Brandweer moet paard uit zwembad redden in Almere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:09

en weer weet de brandweer niet dat je een paard niet aan zijn hoofd ergens uit mag trekken.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:32

Tjonge jonge :roll: wat hadden ze dan moeten doen hem laten staan totdat hij er op eigen gelegenheid weer uit gekomen was ...

Ik heb het eerder vanavond op het jeugdjournaal gezien met mijn dochters ... gek dier ... gelukkig staat ie weet warm en droog op stal !!

x_Jeanine_x

Re: Brandweer moet paard uit zwembad redden in Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:34

Ik had dit ook op het jeugdjournaal gezien! :)

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:56

Naskapower schreef:
en weer weet de brandweer niet dat je een paard niet aan zijn hoofd ergens uit mag trekken.

Hoe hadden ze hem er dan uit moeten halen??
De eigenaren waren erbij, dus als het niet goed was geweest hadden ze vast wel iets van gezegd.

Liann.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:59

Ah wat zielig. gelukkig staat ie nu weer veilig en wel op zijn stal :o

Evaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:08

Je schrikt je toch een hoedje als je thuis komt en je paard staat baantjes te trekken in je achtertuin :p Gelukkig is ie er goed vanaf gekomen =)

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:38

Pff ik zou me dood schrikken :O
Gelukkig is alles (op schaafwonden na) goed en maar hopen dat ie, als ie in de sport loopt, meteen weer kan starten.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:39

"Dat paard staat staat lekker te chillen!" Aldus het commentaar van de bank toen we net hart van NL zagen XD

ahem, wel akelig hoe hij weer even terugklapte het zwembad in... maar fijn dat hij er heel uit is gekomen. :)

cellibelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:43

nu op hart van nederland

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:53

Sorry dat ik het zeg, maar ik zit net Hart van Nederland te kijken, en ik vind dat het meisje er maar een beetje laconiek over doen, ze zit gezellig op de rand van het zwembad met een lach te verkondigen dat ze beter een springpaard had kunnen kopen >;)
Maarja een cameraploeg is natuurlijk interssanter dan je paard dat daar volledig in de stress zit, ik zou helemaal in paniek zijn, maargoed dat is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door darwin op 04-03-09 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:58

darwin schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat ze er maar een beetje laconiek over doen, ze zit gezellig op de rand van het zwembad met een lach te verkondigen dat ze beter een springpaard had kunnen kopen >;)
Maarja een cameraploeg is natuurlijk interssanter dan je paard dat daar volledig in de stress zit, ik zou helemaal in paniek zijn, maargoed dat is mijn mening.

Ik denk dat ik zelf in die situatie met een camera voor mijn neus ook even niet zo goed zou weten wat ik moest zeggen en dan maar zo'n opmerking maken. Zo vreemd vind ik haar reactie dus niet.
Zag er wel erg zielig uit, vooral toen hij weer terugviel.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 03:11

darwin schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik zit net Hart van Nederland te kijken, en ik vind dat het meisje er maar een beetje laconiek over doen, ze zit gezellig op de rand van het zwembad met een lach te verkondigen dat ze beter een springpaard had kunnen kopen >;)

Dat vond ik dus ook een beetje raar en dan vooral de houding van ach tja lekker boeiend...
gelukkig is het wel goed afgelopen

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:43

Ik zag het vanochtend op de herhaling van HvN. Arm beest :(:) Gelukkig is het goed afgelopen. Over de reactie van het meisje, ze kan toch beter laconiek er naast zitten en het beest proberen te kalmeren, dan helemaal in paniek en overstuur haar angst naar hem overbrengen? Waarom ben je dan gelijk weer een ongevoelige troela? No offence hoor, maar volgens mij zijn sommigen hier wat overgevoelig.

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:12

arme dier, zag het gisteren op het nieuws. Je zal toch maar ineens je paard je in zwembad hebben staan, word je toch ook gek?

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:51

haha, gweldige opmerking! Over dat springpaard! Wat moet ze dan in paniek rond rennen. Zou ze dan meer om haar paard geven????

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:52

Vond het filmpje op HvN gisteravond best heftig. De oplossing met die strobalen leek inderdaad een hele goede, maar toen dat arme paard met zijn voorbenen iets tever naar voren stapte en er tussen raakte bleek het dus niet zo'n goede oplossing te zijn. Arm paard.
Hoorde dat hij over een hek gesprongen was recht het zwembad in, dus hij zal niet bewust voor het zwembad gekozen hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:09

Te hopen dat hij er geen nare blessures aan over heeft gehouden. Lijkt me voor die pezen en banden niet alles.
Mijn oude paard heeft toen in de sloot gelegen en ze moeten toch heel wat kilo's eruit zien te trekken. Hij heeft daar een flinke opdonder van gehad. Als dat mijn super in conditie afgetrainde dressuurpaardje was, dan had die daar zeker een paar nare blessures aan over gehouden.

Wel leuk paard trouwens. :D
Zit de eigenaresse op bokt?

Futurrre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:22

De eigennaar heeft inderdaad ook bokt!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:27

Toch vraag ik me af hoe dat paard daar komt? Das toch bijna onmogelijk? :S

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:51

Charica schreef:
Toch vraag ik me af hoe dat paard daar komt? Das toch bijna onmogelijk? :S

Hij heeft vast gedacht ... Salinero worden lukt me niet dan Ian Thorp maar proberen te evenaren ... :+

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:57

SuperRupsje schreef:
Ik zag het vanochtend op de herhaling van HvN. Arm beest :(:) Gelukkig is het goed afgelopen. Over de reactie van het meisje, ze kan toch beter laconiek er naast zitten en het beest proberen te kalmeren, dan helemaal in paniek en overstuur haar angst naar hem overbrengen? Waarom ben je dan gelijk weer een ongevoelige troela? No offence hoor, maar volgens mij zijn sommigen hier wat overgevoelig.

Ik zou in zo'n geval geen cameraploeg op mijn nek willen hebben, je wil toch zo snel mogelijk je paard eruit hebben, dan uitgebreid en lachend een intervieuwtje weggeven,terwijl andere mensen met jouw paard aan het klooien zijn, maarja sommige mensen hebben andere prioriteiten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:59

Naskapower schreef:

zie je dan die banden niet achter de achterbenen?? ;)
eerst even goed lezen en kijken voor je reageert.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:11

gelukkig is het goed afgelopen :j

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:15

Die eerste val ziet er idd vrij pijnlijk uit,maar aan het rondrennen te zien na dat die gered is valt de pijn wel mee denk ik :)

Overigens wel apart dat veel mensen hier zeggen; 'ik snap niet dat de eigenaresse dit doet want IK zou zo reageren,of ik had dit gedaan of dat gezegd'
Dat weet je niet van tevoren, het lijkt me toch vrij apart als je thuis komt en je paard ligt in je zwembad.. dan staat er opeens een cameraploeg voor je neus en de brandweer enzo..
Je weet nooit van tevoren hoe je reageert..

lisa1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:23

darwin schreef:

Jij hebt makkelijk praten! Jouw paard zit niet in het zwembad.. De mijne wel.. ik had ook wild kunnen gaan schreeuwen en janken.. Geloof me dat had ik graag willen doen. Maar het is een stressbak dat paard dus als je ook maar iets onrustig wordt doet hij dat ook. dus ja ik moest wel er grapjes over maken.

We weten nog niet zeker of hij echt ongedeerd is. Hij zit onder de schrammen en hij is erg verkouden en grieperig.. ook heel stijf. Het is nog maar afwachten of ik er nog iets mee kan en of hij niet iets ernstigs er aan overhoud!