Paarden mogen niet meer mesten in Leeuwarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:16

SGWuppie schreef:
Overigens stap ik 100 x liever in een paardendrol dan in een hondendrol :r

Nou echt wel!
En een paardenhoop die je tenminste liggen, die vieze hondendrollen wil je nog wel es over het hoofd zien en instappen... brr :r
(wel schuif ik met mijn laars wel eens mest in de goot als het in het dorp op een vervelende plek ligt...)

Nessa

aliealie schreef:
Rosie_Posie schreef:
heb eigenlijk ook nog nooit een paard gezien in de stad zelf eigenlijk...

Wij zijn vorig jaar met de elfstedentocht te paard dwars door Leeuwarden gereden te paard, echter zonder poepzak................... 8-)

nou ja, het zal iig niet vaak zijn dat er mensen midden in Leeuwarden rijden :P
Woon nu ruim 3,5 jaar in Leeuwarden, echt nog nooit een paard gezien hoor...
Ook nooit paardenpoep overigens...

jesito

Ja en dadelijk wordt de drol netjes opgeruimt en dan komen de paarden per ongeluk los.
Vroeger liepen er alleen maar paarden in de straten en lag er dus ook veel stront, mensen veegde het toen van straat voor in de tuintjes en nu........
Een paardendrol ik klaar vezel en na een paar regenbuien en vogeltjes blijft er weinig van over.
Wat ik wel altijd deed maar dat is twee keer ooit gebeurd is afstappen en met mijnvoet de drol verplaatsen als die voor een oprit lag of op de stoep.
Ik moest een keer noodgedwongen over de stoep, uitgerekend poept mijn pony daar.
Omdat ik wist dat mijn pony braaf is heb ik hem even de goot in deduwt met mijn voet.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:20

Nouwja wel een beetje lastig om zakjes mee te nemen he?! haha en dan nog van je paard stappen?! Mogen ze ook voor de paardenpoep aparte prullebakken maken!!!!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:29

Ik zie vaak genoeg paarden hier, ook ben ook wel een paar keer naar Cammingaburen gereden via de Groene ster (recreatie gebied waar je heel fijn kunt rijden!)..

Hoe in hemels naam willen ze dit controleren? Net alsof ik ga afstappen, poep ga opruimen.. en vervolgens niet meer op mijn paard komen zeker.. Wát een regel

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:31

ik ruim het altijd netjes op.. nouja liet het doen of er kon echt niemand mee.. wij werden namelijk altijd gebeld als er weer wat op de weg lag al ruimde wij het netjes op dus wij konden beter de eer aan ons zelf houden.. vaak als je het alleen al in de berm gooit is het goed.. ook aangespannen deden wij het hadde zelf een soort van vangnet gemaakt die je na een tijdje gewoon in een berm leeggoot.. twas wel ff een questie van goed mikken:P anders miste je het nog haha

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:38

Ik sta er van te kijken dat het eerst wel mocht. Toch niet helemaal fris als je op weg bent naar de stad, en je komt een heerlijke paardendrol tegen. Ik kan me voorstellen dat je als niet-paardenmens het nou niet echt hygiënisch vind om zo'n drol tegen te komen, het zelfde geld natuurlijk ook voor een hondendrol, maar dat was al verboden.

Maar aan de andere kant wordt het er niet veiliger op wanneer de ruiters/amazones van hun paarden afstappen in een drukke stad. Het heeft zo 2 kanten, maar nee lijkt me eigenlijk meer dan logisch dat je zo'n enorme drol opruimt of desnoods op laat ruimen.

pinuts

Re: Paarden mogen niet meer mesten in Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:42

goede regel.. Je ruimt de stront gewoon op klaar, of je nou met een hond of paard bent.. En ja kan begrijpen dat je geen schep meeneemt, maar vind het superaso om gewoon paardenstront op de straat te laten. Ik zou het dan proberen in de bosjes te kunnen schoppen ofzo. ( mjah ik rij dus nooit in de stad..)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:46

Ik kom al 3 jaar dagelijk in Leeuwarden en ik heb hier nog nooit een paard gezien....

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:48

Gewoon zorgen dat het in de berm komt te liggen of in de goot of weet ik veel.....

Verders is de kans dat je je pakken klein.....

Eerders mensen in de buurt die gaan klagen omdat ze niks beters te doen hebben.... Waardoor het nog strenger gaat worden !

Als het niet op een plek ligt waar het echt niet kan moet het maar goed zijn. Denk trouwens dat er nog steeds HEEL ERG HEEL VEEL. Honden bezitters zijn die het ook niet opruimen...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:51

Citaat:
Wij zijn vorig jaar met de elfstedentocht te paard dwars door Leeuwarden gereden te paard

huh? De laatste elfstedentocht was 12 jaar geleden..??

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:52

nou dan zal het wat worden met de bereden politie

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:55

Hihi t moet toch niet gekker worden zeg!
Maar de gemeente Leeuwarden bestaat nu alleen uit Leeuwarden zelf he, er horen nog 7 kleine dorpjes bij en daar kan k t me wel van voorstellen dat daar ruiters doorheen rijden. Hier in de wijk heb k welgeteld 1 x een paard gezien maar verder in de stad nog noooit (wonen aan de rand).

