Paarden in Beets wacht een onzeker en gevaarlijk lot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:07

Kan jullie vertellen dat het zo mogelijk nu nog erger is.

Meer info per PB om te voorkomen dat het een reltopic wordt.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:12

DendroFleur schreef:
suleilitha schreef:
My godddddddd......... laat dit een sein zijn dat die paarden daar weg moeten!!!
Ciska/Dennis, jij bent je gewicht in goud waard!!! Dikke duim omhoog!

Zeg maar 3 dubbel want anders is het nog weinig goud :+

Hehe so true :+

Echt puur belachelijk hoe het er daar aan toe gaat. Ben ook wel eens bij haar kudde geweest toen ze nog ergens anders stonden, dat was het al niet veilig, maar waar de paarden nu staan...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:13

kan het daar nog erger dan ??????

ben helaas al een tijd niet meer in de buurt geweest daar
maar daar schrik ik van
Laatst bijgewerkt door Zappa op 23-02-09 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:13

Volgens mij ben ik de enige die niet op de hoogte is van de verdere situatie daar? Aangezien er geroepen wordt dat mevrouw nooit meer een dier mag aanraken. Dat lijkt me nogal een drastische maatregel vanwege een aantal paarden in de sloot, ik zou dan eerder denken aan een contract over het aantal paarden dat daar op dat landje mag lopen oid.

eekhoornerik

Re: Paarden in Beets wacht een onzeker en gevaarlijk lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:16

uuh er begint een lichtje te branden...zie onderschrift van een van jullie?? Sjonge jonge zeg...Ik hoop dat er echt iets gebeurd met deze situatie want dat kan toch niet?

Helaas is de Nederlandse wetgeving erg gebrekkig mbt het houden van dieren...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:17

Waar ik me op het moment een beetje zorgen over maak is waar de paarden zijn! Ben er vanmiddag geweest, en telde er welgeteld 1. Verder leek het er niet op dat er nog veel paarden in schuurtjes stonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:19

mick75 schreef:
Waar ik me op het moment een beetje zorgen over maak is waar de paarden zijn! Ben er vanmiddag geweest, en telde er welgeteld 1. Verder leek het er niet op dat er nog veel paarden in schuurtjes stonden.

Slacht misschien?
Er zijn wel bokkers die weten waar ze doorgaans haar paarden laat slachten die ze heeft afgedankt. Ben benieuwd.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:23

Okay mensen, ik ben inmiddels op de hoogte :D
Stop maar met pben, want ik wordt nu gebombardeerd _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:23

Goed dat Bokt EINDELIJK eens toestaat dat hier op de één of andere manier aandacht voor komt op de grootste paardensite van het land. En inderdaad bizar dat er nog niets is ondernomen tegen deze situatie (behalve dan door enkele dierenliefhebbers/actieve Bokkers).

Wel zorgwekkend dat er maar één paard in de wei stond, inderdaad...

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:25

Hier ook een direct betrokkene die zich meldt, helaas doet deze mevrouw ook readings ook als je dat niet wilt. Dat is mij gebeurd toen mijn paard stond te vechten voor haar leven in de kliniek na een koliekoperatie en veel complicaties. Ondanks herhaaldelijk netjes vragen ons met rust te laten kwamen er dreigementen dat als we niet zouden doen wat deze dame voorschreef het paard zou overlijden en dat was dan onze schuld. Inmiddels zijn we een jaar verder, het paard leeft gelukkig nog steeds.
Zelf geloof ik niet in readen, maar ik denk wel dat er mensen zijn die het wel ethisch aan willen pakken en dat zeker niet ongevraagd zullen doen en dan zullen dreigen met hel en verdoemenis.
Dennis, jij bent wat mij betreft een held en verdient wat mij betreft een lintje. Het had heel anders af kunnen lopen.
De betreffende eigenaresse van die paarden daar in Beets zou ik graag willen verzoeken professionele hulp te zoeken over weidebeheer en goed management om ongelukken te voorkomen, zodirect verdrinkt er daar een echt en dat wil je toch niemand op zijn geweten hebben? Zoek een goede plek voor deze paarden tot de zaakjes op orde zijn en de paarden veilig en droog kunnen staan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:27

Nouks schreef:
Goed dat Bokt EINDELIJK eens toestaat dat hier op de één of andere manier aandacht voor komt op de grootste paardensite van het land. En inderdaad bizar dat er nog niets is ondernomen tegen deze situatie (behalve dan door enkele dierenliefhebbers/actieve Bokkers).

Wel zorgwekkend dat er maar één paard in de wei stond, inderdaad...

