onder de maat is. Maar niemand doet 2 + 2, het moddert zo een beetje aan, mensen die GG kennen vinden het allen 'raar' dat een jr hem kan rijden, want hij kon vroeger nog wel eens lastig zijn onder zadel. Maar goed...... (feit)

Nu komt dus boven water dat de eigenaar van GG no 2 een hollander is (holsteiner, met chip vanuit Nl, dit is een feit).

Ondertussen is een bruin paard met wit kolletje die het fantastisch doet op wedstrijden in de mid-west gevonden. Kolletje en alle beschrijvingen kloppen redelijk goed. Het paard had ook geen show-record tot Nov 2008 (jaja).

Hier is een foto van GG en het paard in de mid-west

http://good-times.webshots.com/photo/21 ... 2194neZlph

En wie is de trainer........ McLain Ward (zoon van.........)

Het is gewoon niet te geloven! Ben ERG benieuwt of het hem is of niet.

Oké dit is echt raar, wel sneu voor dat meisje die m had geleasd, die dacht dat ze een vet goed paard had geleasd moet hij waarschijnlijk ook nog weer bij haar weg.

Marguerita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:46

www.horse.com

'Imposter' Horse Identified in Missing Jumper Case
by: Liz Brown
March 12 2009, Article # 13770

A horse that was purported to be missing Irish Sport Horse Good Guinness has been identified as a horse named Con Air. This horse was imported from Holland in 2004, according to New Jersey trainer Frank Madden, who received Con Air in place of Good Guinness last September.
"That's all we know at this point," said Madden said.

California-based trainer Patrick Seaton said he shipped Good Guinness to Madden last fall, in hopes the horse would sell on the East Coast. However, a different horse was delivered to Madden as Good Guinness.

The switch only came to light last week, when Seaton went to check on Good Guinness at the Winter Equestrian Festival in Wellington, Fla.

Since distributing a flyer about the missing horse, Seaton says he has received several suggestions.

"We have a few leads, and we're following up on them," Seaton said.

Marguerita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:50

Het is dus een KWPN-er of Holsteiner met een Nederlandse chip en de naam 'Con Air'. Kent iemand em?