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:09

Heb in die jaren dat ik in Leeuwarden gewoond heb nog nooit en dan echt nog nooit een paard in de stad gezien. Dus waar men zich druk over maakt als het een keertje gebeurd := Beetje zonde van de tijd en geld die hier in gepompt is. Had dan eens goed het hondenpoep probleem aangepakt want dat rammelt ook van alle kanten.

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:11

Ben wel eens door Leeuwarden gereden, maar idd je ziet er niet veel met een paard rijden. Maar die mensen met die honden moet 1 ding goed begrijpen, paardestront valt met 2 dagen uit mekaar en na een regen bui zie je er niks meer van. Maar hondestront blijft echt weken liggen. En ja met een hond is het wel makkelijker een schepje mee tenemen dan met een paard.

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:14

Keutels??? Welke konijnenfokker heeft dit geschreven? :D

Sanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:30

Lekker makkelijk met drukke paarden die er iedere 20meter iets uitgooien :P

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:34

:S hmmz en de veiligheid voor paard en ruiter dan? en andere verkeersdeelnemers? of hoeft dat dan niet meer?
en een poepzak hoe moet ik dat me voorstellen, denken ze dat alle paarden t leuk vinden een zak achter de kont, en paarden wat beetje moeilijk zijn met opstappen, moet ik me krukje zeker ook nog meenemen. geloof dat ik dan beter alles moet gaan leren inspannen kan ik tenminste een schep, bak, zak en bezem meenemen.
wordt nog leuk zo,en lekker gevaarlijk.

binnenkort kranten artikel, "paard en ruiter veroorzaken verkeersongeval doordat de ruiter de mest van het paard in een zak was het scheppen, het paard was werd een beetje schrikachtig van de plastic zak en het voorbij raazende verkeer"

en dan vooral voorbij raazende he, want ja rekening met paarden houden is voor de meeste automobilisten erg moeilijk

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:35

Elske_D schreef:

hihihi :+

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:36

Elske_D schreef:

_O-

je leest t steeds meer dat t opgeruimd moet worden..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:37

Anniek schreef:
Ik sta er van te kijken dat het eerst wel mocht. Toch niet helemaal fris als je op weg bent naar de stad, en je komt een heerlijke paardendrol tegen. Ik kan me voorstellen dat je als niet-paardenmens het nou niet echt hygiënisch vind om zo'n drol tegen te komen, het zelfde geld natuurlijk ook voor een hondendrol, maar dat was al verboden.

Maar aan de andere kant wordt het er niet veiliger op wanneer de ruiters/amazones van hun paarden afstappen in een drukke stad. Het heeft zo 2 kanten, maar nee lijkt me eigenlijk meer dan logisch dat je zo'n enorme drol opruimt of desnoods op laat ruimen.

Die ene keer... en dan een boete krijgen voor iets dat binnen 1 a 2 dagen weg is..

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:41

Ik schuif het altijd netjes aan de kant ..

maar ik rij nooit in de stad, lijkt me niet zo'n strak plan, haha!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:43

Previr, dan neem je je voorzorgsmaatregelen. Dan leer je je paard eerst fatsoenlijk stilstaan bij het opstappen voordat je de weg op gaat. Zak achter de kont is veelal gewoon wennen en anders zoek je toch een andere manier. Wat zeg je tegen een hondeneigenaar die de poep van zijn hond niet kan opruimen, omdat de hond niet kan wachten en het baasje meesleurd? Zeg je dan ook: och, laat maar liggen... of zeg je dan: richt je hond dan eerst af...

Ik vind de reacties heel erg bekrompen (en druk ik mij nog zachtjes uit). De wereld is niet van ruiters en paarden en zal dat ook nooit worden ;). Het lijkt wel alsof alles moet wijken voor de paarden.... bah, ik vind het maar egoïstisch!

Wat voor ons niet erg is, kan voor een ander heel vervelend zijn!!

Misty2001 schreef:
poep in je rugzak doen ( mag nergens anders heen ) opstappen, verder rijden met stinkzak achterop tot je thuis bent..

Dit vind ik overigens ook ronduit vage reactie... niet met een stinkhoop op je rug willen rijden..maar wel die zelfde stinkhoop lekker laten liggen voor een ander?? Ik vind het ronduit eigenaardig en egoïstisch.'

Wat willen de mensen op een paard? Dat de andere mensen hun respecteren en op een nette manier met ons omgaan. Wel, laten we dan eens beginnen op een nette manier om te gaan met onze medemens ;)
Laatst bijgewerkt door zap op 10-03-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:44

jesito schreef:
Omdat ik wist dat mijn pony braaf is heb ik hem even de goot in deduwt met mijn voet.

wie? de pony of de mest? _O-

maarre als mijn paard mest op fiets-voet pad bijvoorbeeld, is het in de meeste gevallen wel mogelijk om het met de onderkant van mijn schoen weg te vegen naar een beter plaatsje, wel zo netjes.

in leeuwarden beetje overtrokken allemaal want ik heb nog nooit ruiters daar gezien. behalve aantal zaterdagen paarden voor koetsjes. lijkt mij dat die zo'n poepzak om hebben toch?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:44

Elmira schreef:
Die ene keer... en dan een boete krijgen voor iets dat binnen 1 a 2 dagen weg is..

Je moet het maar net tegenkomen ;). Het maakt toch niet uit of het binnen 1 of 2 dagen weg is... het gaat erom dat het vervelend is op het moment dat het er ligt! Dát moet aangepakt worden ;)