Kleding van dressuurruiters gemoderniseerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:09

pris87 schreef:
Is het geen grap 1 april :P

haha ja inderdaad :+

maar ik vind het in ieder geval niks. ik ben meer van het zwart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:12

Netje schreef:
Fijn voor de Subtopruiters: kunnen de broodruiters op de grote concoursen (met een hoog prijzengeld) met hun jonge paarden weer al het prijzengeld van de amateurs inpikken :(

Moet je zorgen dat je je beest beter voor elkaar hebt!!!
Ik vind het prettig dat die ruiters gewoon meedoen, dan heb je je iets om aan op te trekken en gaat het nivo op landelijke wedstrijden tenminste weer omhoog!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:15

Ik ben verder niet achterdochtig hoor.. :D maar ben toch bang voor een 1 aprilgrap. Als je goed leest staat er namelijk helemaal geen kleur in:

Citaat:
De wijzigingen in het artikel luiden als volgt:
Deelnemers dienen in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een rij-jas; type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
- een paar rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine kappen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren chaps.
- een veiligheidscap/-helm met norm EN1384. Het is uitsluitend bij de paarden in de klasse Z1 en hoger toegestaan een dressuurhoed of bolhoed te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:16

Sammie schreef:
http://www.knhs.nl

In 2009 worden er een aantal wijzigingen doorgevoerd in het disciplinereglement dressuur. De kledingeisen van de dressuurruiter worden gemoderniseerd. Tevens krijgen de Nationale dressuurruiters meer mogelijkheden om hun jonge paarden op wedstrijden uit te brengen.

Een "Subtop ruiter" mag vanaf 1 april zijn jonge paarden weer starten op de reguliere wedstrijden vanaf de L2 om zo een betere opleiding voor het paard te bieden. Het is voor deze groep ruiters echter niet mogelijk om deel te nemen aan selectiewedstrijden en kampioenschappen in deze klassen waarin zij voor 1 april niet startgerechtigd waren. Kijk binnenkort voor een exacte weergave van startgerechtigdheid op de website in de startgerechtigdheidstabel voor dressuur 2009.

Vanaf 1 april 2009 worden de kledingeisen voor KNHS wedstrijden in de dressuur gelijkgetrokken met die van het springen. Dit betekent dat er bijvoorbeeld gereden mag worden in een bruine jas, bruine laarzen en cap of in bijvoorbeeld een jasje met een krijtstreep, een groene jas, een grijze jas, etc. De wijzigingen in het artikel luiden als volgt:

- een rij-jas; type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
- een paar rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine kappen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren chaps.
- een veiligheidscap/-helm met norm EN1384. Het is uitsluitend bij de paarden in de klasse Z1 en hoger toegestaan een dressuurhoed of bolhoed te dragen.

Het gehele reglementsartikel met de overige kledingvoorschriften wordt binnenkort in een gewijzigd artikel gepubliceerd. Ook in de volgende editie van het maandelijkse blad van de KNHS worden de reglementswijzigingen toegelicht.

Toch wel hoor Rhodos! Er staat duidelijk dat het gelijkgetrokken wordt met de eisen van het springen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:21

Ik hoop dat je gelijk hebt, ik wil wel in bruin verschijnen maar mede gezien de tegenstrijdige berichten in het andere topic, ben ik nog even achterdochtig..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:25

Rhodos schreef:
Ik ben verder niet achterdochtig hoor.. :D maar ben toch bang voor een 1 aprilgrap. Als je goed leest staat er namelijk helemaal geen kleur in:

Citaat:
De wijzigingen in het artikel luiden als volgt:

Staat echt op de KNHS site. Ik geloof niet dat zij aan 1 april doen itt tot Bokt.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:27

oei,wie had nu hier op bokt eens dat grijsstreepje jasje te koop??? :o

Fitzroy

Re: Kleding van dressuurruiters gemoderniseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:31

Reglementswijzigingen gaan altijd per 1 april in, dus het is echt geen grap.
Was het maar waar ;)

leonie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:33

Netje schreef:
Fijn voor de Subtopruiters: kunnen de broodruiters op de grote concoursen (met een hoog prijzengeld) met hun jonge paarden weer al het prijzengeld van de amateurs inpikken :(

Fijn voor onze jonge paarden bedoel je! nu hoeven we tenminste niet te wachten tot ze zes jaar oud zijn om eindelijk een keer Z te mogen starten, maar kunnen we ze ervaring op laten doen zodat ze niet in het "diepe" gegooit hoeven te worden. Daar gaat het namelijk om... niet om de prijzen weg te kapen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:38

Ach als bruin nu het nieuwe zwart word vind ik het nog wel oké, gewoon mooie neutrale kleuren als donker/licht bruin,beige en créme. Dat kan nog wel mooie plaatjes opleveren in de ring,zolang het maar geen regenboogtenue'tjes worden want dan kan ik de wedstrijdsport echt niet langer serieus nemen.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:43

Het kan inderdaad geen 1 april grap zijn!! Staat ook op de hoofdpagina van de KNHS, veel mensen lezen dit! Zou niet goed zijn als het achteraf gelogen is, KNHS ziet al die mensen al aankomen, die de "setjes" al helemaal klaar hebben liggen. Steigen de rekeningen ook de pan uit bij de KNHS als ze dat moeten gaan vergoeden ;)!

