Eerste wat mij te binnen schiet.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blijkbaar is het erg nodig.... zelfs bij een heleboel bokkers
Yavanna schreef:En daarnaast, niet iedereen heeft geld om er een 2e paard bij te houden, en als het alleen om de wintermaanden gaat, lijkt het mij wel een fijne oplossing.
Ze kan een geisoleerde stal in, met ruim stro, maar waarschijnlijk vind ze het buiten veel fijner.

Sprintje schreef:Yavanna schreef:En daarnaast, niet iedereen heeft geld om er een 2e paard bij te houden, en als het alleen om de wintermaanden gaat, lijkt het mij wel een fijne oplossing.
Ze kan een geisoleerde stal in, met ruim stro, maar waarschijnlijk vind ze het buiten veel fijner.
Dan moet je geen paard houden!
En daarnaast zijn er ook oplossingen die geen geld hoeven te kosten: bijv. een stalletje verhuren
En dan zeg ik niet dat ze het slecht hebben, maar een paard hoort buiten. Ik kan mijn paard zoveel mogelijk uren buiten bieden, jammer genoeg zonder maatje (want die moet ook goed verzorgd worden en dat kost ook geld) en echt waar, mijn paard is niet zielig en blijft sociaal als ze met andere paarden is. FlyAway schreef:Wat een bekrompen reacties kom ik hier toch tegen. Vergelijkingen met een hond of kat maken. Erg zinvol. Zijn allebei net zo gedomesticeerd natuurlijk! M`n kat ligt nu op m`n voeten terwijl ik achter de computer zit. Blij dat een paard toch iets minder gedomesticeerd is![]()
Wees toch niet zo kortzichtig. Paarden zijn kuddedieren en zijn niet gedomesticeerd. Zijn dus ook niet te vergelijken met honden of katten.
En ja er zullen altijd gevallen zijn van dieren die het erger hebben, maar nu gaan roepen dat je dan maar niks moet doen en dat het allemaal niet zo erg is, dat is hypocriet. Ik krijg toch een beetje het gevoel dat dat soort reacties voornamelijk bij mensen vandaan komt die hun paard alleen houden.....
Mooi geschreven, ben het helemaal met je eens.FlyAway schreef:Wat een bekrompen reacties kom ik hier toch tegen. Vergelijkingen met een hond of kat maken. Erg zinvol. Zijn allebei net zo gedomesticeerd natuurlijk! M`n kat ligt nu op m`n voeten terwijl ik achter de computer zit. Blij dat een paard toch iets minder gedomesticeerd is![]()
Wees toch niet zo kortzichtig. Paarden zijn kuddedieren en zijn niet gedomesticeerd. Zijn dus ook niet te vergelijken met honden of katten.
En ja er zullen altijd gevallen zijn van dieren die het erger hebben, maar nu gaan roepen dat je dan maar niks moet doen en dat het allemaal niet zo erg is, dat is hypocriet. Ik krijg toch een beetje het gevoel dat dat soort reacties voornamelijk bij mensen vandaan komt die hun paard alleen houden.....
En ik maar denken dat hier op Bokt allemaal echte paardenliefhebbers zitten. My Bad ;(
FlyAway schreef:Paarden zijn kuddedieren en zijn niet gedomesticeerd. Zijn dus ook niet te vergelijken met honden of katten.
(