Dierenbescherming start nieuwe campagne met Bonfire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:24

Anky en een diervriendelijke campagne :O Dat is toch allang geen nieuws meer onder de zon...
Pure Anky promotie om te laten zien hoeveel Anky zich wel niet inzet voor paardvriendelijke omgang. De LDR discussie wordt dan ook weer verbloemd en doodgezwegen.
'KIJK ze geeft toch om haar paarden dus kan LDR toch niet verkeerd zijn?!'
Is al vaker zo gegaan en opzich wel een slimme zet van haar. Weidegang mooi, maar 4 uur vind ik nog veels te weinig. Paarden moeten sociaal kunnen leven en niet alleen maar beweging onder het zadel of aan de hand krijgen. Je kunt toch ook geen vissen aanschaffen als je geen bak of vijver hebt?

Arabesk

Re: Dierenbescherming start nieuwe campagne met Bonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:26

Ik snap de DB ook niet. Eerst een hele brief in de Hoefslag waarin de directeur kritisch is naar topsportruiters toe over paardenwelzijn en dan Anky nemen om dit te starten??

8)7

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:35

Arabesk schreef:
Ik snap de DB ook niet. Eerst een hele brief in de Hoefslag waarin de directeur kritisch is naar topsportruiters toe over paardenwelzijn en dan Anky nemen om dit te starten??

8)7

Kwestie van contacten en centen, helaas maar zo gaat het. Daarbij kun je ook als argument gebruiken 'Salinero heeft de gouden plak gewonnen, als die ongelukkig zou wezen zou die nooit zo ver gekomen zijn'. Tja, een prijs staat niet garant voor een gelukkig paard oftewel 'happy athlete'. Het grootste gros aan Z en GP ruiters die ik vaak zie langskomen kun je toch al in een donker hoekje stoppen, je wilt niet weten hoe die hun paarden op hun thuisbasis rijden en nog prijzen incasseren ook.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:38

Mooi, kan ze meteen de manier waarop natuurbeheer de paarden op de oostvaardersplassen laat verhongeren veroordelen!!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:55

@Mariska, das natuur.. leer er mee leven meid. Anders worden ze over een paar jaar masaal allemaal afgeschoten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:56

mensen maken zich drukker om de konikjes dan om hertjes die verhongeren jammer genoeg

waarom vangen ze ze niet af en verkopen ze de konikjes niet? Ik zou best zo'n grijze bol willen hebben :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:58

Het kan mij weinig schelen eigelijk. Er gaan in de natuur zo vaak dieren dood omdat ze verhongeren, das normaal en heel natuurlijk. Ik ben juist blij dat ze er voor kiezen alles op een natuurlijke manier te laten verlopen, op deze manier krijgt dat gebied niet meer grazers dan dat het kan verhappen en hebben jagers geen rede meer om daar alles af te knallen.... en dat vind ik een heel fijn idee.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:59

@arabesk:
oehhhhh! jahhh :D
ik hou me ook aanbevolen :9

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:04

Benfan schreef:
Het kan mij weinig schelen eigelijk. Er gaan in de natuur zo vaak dieren dood omdat ze verhongeren, das normaal en heel natuurlijk. Ik ben juist blij dat ze er voor kiezen alles op een natuurlijke manier te laten verlopen, op deze manier krijgt dat gebied niet meer grazers dan dat het kan verhappen en hebben jagers geen rede meer om daar alles af te knallen.... en dat vind ik een heel fijn idee.

hongerdood is één van de meest vreselijke manieren om te sterven... :\

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:04

Arabesk schreef:
mensen maken zich drukker om de konikjes dan om hertjes die verhongeren jammer genoeg

waarom vangen ze ze niet af en verkopen ze de konikjes niet? Ik zou best zo'n grijze bol willen hebben :D

Hier lopen er 4. Volgens mij voor de slacht.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:06

Slachten is altijd nog beter dan zinloos afknallen of laten verhongeren, nu wordt er tenminste nog wat nuttigs met het vlees gedaan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:11

Arabesk schreef:
Benfan schreef:

Ow vast, en puur natuur. Valt me tegen van iemand die voor een natuurlijk paarden houden is niet wil kijken na de wat minder leuke kanten van de natuur. Nu worden er elk jaar honderde everzwijnen dood geschoten ondertussen ze met het bijvoeren in de winter het idee krijgen dat met zoveel zijn kan. De natuur houd zichzelf prima in evenwicht, wij mensen zijn het die het verstoren. Er zullen juist zoveel dieren sterven dit jaar omdat voorgaande jaren er steeds werd bij gevoerd was dit niet gebeurd dan was het allemaal anders verlopen. Heeft huisdier zijn toch voordelen, altijd voer waar je je geen zorgen over hoeft te maken en geen natuurlijke vijanden. Overgens hebben veel vlees eters en baat bij dat er dode dieren liggen, die hebben het even makkelijk, geen mooier gezicht dan te zien hoe de natuur het zelf oplost.

Dus ja, tis niet allemaal rozengeur en manenschijn bij moeder natuur, maar tis wel een stuk beter dan die jagers wat te knallen te geven.

Ff reactie op hierboven, we hebben nog niet genoeg vlees in de schappen? je moet eens weten hoeveel vlees er word weg gesmeten.... is misselijk makend. Dus nee, niet met je eens. Laat de natuur zijn gang gaan, of wil je alleen maar 1kant van de natuur bekijken?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:16

Goed dat ze een campagne starten!
De db zal idd met die 4 uur weidegang wel 4 uur uit de stal bedoelen. Maakt niet uit of dit nou onder het zadel, voor de wagen, aan de hand, in de wei of in de paddock/bak is... Áls ze maar niet 24 uur op stal staan zoals heel veel paarden nu wel doen..
En denk dat Anky's paarden ook echt wel 4 uur per dag uit stal zijn, niet in de wei idd, maar gewoon oh zadel, in de stapmolen, ad hand e.d.

Mijn paarden staan met dit weer ook niet in de wei omdat we er dan van het voorjaar niks aan hebben, maar ze gaan wel gewoon aan het einde vd ochtend/begin vd middag naar de bak en komen daar rond een uur of 5 a 6 weer uit.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:17

Arabesk schreef:

8)7

Die van Imke komen volgens mij langer buiten en ze trainen ook met Voest samen, komt dat niet meer in de richting?

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:44

boeflover schreef:
Goed dat ze een campagne starten!
De db zal idd met die 4 uur weidegang wel 4 uur uit de stal bedoelen. Maakt niet uit of dit nou onder het zadel, voor de wagen, aan de hand, in de wei of in de paddock/bak is... Áls ze maar niet 24 uur op stal staan zoals heel veel paarden nu wel doen..
En denk dat Anky's paarden ook echt wel 4 uur per dag uit stal zijn, niet in de wei idd, maar gewoon oh zadel, in de stapmolen, ad hand e.d.

dit dus al niet eens omdat zelfs de stapmolen té blessure gevoelig is voor de paarden van anky. Worden alleen aan de hand gestapt en dus onder het zadel. Heel leuk idd deze campagne, mja om anky deze nou te laten vertegenwoordigen..daar zullen de meningen over zijn verdeelt :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:47

sflj schreef:
Ik vind het ook wel opmerkelijk dat juist zij die actie doet. ;)

Ja, een travestie eigenlijk.

hc

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:48

24/7 wei is perfect!...of 10 tot 17.00 naar buiten! avond op stal

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:52

Shell geeft in de VS en Nieuw Zeeland ook lessen over milieubeheer en werkt samen met WNF.

Moest er zomaar aan denken....

Maar zonder gekheid, de paarden van Anky lopen geen uren in de weide -vergeet niet dat daar niet enkel toppers staan, maar ook handelspaarden, jonge paarden en paarden in training en dan is een dag maar kort als die in de winter allemaal buiten en binnen gezet moeten worden of zelfs alleen maar aan de stapmolen gehaakt moeten worden - maar het ontbreekt hen op geen enkele manier aan verzorging.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:56

Sorry, nog heel even offtopic..

@Benfan:

Ik ben helemaal voor puur natuur... maar niet op zo`n postzegel natuurgebied met hekken eromheen zodat ze er niet uit kunnen om elders eten te zoeken. Castreer dan de hengsten als het er teveel worden, of verplaats kuddes naar ECHTE natuurgebieden zoals in Rusland. Maar de Oostvaardersplassen zijn echt te klein voor "echte natuur"

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:02

winia4ever schreef:
24/7 wei is perfect!...of 10 tot 17.00 naar buiten! avond op stal

Euh... 24/7 betekent 24 uur per dag 7 dagen per week.
7 uur per dag is daarvan een mager aftreksel en 4 uur beter dan niets maar níet 'goed'.