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:43

leonie80 schreef:
Netje schreef:

Fijn voor onze jonge paarden bedoel je! nu hoeven we tenminste niet te wachten tot ze zes jaar oud zijn om eindelijk een keer Z te mogen starten, maar kunnen we ze ervaring op laten doen zodat ze niet in het "diepe" gegooit hoeven te worden. Daar gaat het namelijk om... niet om de prijzen weg te kapen.

Idd! Ik denk dat deze regel ook een verbetering is voor de opleiding van het jonge sportpaard.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:45

nouja sommige mensen staat zwart ook niet dus die zullen wel blij zijn :)

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:19

ben je nu ook niet meer verplicht om met een witte broek te startten?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:23

Sue_ schreef:
>;) :')

Iemand nog een mooi grijs Cavallo-jasje kopen??? :D

Welke maat? :D

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:24

avensis schreef:
leonie80 schreef:

Inderdaad,
Trouwens, je mag blij zijn als de eerste plaats 75 euro oplevert in de lichte tour...
tijdens een gewone wedstrijd dan he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:27

benneton schreef:
[

Inderdaad,
Trouwens, je mag blij zijn als de eerste plaats 75 euro oplevert in de lichte tour...
tijdens een gewone wedstrijd dan he.

Inderdaad, die drie tientjes die je in het L of M wint...........als je het daar om gaat kan je beter geen wedstrijden meer rijden.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:32

Goed voor de economie :D
Veel mensen willen een nieuw 'setje' en velen weer een startkaart :O
Ik vind het allemaal wel prima, mij zie je echt niet meteen nieuwe spullen kopen, een fijne combinatie, dat is waar het nog steeds om draait!

Wat betreft de subtop ruiter en hun jonge spul, prima regel.
En fanatieke ruiter trekt zich juist op aan het niveau waar deze mensen (doorgaans) mee voor de dag komen. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:36

manie schreef:
En fanatieke ruiter trekt zich juist op aan het niveau waar deze mensen (doorgaans) mee voor de dag komen. +:)+

Dat zei ik ook al! Heerlijk dat de betere ruiters weer op concours komen! Gaat het nivo eindelijk weer omhoog!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:43

Onee hé ik zie het al helemaal voor me.
Allemaal roze meisjes, met roze pony's :').

Maar ik mag bijvoorbeeld ook met een roze hoofdstel starte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:03

JorisDy schreef:
Onee hé ik zie het al helemaal voor me.
Allemaal roze meisjes, met roze pony's :').

Maar ik mag bijvoorbeeld ook met een roze hoofdstel starte?

Tuurlijk, maar je moet niet raar staan te kijken dat als ik je tegenkom ik heel hard begin te lachen :D ;)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:03

Oh bah!Verschrikkelijk!!

Al die kleurtjes is niet mijn ding... ;(

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:08

Sjoert schreef:
Nog even en de dressuursport gaat de endurance achterna.

Ook gekleurde hoofdstellen. :\

Ik weiger dan nog een foto te schieten.

alleen dat is al een reden dat ik het jammer vind ;)

maar nee ik vind het ook niet echt heel erg goed.. Na de regel van flexibel springen en nu dit vraag ik me toch af wat de denkbeelden van de knhs zijn en gaan worden in de toekomst... Jammer.. ook ik heb bruine laarzen, maar of ik ermee ga starten in dressuur, ik denk het niet....

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:12

Pipo; ik denk niet dat ik daarmee ga startte hoor :'). Jury ziet me aankomen.
Met al die kleurtjes word je toch niet meer sirieus genomen?

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:14

he verdikkie heb ik net alles in het zwart gekocht, vind grijs toch ook wel erg mooi en ziet er iig nog wel chique uit..

:= ik wel dat mn bijrijdster een gat in de lucht springt als ze dit hoort, die was verliefd geworden op een jasje, maar ja die mocht ze met de dressuur niet aan dus dat werd niks... mag nu wel, maar of der ouders der zo blij mee zullen zijn :P kind heb een dure smaak, maar niet eens merkgericht... die presteerd het gewoon om zonder naar merken te kijken nog de allerduurste dingen uit het rek te trekken :P