Anky van Grunsven zakt twee plaatsen op wereldranglijst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:58

Volgens mij heeft Isabelle in het verleden negatieve uitspraken gedaan over Bonfire.. dat ie op was of zoiets.. vlak daarna haalde anky en bonfire de gouden plak op de olympische spelen!

Is toch hardstikke spannend, want ze zijn aan mekaar gewaagd!

meeikk

Re: Anky van Grunsven zakt twee plaatsen op wereldranglijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:42

ik denk dat dit wel goed voor de competitie is :D

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 07:44

CarolineP schreef:
Anky en Isabel hebben het altijd met respect over elkaar. Laten de bokkers daar maar een voorbeeld aan nemen!

AMEN :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:25

Neem aan dat het niet de bedoeling mag zijn dat we straks ook hippische hooligans krijgen ipv alleen maar voetbal hooligans?? :') Als je nu al ziet hoe sommigen elkaar in de haren vliegen... :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:30

Tallie_Ho schreef:
Neem aan dat het niet de bedoeling mag zijn dat we straks ook hippische hooligans krijgen ipv alleen maar voetbal hooligans?? :') Als je nu al ziet hoe sommigen elkaar in de haren vliegen... :+

Nee, dat zal wel meevallen, ik vond het alleen vreselijk mooi om te lezen omdat het me toen echt in het verkeerde keelgat schoot hoe mensen op Werth neerkwamen, heeft ze net zo min verdiend als Anky...

Maar denk vooralsnog dat Anky's prestaties echt niet pas na 20 jaar ingehaald zijn, staan genoeg kandidaten in de wachtrij

@ Horsedances: Dat is een keuze die je moet maken, ik ben van mening dat een echte carriere en kids niet samengaan. Ik vind het daarom eigenlijk geweldig dat Anky steeds meer voor haar kids gaat :j

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:05

lekker belangrijk

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:53

Wat is lekker belangrijk, Naskapower?

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:06

Maar het is toch helemaal niet zo raar dat we Isabell naar beneden halen? Wij zijn toch tenslotte Nederlanders, beetje chauvinisme is niet raar toch? Zou pas raar zijn als we Anky naar beneden gingen halen. Maar daar denken een heleboel Nederlanders tegenwoordig al anders over..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:23

Moderatoropmerking:
Het lijkt mij dat het niet nodig is om de discussie over het naar beneden halen van Anky of Isabel te gaan voeren. Bovendien kan het hier ook wel respectvoller tegenover elkaar. :)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:33

Woops, dan moet Anky wel weer even back in de running komen met Salinero.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:15

Adil18 schreef:
Oh wat leuk dit te lezen na een discussie over het artikel waarin Anky volgens mij (en anderen) vreselijk arrogant over kwam en vele mensen Werth de grond in wilden stampen }>

Nou Anky, je prestaties zijn volgens mij wat eerder in te halen dan pas na 20 jaar :(:)

En op de springlijst ook al zo lekker gepresteerd door de Duutsers, gooooooo Duutsland :D

Hahah schitterend! Ik ben ook helemaal voor Isabel! Een amazone met Klasse en lef! Die pakt tenminste niet een ander paard voor de prijsuitrijking of blaast een clinic af omdat Krack 'zo gek doet'.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:23

Iorrr schreef:
Adil18 schreef:
Oh wat leuk dit te lezen na een discussie over het artikel waarin Anky volgens mij (en anderen) vreselijk arrogant over kwam en vele mensen Werth de grond in wilden stampen }>

Nou Anky, je prestaties zijn volgens mij wat eerder in te halen dan pas na 20 jaar :(:)

En op de springlijst ook al zo lekker gepresteerd door de Duutsers, gooooooo Duutsland :D

Hahah schitterend! Ik ben ook helemaal voor Isabel! Een amazone met Klasse en lef! Die pakt tenminste niet een ander paard voor de prijsuitrijking of blaast een clinic af omdat Krack 'zo gek doet'.

Jaaaa, maar dat mag je hier niet zeggen....psssshhhhhhhht! ;)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:25

Sorry maar ik mag toch wel zeggen voor wie ik meer respect heb ;) , met een kleine uitleg erbij... :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:26

Iorrr schreef:
Sorry maar ik mag toch wel zeggen voor wie ik meer respect heb ;) , met een kleine uitleg erbij... :)

+:)+ _/-\o_

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:52

Jullie mogen zeker zeggen wie jullie beter vinden, maar de ene amazone of de ander naar beneden halen is naar mijn idee absoluut niet nodig. Vandaar de opmerking.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:59

Wat een gebral zeg. Anky is Olympisch kampioene, lijkt me duidelijk wie er op dit moment beter is. Maakt van Isabell nog geen mindere amazone.
Bovendien heeft Isabell geen kinderen en Anky wel. Moeders zijn gewoon voorzichtiger. Wat is het nut van die discussie?

