Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DendroFleur schreef:Ik denk ook niet dat het zich snel via de lucht verspreid. Het is tenslotte geen virus. Dus het is geen risico om door een ziekenhuis te lopen. Het wordt echter anders als je mensen moet verzorgen, dan heb je toch een vrij close contact.
Om te zeggen dat de hele wereld zich niet druk maakt over toenemende antibiotica-resistentie wil niet zeggen dat we er te makkelijk over denken. Want door te veelvuldig voorschrijven en door onafgemaakte kuren gooien we wel een bestrijdingsmogelijkheid weg. Ik denk dat het zeker iets is waar de medische wereld zich druk over moet maken. Alleen geen paniekvoetbal als er een besmetting gevonden wordt want in principe kan het geen kwaad tot er verzwakte mensen er mee in aanraking komen.
wendietjuhhh schreef:ach wat maken mensen zich druk! Nederland is het enigste land die zich drukt maakt om deze bacterie! Andere landen worden mensen niet geisoleerd verpleegd hoor.... alleen in Nederland...
bovendien is het systeem zo lek als een mandje.
Ik ben deze week van een geisoleerde afdeling gekomen met MRSA en zit nu zonder dat de uislag bekend is of ik het ook heb alweer thuis... ben door het hele ziekenhuis gelopen en gereden met een rolstoel om buiten te komen. Bovendien kwamen er schoonmaaksters schoonmaken die vervolgens 'smiddags op een andere afdeling gingen schoonmaken zonder enige maatregelen.
Dikke onzin dus!!!!!!!!! Maak je niet druk.
Elmatje schreef:Kanker komt vaker voor bij mensen die roken, MRSA bij mensen die paardrijden, zo kunnen we nog wel even doorgaan... Waar maakt men zich zorgen over!? Als paardrijden ons gelukkig maakt, dan blijven we daar zeker mee doorgaan!
Ivonka schreef:wendietjuhhh schreef:ach wat maken mensen zich druk! Nederland is het enigste land die zich drukt maakt om deze bacterie! Andere landen worden mensen niet geisoleerd verpleegd hoor.... alleen in Nederland...
bovendien is het systeem zo lek als een mandje.
Ik ben deze week van een geisoleerde afdeling gekomen met MRSA en zit nu zonder dat de uislag bekend is of ik het ook heb alweer thuis... ben door het hele ziekenhuis gelopen en gereden met een rolstoel om buiten te komen. Bovendien kwamen er schoonmaaksters schoonmaken die vervolgens 'smiddags op een andere afdeling gingen schoonmaken zonder enige maatregelen.
Dikke onzin dus!!!!!!!!! Maak je niet druk.
Ben ik het niet mee eens. Doordat nederland zich er wel druk om maakt komt het bij ons dus minder voor dat er (geopereerde) mensen heel ziek worden of er zelfs aan sterven. Heel slecht dus van het ziekenhuis waar je was. Zou ik dus niet eens willen liggen!!!