Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Belliebel schreef:(...)
Wij als leden zijn de dupe en als het IHW idd ophoudt met te bestaan en erkenning wordt ingetrokken dan heb ik wandelende waardeloze kostenpost op stal staan. (...)
Belliebel schreef:(...) Echter en ik denk velen met mij zal het fokken tot een nader tijdstip worden uitgesteld omdat ik niet het risico wil lopen om een fokproduct te hebben wat niks waard is en die qua bloedvoering bij geen enkel stamboek past. (...)

Lovely schreef:Als je een echte vereniging wilt zijn en als zodanig wilt functioneren, dan zijn er regels. Er is dan ook een formele manier om met notulen om te gaan en die is dat de notulen door de secretaris aan de leden voor de volgende ALV wordt aangeboden en deze staan altijd als een van de eerste punten op de agenda om besproken te worden. Tussentijds commentaar is niet alleen ongepast, maar hoeft tot in de volgende vergadering niet in behandeling genomen te worden. Om maar even een voorbeeld te noemen.
Voorts is het voor een oud-voorzitter die geen functie meer heeft in de vereniging meer dan ongepast om uit naam van die vereniging te blijven communiceren met de leden en de buitenwacht. Het is niet alleen ongepast onder fatsoensnormen, maar het is ook ongepast waar het de regelgeving omtrent correct gedrag van een bestuurslid betreft. Daarnaast is het ronduit misleidend als een oud-voorzitter informatie verstrekt die tegenstrijdig is aan het belang van de vereniging. Dit kan zodanig misleidend zijn dat het tot schade leidt voor de betrokken vereniging en in dat geval is het niet meer dan logisch dat die schade ook verhaald wordt op de veroorzaker van de schade, in dit geval de oud-voorzitter en wellicht tevens de andere betrokken oud-bestuursleden.
Citaat:(..)Volgens de statuten van het IHW artikel 9 lid 3 en artikel 7 lid 1d wordt dit mogelijk gemaakt.(>>)
want het is geen verbetering voor de paarden.
janderegelaa schreef:Op het moment dat de voorzitter ( Karel de Lange, Arie53 ) op een hengstenkeuring van het IHW een eigenaar van een hengst aanschiet en hem zegt dat hij beter met dit paard naar het EASP kan komen denk ik dat hij hier 2 petten op heeft en dat is er 1 teveel. Alleen dit gegeven is in mijn ogen al voldoende om het vertrouwen in hem op te zeggen. In mijn ogen heeft dit bestuur dan ook juist gehandeld alleen hadden ze de handeling op zich anders moeten doen. Dat geldt ook voor de opzegging van de samenwerking met Groenned.
Het IHW is voor Karel de Lange de makkelijkste ingang naar het PVE toe om het EASP erkend te krijgen. Het is dan wel hoogst merkwaardig dat hij maanden met papieren in zijn tas blijft rondlopen die allang bij het PVE ingeleverd hadden moeten zijn.
De manier waarop hij Groenned de hand boven het hoofd houdt geeft te denken en wellicht is een boeken onderzoek van een overheidsinstantie wenselijk.
Het is zeer onwenselijk dat een vergadering met beveiligers plaatsvindt. Helaas was het wel nodig omdat deze oud-voorzitter met een groep schreeuwers voor de deur stond waarbij zelfs de politie ingeschakeld werd. Hoe kan hij bij zo'n intimiderende actie nou verwachten dat hij met opgeheven hoofd weer als voorzitter naar binnen zou kunnen stappen.
Ik heb helaas besloten om mijn lidmaatschap op te zeggen. Van zo'n club hoef en wil ik geen lid meer zijn.