Jaarlijkse hengstenkeuring van het Arabo Fries Stamboek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Jaarlijkse hengstenkeuring van het Arabo Fries Stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:48

Waarom je in vredesnaam wilt fokken met een Fries paard als het allemaal zo verschrikkelijk slecht is dat vraag ik me toch af!
Doe net als Gert Schrijvers en kies dan gewoon voor zwarte warmbloeden, dan zit je niet met al die "ellende" van het Friese ras en hoeven wij Friezenliefhebbers ons niet steeds te ergeren aan al die onwaarheden en negatieve praat over onze fantastische paarden.
Plan voor deze zomer: wedstrijd organiseren van arabofriezen tegen Friezen, ze hebben toch altijd zo'n groot woord dat de sport het moet bewijzen? Nou, dan gaan we dat doen ook!
Willen alle arabofrieze combinaties die hieraan mee willen doen zich bij mij melden? En vooral veel van die topcombinaties die zich "op een niveau bevinden waarop geen Fries paard voorkomt" want daar zijn we natuurlijk vooral benieuwd naar!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:40

Lijkt me een geweldig plan Horsey! Ik wil wel even met Auke Heuker bellen of hij er wat voor voelt. Tenslotte heeft hij Ynte, Sybren en Rico op stal, Romke gaat 1,5 maand naar Frankrijk....En volgens mij staat er ook nog 1 bij Okkema (kan niet op de naam komen.. :( )

Is het een idee om de jury dan uit 3 te laten bestaan: 1x van het KFPS, 1x van het AEFS en 1x een "neutraal"?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:43

Het leek mij beter om de KNHS te vragen neutrale juryleden aan te wijzen, zodat er geen wedstrijd "om ter hoogst punten" van gemaakt kan worden. En natuurlijk geen startlijst waar duidelijk op is wie wat is.

Samar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:43

Citaat:
Vreemd dat die jasper Il Shama nu toch werd goedgekeurd. Hij was inderdaad afgekeurd vorig jaar. Maar ik moet eerlijkheidshalve wel vermelden dat tijdens de keuring al het gerucht rondzoemde dat hij koliek had. Een aantal mensen was het daar niet mee eens, bij het voorbrengen was er niks te merken, hij liep netjes zijn rondjes, maar niet spectaculair. Zijn slechte prestatie voor de wagen leek echter gewoon veroorzaakt te worden door de enorm grote wagen die ze erachter geknoopt hadden. Het was nog net geen postkoets en je zag het arme dier echt helemaal in het borsttuig geworpen en met alle moeite proberen om die wagen in beweging te houden. Het was gewoon sneu om te zien...
Maar ja, er zit Jasper in hé, dat is nogal interessant voor de dressuur-gerichte fokkers.

Deze hengst is door de jury alsnog afgekeurd zaterdag vanwege onvoldoende prestaties bij de aangespannen proef...

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:50

Daar ben ik blij om, want hij is niet beter dan vorig jaar...

Weet je toevallig welke hengsten wel goedgekeurd zijn? Op de site is nog niks te vinden...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:06

En wie weet hoe de algemene ledenvergadering is afgelopen?

Samar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:46

frisiangirl schreef:
Daar ben ik blij om, want hij is niet beter dan vorig jaar...

Weet je toevallig welke hengsten wel goedgekeurd zijn? Op de site is nog niks te vinden...

Even uit mijn hoofd: de eerste 3 paarden: nr. 70, 73 en 67.

Zij moeten in februari 2010 een verrichtingsonderzoek doen en mogen dit jaar 10 merries dekken om in hun levensonderhoud te voorzien.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:23

73 is een geweldig paard, 70 ook, maar 67....

Heb jij ze ook gezien? Wat is jouw mening?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:08

Wat mij opvalt is dat dit alledrie weer zonen van Dark Ynte zijn.
De arabofriezen zijn bezig in rap tempo een groot inteeltprobleem te creëren.
Staan de inteeltpercentages van de hengsten vernoemd in de catalogus Frisiangirl?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:57

Nee, alleen het percentage fries en arabisch bloed...