MRSA vaker voorkomend bij paardenmensen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: MRSA vaker voorkomend bij paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:39

Zouden ze met zo'n pct-test niet een pool van medewerkers kunnen testen? Scheelt een hoop kosten als je met 1 test er 50 kan doen. Bij positieven is het alleen verder uitzoeken wie de veroorzaker is. Op deze manier werden bij ons donoren middels pcr op virussen gestest.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:41

Oei, dit vind ik geen positieve ontwikkeling.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:51

mijn fries heeft het ook....ik heb ooit eens wat korstjes bij het lab gebracht... na jaren smeren wat niet hielp dus....
Vervolgens aan de hand van de diagnose ab...wat dus ook niet hielp...maar dat is niet zo vreemd.
Hij heet niet voor niet resistent...
Dus ik neem aan dat ik het ook heb of iedergeval bij mij draag ...
Volgens mij is het pas gevaarlijk als je geen weerstand hebt of heel oud bent....(wat dat betreft ben ik aardig op weg natuurlijk)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:46

Bij ons zijn ook de sneltesten. En inderdaad gaan bij ons ook de varkensboeren in isolatie tot de uitslag bekend is.
Mij was inderdaad ook al langer bekend dat het bij paarden vaker voorkomt.

Ik denk niet dat ze gaan testen bij iedereen die hobbymatig 1 of 2 paarden heeft. Volgens mij doen ze dat ook niet bij mensen die hobbymatig 1 of 2 varkens hebben.
Die gaan sowieso al anders om met medicatie dan varkenshouders.

Ik ken een voedingsassistente die draagster was van de MRSA bacterie. Die heeft eerst met het standaardprotcol van neuszalf en scrubben thuis gezeten, daarna aan de antibiotica, helaas bleef ze de MRSA bij zich houden en mocht ze nooit meer in de zorg werken.

Nu werkt ze in een winkel geloof ik. Ze heeft de bacterie tijdens het werk opgelopen.
Erg zuur verhaal zo hoor.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:28

Gelukkig ben ik mens met paard :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:53

Nou, ik heb dus zelf sinds augustus een schimmel infectie in de keel.
Mij werd toen ook al gevraagt of dat van de paarden kwam....tja....weet ik veel?????
Mijn paard heeft altijd wel wat last van korstjes achter op haar rug, niet overmatig en heb daar verder ook nooit wat achter gezocht verder.
Tevens is de stalling waar ik sta ook een koeien bedrijf.
Moet ik me nou zorgen daarover gaan maken ??

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:18

ach wat maken mensen zich druk! Nederland is het enigste land die zich drukt maakt om deze bacterie! Andere landen worden mensen niet geisoleerd verpleegd hoor.... alleen in Nederland...
bovendien is het systeem zo lek als een mandje.
Ik ben deze week van een geisoleerde afdeling gekomen met MRSA en zit nu zonder dat de uislag bekend is of ik het ook heb alweer thuis... ben door het hele ziekenhuis gelopen en gereden met een rolstoel om buiten te komen. Bovendien kwamen er schoonmaaksters schoonmaken die vervolgens 'smiddags op een andere afdeling gingen schoonmaken zonder enige maatregelen.

Dikke onzin dus!!!!!!!!! Maak je niet druk.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:13

Ik denk ook niet dat het zich snel via de lucht verspreid. Het is tenslotte geen virus. Dus het is geen risico om door een ziekenhuis te lopen. Het wordt echter anders als je mensen moet verzorgen, dan heb je toch een vrij close contact.
Om te zeggen dat de hele wereld zich niet druk maakt over toenemende antibiotica-resistentie wil niet zeggen dat we er te makkelijk over denken. Want door te veelvuldig voorschrijven en door onafgemaakte kuren gooien we wel een bestrijdingsmogelijkheid weg. Ik denk dat het zeker iets is waar de medische wereld zich druk over moet maken. Alleen geen paniekvoetbal als er een besmetting gevonden wordt want in principe kan het geen kwaad tot er verzwakte mensen er mee in aanraking komen.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:52

DendroFleur schreef:
Ik denk ook niet dat het zich snel via de lucht verspreid. Het is tenslotte geen virus. Dus het is geen risico om door een ziekenhuis te lopen. Het wordt echter anders als je mensen moet verzorgen, dan heb je toch een vrij close contact.
Om te zeggen dat de hele wereld zich niet druk maakt over toenemende antibiotica-resistentie wil niet zeggen dat we er te makkelijk over denken. Want door te veelvuldig voorschrijven en door onafgemaakte kuren gooien we wel een bestrijdingsmogelijkheid weg. Ik denk dat het zeker iets is waar de medische wereld zich druk over moet maken. Alleen geen paniekvoetbal als er een besmetting gevonden wordt want in principe kan het geen kwaad tot er verzwakte mensen er mee in aanraking komen.

de bacterie wordt zeker via de lucht verspreid namelijk via huidschilfers en stof...

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:29

Nou een vraag voor de mensen die er verstand van hebben.