Anky heeft Salinero al een halfjaar niet meer gestart, geef die vrouw de tijd om weer terug te komen in het wedstrijdritme met haar toppaard en ze zal heus terug kunnen komen op de nummer 1 positie.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:02

Niniane schreef:
Bovendien heeft Isabell geen kinderen en Anky wel. Moeders zijn gewoon voorzichtiger.

Dit snap ik niet :?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:04

Adil18 schreef:
Niniane schreef:
Bovendien heeft Isabell geen kinderen en Anky wel. Moeders zijn gewoon voorzichtiger.

Dit snap ik niet :?

Ik reageer hier op Iorrr. ;)

Viyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:07

leuk dat de top spannend blijft, knap van isabell om anky zo in te halen, uitdaging voor anky om die 1e plek weer terug te pakken ;)

de opmerkingen van dat de 20-jaaruitspraak van anky zo fout is, begrijp ik werkelijk niet, dat is toch gewoon een constatering??
algemeen bekend dat anky er trots op is al 20 jaar aan de top te staan (en terecht!!) en hoe goed een ander ook aan de top zal rijden,
zal die het toch ook net zo lang aan die top moeten blijven als anky om haar prestatie te evenaren..
aangezien niemand de tijd kan versnellen, zijn we dan idd 20 jaar verder..
tuurlijk klinkt het arogant (gebeurd vaker sinds hongkong), en kan ze het beter denken ipv ook zeggen, maar tis wel waar..

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:22

Tot aan de publiekelijk uitgezonden rollkür discussie in Aken had ik evenveel waardering voor Isabell en Anky. Ook nu nog staan deze twee vrouwen op een eenzame hoogte. Maar als mens ben ik Anky veel meer gaan waarderen. In het eerder genoemde programma werden beelden getoond van Anky, Isabell en een andere Duitse amazone die allen deze RK-trainingsmethode gebruikten. Maar alleen Anky zat in het panel, om vervolgens met verve haar standpunt duidelijk te maken, notabene in een taal die niet haar moedertaal is.
De twee Duitse amazone's zaten gewoon tussen het publiek struisvogeltje te spelen.

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:38

Ben het helemaal met Horsedances eens.

En als nog vind ik het raar dat sommige Nederlandse bokkers Anky naar beneden halen. Volgens mij doen die Duitsers dat ook niet bij hun Isabell.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:43

Tallie_Ho schreef:

sorry maar het klinkt heel leuk :')

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:08

Rymke schreef:
Ben het helemaal met Horsedances eens.

En als nog vind ik het raar dat sommige Nederlandse bokkers Anky naar beneden halen. Volgens mij doen die Duitsers dat ook niet bij hun Isabell.

Godfried Bomans heeft de volgende uitdrukking uitgevonden : "als je in Nederland met je hoofd boven het maaiveld uitsteekt dan wordt dat hoofd er meteen afgehakt" .

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:52

adil schreef:
Iorrr schreef:

Jaaaa, maar dat mag je hier niet zeggen....psssshhhhhhhht! ;)

tuurlijk wel ;)
alleen het gaat om de kinderachtige ondertoon soms.

het zijn beiden goede amazones,punt.
daar hoef je een van de 2 niet voor naar beneden te halen.

het maakt toch ook niet uit dat Anky voorzichtiger is dan Isabell?
daar hangt mijn respect voor een amazone niet vanaf.
voor mij gaat het om het rijden en dat kunnen ze allebei fantastisch

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:55

Iorrr schreef:
...Die pakt tenminste niet een ander paard voor de prijsuitrijking of blaast een clinic af omdat Krack 'zo gek doet'.

Nou ja zeg. Mag die vrouw voorzichtig doen omdat ze moeder is van 2 koters? Of moet ze het gevaar gaan opzoeken omdat ze zo'n goede dressuurruiter is? Paarden zijn geen machines.

Ik ben ook geen Anky-fan; je mag iemand best bekritiseren, maar kom dan met fatsoenlijke argumenten.

ontopic: Logisch deze plaatsverzakking natuurlijk, aangezien Salinero al een half jaar geen ring meer heeft gezien. Wel weer een uitdaging om Isabell in te halen denk ik. :)