Deventenaar krijgt boete voor slecht behandelen van pony

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:31

jesito schreef:
Ik vind het een beetje overdreven ik denk dat een waarschuwing hier ook we goed aan was gekomen.
En ik wil de paarden niet de kost geven die dagelijks in het nat van blubber of eigen stront liggen.
Ik keur het niet goed als een pony geen droge ligplaats heeft maar wat ik niet begrijp is dat de man een boete krijgt ondanks dat hij de pony verplaatst heeft.

En die zouden ze ook allemaal een boete moeten geven. En 400 is nog veel te weinig. Mensen in de portomoonee raken is het enige wat soms werkt om diervriendelijker te worden.
En er is meerdere malen controle geweest. Hij had dat dier ook uit eigen beweging en veel eerder dan dat kunnen verplaatsen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:52

manic schreef:
Apart dat dat verhaal over een droge ligplaats kennelijk in Beets niet geldt...

Hier dacht ik ook gelijk aan...
Wie bepaald wanneer er tot actie over gegaan moet worden en om welke reden?
Lijkt erop dat dat nu totaal niet op een lijn ligt.
Ik zou aan dit hele verhaal nog het meest onaangename vinden dat die pony al jaren alleen staat.

Kim(l)Shaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:26

Ik vindt het goed dat ze de boel goed in de gaten houden, tegenwoordig gebeurt het steeds vaker dat pony's/ paarden gekocht worden en in een wei gegooit worden en dat is het.
Vindt het ook wel heel zielig dat de pony alleen gestaan heeft.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:39

Goed bezig!
De boete mag van mij ook hoger.

Tuurlijk heeft hij meerdere waarschuwingen gehad!
De de algemene conditie goed was, zegt mij ook niet veel. Sommige vinden het al gauw 'goed' en het hangt er vanaf wat je gewend bent ;-)

JoyCiej007

Re: Deventenaar krijgt boete voor slecht behandelen van pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:06

Ben ook zeer benieuwd om wie en om welke plek dit gaat....
Ook onze weide is nu modderig, al hebben ze wel wat kleine droge plekjes. Maargoed, 1 regenbui en dat duurt dan weer een tijdje voordat dat weer droog is.... met dit weer kun je vaak niet veel beginnen, onze wei ligt ook nog eens lager dan de aangrenzende weg én ligt tegen een overvolle sloot aan...