Nou ja de beginpost was gewoon een algemeen artikel...nu begint natuurlijk weer een reltopic over degene waar de paarden bij staan. Na wat ik me kan herinneren werden al die topics op slot gezet...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:28

Wat vreselijk!
Ik heb ook wel aan vaag idee wie dat zal zijn..
Ik hoop dat e rnu eindleijk ingegrepen word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:31

laetitia schreef:
Nou ja de beginpost was gewoon een algemeen artikel...nu begint natuurlijk weer een reltopic over degene waar de paarden bij staan. Na wat ik me kan herinneren werden al die topics op slot gezet...

Vorige topics werden voor het überhaupt rel of discussie kon worden al richting Mesthoop verplaatst. Het lijkt me logisch dat een aantal mensen op de hoogte zijn van de identiteit van deze mevrouw uit Beets, dus met het plaatsen van dit artikel geeft (de nieuwsredactie van) Bokt zelf eindelijk eens de kans hierover te kunnen praten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:33

Hoe kan er nog maar eentje staan :oo Wat vreselijk.... Het zijn toch niet haar eigen paarden maar voornamelijk paarden die bij haar "onder behandeling" staan en haar dus tijdelijk zijn toevertrouwd ??

Hoop dat de eigenaren van eventueel vermiste dieren snel aangifte doen...

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:41

Hmm naar 4 paarden zal me belletje allang gaan rinkelen als ze steeds in de sloot vallen? Raar dat ze niks doet! maarja zal wel een rede voor zijn

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:50

slimmerik schreef:
Hoe kan er nog maar eentje staan :oo Wat vreselijk.... Het zijn toch niet haar eigen paarden maar voornamelijk paarden die bij haar "onder behandeling" staan en haar dus tijdelijk zijn toevertrouwd ??

Hoop dat de eigenaren van eventueel vermiste dieren snel aangifte doen...

je spreekt wat ik dacht meteen
en ik schrik hier heel erg van
het zal toch niet een herhaling worden van ...........

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:01

laetitia schreef:
[

Eeen goed artikel met hoor en wederhoor door de journalist. Geen reltopic dus. Wel direct betrokkenen die zich ook melden.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:25

Ja, ik ken deze vrouw ook wel, vrij goed helaas. Oh, wat hoop ik dat er wat gedaan wordt! Het zou tijd worden!

En het is dat ik niet mag vloeken ;), want anders .... AARRGGH! Pft, wat háát ik haar.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:37

ik woon in Beets.

ik vind het ook onbegrijpelijk dat een AID of LID niets doet.
tot de kerst stonden de paarden (14) dag en nacht tot hun knieen vastgezogen in de blubber.
inmiddels staan er een aantal in de schuur die verbouwd is tot stal.
zolang de dieren eten en drinken hebben grijpt de dierenbescherming niet in. dus..... tja . hopen maar dat het snel voorjaar word?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:54

De DB wilt misschien wel ingrijpen maar er zijn helaas gewoon geen wetten die de huisvesting van dieren (paarden, koeien, honden, katten, konijnen, vissen) regelt.

Als de politiek zich nu eens gaat buigen over minimale eisen die aan de huisvesting van een bepaald dier gesteld worden, kan er al veel meer actie ondernomen worden.

Wat we wel kunnen doen is een actie op poten zetten en grote media-aandacht vragen voor dit soort van dierenleed?

En we kunnen een petitie aan de Tweede Kamer geven?

Ik brainstorm maar wat hoor...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:04

Ow.. dat is diezelfde mevrouw V die een vriendje zocht via marktplaats en dat het vriendje mocht komen solliciteren en daar ook nog voor mocht betalen.. ow nee het was stage toch.... opleidingsinstituut, readings, paarden verwaarlozen.

Ik vrees voor de paardjes... ik hoop dat er ooit iemand opstaat en die paarden daar weg gaat halen... dit speelt al zoooooo lang.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:35

Staat die vrouw eigenlijk onder psychiatrische behandeling?

Want ik krijg het gevoel dat ze last heeft van grootheidswaanzin, waanbeelden, psychoses? (en dat bedoel ik niet cynisch, dat denk ik echt)

Is daar iets over bekend?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:55

Welnee ze spoort gewoon niet.... maar gelukkig doet het net zich langzaam sluiten en zoals je weet maakt een kat rare sprongen in nood....

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:01

Toch schandalig dat na 20.000x een paard in de sloot gehad te hebben op het zelfde stuk land, je nóg je les niet geleerd hebt.
Ik hoop voor die beestjes dat er gouw verandering in komt!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:46

shit zeg, ze zit nog steeds op afglijdende schaal dus... ;( jammer genoeg heeft idd niemand maar dan ook niemand enige ingang bij haar.