Ben zelf varkensboerin, en moest geopereerd worden.

Toen der tijd (ong. 3 jaar terug) heb ik mezelf laten testen, uitslag: Negatief.

Ongeveer een jaar geleden heb ik me laten testen i.v.m. een test naar mrsa onder varkensboeren. uitslag: Positief

Pasgeleden in het ziekenhuis i.v.m. kaakoperatie. uitslag: Negatief.

Nou ik snap er de ballen niet van! Je draagt het toch wel of niet. Toch niet Soms???

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:19

Het kan ook zijn dat 1 van de varkens waar je mee in contact bent geweest het had. Dan kun je hem tijdelijk bij je hebben. Niet iedereen die hem eens heeft gehad is meteen een drager.

Zo kan iedereen een keer een salmonellabesmetting oplopen. Ook hiervan zijn dragers. Dan kun je als je carriere als kok ambieert die droom opgeven.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:13

wendietjuhhh schreef:
ach wat maken mensen zich druk! Nederland is het enigste land die zich drukt maakt om deze bacterie! Andere landen worden mensen niet geisoleerd verpleegd hoor.... alleen in Nederland...
Ik ben deze week van een geisoleerde afdeling gekomen met MRSA en zit nu zonder dat de uislag bekend is of ik het ook heb alweer thuis... ben door het hele ziekenhuis gelopen en gereden met een rolstoel om buiten te komen. Bovendien kwamen er schoonmaaksters schoonmaken die vervolgens 'smiddags op een andere afdeling gingen schoonmaken zonder enige maatregelen.

Ben ik het niet mee eens. Doordat nederland zich er wel druk om maakt komt het bij ons dus minder voor dat er (geopereerde) mensen heel ziek worden of er zelfs aan sterven. Heel slecht dus van het ziekenhuis waar je was. Zou ik dus niet eens willen liggen!!!

Elmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:16

Kanker komt vaker voor bij mensen die roken, MRSA bij mensen die paardrijden, zo kunnen we nog wel even doorgaan... Waar maakt men zich zorgen over!? Als paardrijden ons gelukkig maakt, dan blijven we daar zeker mee doorgaan!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:18

Elmatje schreef:
Kanker komt vaker voor bij mensen die roken, MRSA bij mensen die paardrijden, zo kunnen we nog wel even doorgaan... Waar maakt men zich zorgen over!? Als paardrijden ons gelukkig maakt, dan blijven we daar zeker mee doorgaan!

Daar gaat het ook helemaal niet om. Varkens houders zullen ook echt hun bedrijf/hobby niet opdoeken. Het gaat erom dat je bacterie bij je kunt dragen en dan is het wel handig als je geopereerd moet worden dat je dat aangeeft. Voor jezelf en anderen wel zo veilig!

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:24

Ivonka schreef:
wendietjuhhh schreef:

Ben ik het niet mee eens. Doordat nederland zich er wel druk om maakt komt het bij ons dus minder voor dat er (geopereerde) mensen heel ziek worden of er zelfs aan sterven. Heel slecht dus van het ziekenhuis waar je was. Zou ik dus niet eens willen liggen!!!

Waar heb je gelezen dat het in ons land minder mensen ziek worden of doodgaan daaraan? weet je wel eens wat het inhoud als je de bacterie bij je draagt? plakt gewoon op je huis... en doet dus niets bij een gezond iemand...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:28

Maar doordat er in de ziekenhuizen zo goed op gescreend wordt komt het in Nederland zeker wel minder voor bij ernstig zieke patiënten en overlijden er dus ook minder mensen aan.

En daar zit nou ook juist de relevantie van de screening. Een gezonde drager thuis kan rustig drager blijven, maar als deze persoon opgenomen wordt worden er voorzorgsmaatregelen genomen om besmetting naar verpleging en dus naar andere patiënten te voorkomen.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:32

er wordt zeker goed gescreend maar de isolering is echt zo lek als een mandje...
mijn afdeling wordt als besmet beschouwd en ik dus ook maar mag wel gewoon visite ontvangen die vervolgens door het ziekenhuis lopen. en ik mocht trouwens ook gewoon naar de rontgen voor foto's terwijl ik nog als MRSA besmet werd beschouwd. :s heel vaag... maar zo gaat het in alle ziekenhuizen zo... niet alleen in dit ziekenhuis....

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:39

Werk zelf in een ziekehuis dus weet idd wat een besmetting inhoud.

Maar maak jij je maar niet druk als je gezond bent.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:41

doe ik ook niet ;)... ben op het moment niet helemaal gezond maar ben niet bang die bacterie hoor... gaat vanzelf weer weg... werk overigens zelf ook in een ziekenhuis dus is wel belangrijk dat ik weet of ik besmet ben zodat ik mijn eigen zh strax niet besmet...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:43

Ik werk ook in een ziekenhuis maar verpleeg niet. Toch kom ik wel op de verpleegafdelingen. Vaak ga ik voor het werk nog naar de paarden...
Mmmm...best link dus! Maarja niemand die daar naar vraagt. Raar eigenlijk!