Wat de db nu opgooit is niet eens een flauw aftreksel van een minimum. Dat ze A.v.Grunsven als trekker opvoeren geeft alleen maar aan wat een travestie deze aktie is.

De db hoort de maatlat conform het belang van het dier te leggen. De ruiterij zit aan de ándere kant van de tafel en A.v.Grunsven is een dieronvriendelijk voorbeeld aan die zijde van de tafel.
Deze actie is een beschamend voorbeeld van mallote prioriteiten bij de db.

Laat de db eens beginnen met het invoeren van de vijf vrijheden voor dieren die te moderniseren door de vrijheid om natuurlijk gedrag te vertonen meer gewicht te geven.

hc

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:18

Wel goed dat ze deze campange gaan starten, maar denk dat ze ook lang menige maneges mogen gaan, waar de paarden niet minimaal 4 uur per dag in kuddes buiten komen. Hier in de omgeving kan ik er genoeg opnoemen waar de paarden alleen langer dan een uur hun box uit komen om in een groepje rondjes te hobbelen in een bak.

Gelukkig voor mijn merrie geen 24/7 box meer als ik niet kan komen naar stal door wat voor rede dan ook, hier staan ze in de winter min.4 uur in een kamp , heerlijk tussen de soortgenoten en zomer keuze uit dagweide of dag en nacht weidegang, heerlijk. Lekker paard paard laten wezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:22

Arabesk schreef:

Dat gebeurd ook wel hoor......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:33

p_ponypaard schreef:
ik vind het ook hypocriet! Anky doet die compange??? wat is nou diernmishandeling dan? kijk voor de grap eens naar de foto boven aan dit topix!!! ik zie maar 1 ding... en dat is een verschrikkelijk groot bit waar iemand verschrikkelijk aan loopt te trekken! je wil niet weten hoe die paarden getraint worden!!!! ik vind het goed dat er aandacht aan word besteed en ik hoop ook echt dat er strenge regels gaan komen zo wel voor alle paarden maar ook andere dieren in ons land!

de dieren van anky worden super getrained en komen ook buiten :) bonfire al helemaal trouwens.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:35

Mariska_28 schreef:
Sorry, nog heel even offtopic..

@Benfan:

Ik ben helemaal voor puur natuur... maar niet op zo`n postzegel natuurgebied met hekken eromheen zodat ze er niet uit kunnen om elders eten te zoeken. Castreer dan de hengsten als het er teveel worden, of verplaats kuddes naar ECHTE natuurgebieden zoals in Rusland. Maar de Oostvaardersplassen zijn echt te klein voor "echte natuur"

Dan nog is het van belang niet meer dieren op het gebied te zetten dan dat het gebied aankan. Met bijvoeren crieer je het probleem dat de dieren meer nakomelingen krijgen dan dat het gebied aankan en te weinig zwakke dieren komen te overlijden. Gevolg is dat er dan dieren moeten worden afgeschoten maar wel word er voor gezorgt dat er zo min mogelijk doden zijn in de winter, door het bijvoeren hou je het probleem alleen maar in stand. Eigelijk dweil je met de kraan open op die manier. Die beesten kunnen het allemaal veel beter regellen dan dat wij kunnen, het blijft en is een slap excuus om ze bij te voeren en het is mens eigen het allemaal maar te moeten oplossen want het is allemaal o zo zielig en sneu. Ja het is heel sneu, maar het houd zichzelf veel beter in stand als wij ons er niet mee bemoeien, of het nou postzegel groot is met hekken of heel rusland.. het zelfde probleem kom je overal tegen. Laat moeder natuur het oplossen, en ga er niet zelf mee knoeien en bijvoeren = knoeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:36

Arabesk schreef:
Benfan schreef:

ik zou toch liever afgeknald worden dan verhongeren. en in nederland KAN je geen dieren 100% natuurlijk houden, daar hebben we niet genoeg grond voor. paarden moeten verder kunnen trekken als ze niks meer te vreten hebben.