'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:58

Dit gaat toch over stal Duin en Daal; zou weinig waarde hechten aan de verhalen van de dame in kwestie. De geschiedenis heeft geleerd dat ze errrrrrug veel zaken verdraait en zelden de waarheid spreekt en haar paarden zelf stelselmatig tekort heeft gedaan (ik zet het hier netjes neer). Ik kan aan de hand van foto's niet bepalen hoe deze dieren aan hun verwondingen komen en wanneer ze genomen zijn. Wel vind ik het absurt dat de paarden teruggegeven zijn na alles wat daar gebeurd is !

arabianfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:01

Detour ik was inderdad erg kwaad, ik vind het best als ze willenkijken maar dan wel normaal zonder slaan en hij was ook heel erg brutaal waar hij overigens later op het politie bureau zij exuus voor aanbood.

ik ken de dame in kwestie en ze hheft mij ook geholpen met een pony die de aid in wou laten slapen. deze dame heeft er zelf pony's staan die door anderen niet meer goed genoeg zijn in ingeslapen zouden worden ,zij heeft al aardig wat paarden met krijden wer goeed gekregen en ik kan me best voorstellen dat ze er soms paarden heeft staan die er op dat moment slecht uitzien maar ze probeert wel om ze weer goed te krijgen wat helaas niet altijd lukt.

detour

Re: 'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:03

Arabian fan, ik snap niet dat men dergelijke types zulk werk laat verrichten, maar goed, zal wel aan mij liggen.
En wat koop je voor een excuus als je paard tijdelijk getraumatiseerd is?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:16

arabianfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:19

detour, daar heb je ook inderddad weinig aan maar die man was zo eigenwijs en brutaal dat ik het nog een heel wonder vond dat hij in elk geval zijn excuus kon aanbieden, moest alleen wel politie aan te pas komen

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:26

en als de aid paarden in beslag neemt,wat denk je dat ze met die paarden doen?
die gaan gewoon naar een handelaar,ik was bij een handelaar,en daar stonden 5 paarden die in beslag waren genomen door de aid!wij hebben 1 paard van die 5 mee genomen(om te testen of die braaf onder het zadel was en dan te verkopen)nou hij was braaf en we hebben hem verkocht,nadat ik eerst zijn staart uit de klit heb gehaalt,er zat een hele dikke klit in zijn staart was net filt,toen ik in het midden van zijn staart was,al knippend en met heeel veel antiklit,zat er een stuk prikkeldraad in van ongeveer 15 cm lang!het is goed dat ze de paarden in beslag nemen,maar ik vind dat je er dan ook vrantwoordelijk voor bent als aid zijnde,om een juist adres te vinden voor de paarden!en ze niet aan een handelaar te verkopen!of je moet met de handelaar duidelijke afspraken maken,over het zoeken naar een nieuwe eigenaar,en ook nakijken hoe het zo een paard vergaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:34

Dat is gewoon te krom inderdaad, knooopje. Als ze geen enkele controle uitvoeren op waar de paarden terecht komen oid help je paarden gewoon van de regen in de drup...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:04

Het is al lang bekend dat de LID en de dierenbescherming, in beslag genomen paarden doodleuk doorverkopen, de handel in. Ik verbaas me dus ook totaal niet, over dit stuk publiciteit.
Het zijn en blijven leken, zonder enige kennis van zaken.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:09

Tja de dierenbescherming......
Vorig jaar hebben wij ook een melding gemaakt.... Iets wat gewoon geen zin heeft gehad...

Er stond een paard op een stukje grond, zonder gras en tussen meerdere grote giftige struiken. De conditie van het paard was zeer slecht, je kon echt al zijn botten zien |( Hij bleek nog wel ijzers onder te hebben maar ik hoop toch echt dat de eigenaar er niet meer mee onder het zadel of voor de kar mee reed, daar was het paard echt te slecht voor!
Op dat ontzettend kleine stukje grond stond ook nog een klein schuurtje, alle ramen waren kapot dus stond er maar een aanhanger voor zodat hij niet naar binnen kon wandelen! Echter hij kon wel zo zijn hoofd door het kapotte glas steken met alle gevolgen van dien :(

Goed wij dus een melding gedaan, een zeer ongeïnteresseerd persoon nam de melding aan en zou het doorgeven.
Ze melden dat je na een aantal weken een verslag mocht opvragen zodat je kon zien wat er aan de zaak gedaan was.
Nou dat vonden wij toch netjes! +:)+ ....Maar helaas, na 6 weken wij eens vragen hoe het af was gelopen....het paard stond inmiddels al lang niet meer op het stukje grond.
Het antwoord wat we kregen was dat de inspecteur zijn administratie nog niet had bijgewerkt!!!!! Ze wisten ons dus niets te melden, uiteindelijk via via hebben we de man gesproken die er geweest moest zijn (wij vragen ons af of hij er wel is geweest) en volgens hem was het niet zoals wij de situatie geschets hadden _-:( :(
Een rapport hebben we nooit gekregen.....
En het paard staat er gewoon weer.....nog steeds in slechte omstandigeheden en niets dikker |(

Wij denken er de volgende keer nog wel 3 keer over na of je de dierenbescherming wel moet bellen, zeker als ze doen alsof je staat te liegen!!

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:21

er zijn ook prima opvangadressen,alleen hoor je daar niets van want in het belang van veiligheid van deze mensen [boze eigenaren op de dam]doen ze hun werk stilletjes,
heb er ooit een pony gekocht en als alle dieren zo behandelt werden als bij hun dan was er geen dierenleed in nederland.
op dit adres zijn al honderden dieren opgevangen en na een maand ken je ze niet weer.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:35

Geloof me, ik heb foto's gezien van de paarden vóórdat ze bij deze dame werden opgehaald. :r Ik weet eigenlijk niet welke foto's ik erger vind. Zo'n rechter is imo ècht verkeerd bezig. |(

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:35

Ach ja, volgens mij kan je een heel boek vol schrijven over de fouten van de DB.

Heb zelf een pest hekel aan deze organisatie, het is een van de rijkste organisaties in ons land en als je ze nodig hebt zijn ze er niet.

Ben een paar jaar geleden erg boos geweest er liep een paard op 3 benen dit paard had een wond aan zijn been en kon niet meer normaal lopen en de eigenaar liet het gewoon staan.
Toen heb ik de DB gebeld alles netjes doorgegeven( heel bijdehand figuur die helaas geen verstand van beesten heeft)maarja je doet het voor het paard.
Volgende dag een acceptgiro op de deurmat of je wilt doneren, maar ze kwamen niet controleren dus ik na een week gebeld en gevraagd waarom ze nog niet zijn geweest ach er waren zieken dus ik zei lekker belangrijk waar zijn jllie nu eigenlijk voor wel gelijk een acceptgiro versturen maar komen ho maar.

Ja ze zijn geweest na ruim 2 weken ja toen liep het paard alweer op 4 benen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dus als de DB aan de deur komt krijgen ze niks ze hebben al genoeg en ze gaan eerst hun werk maar goed uitvoeren!!!!!!!!!!!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:39

Ik weet te weinig af van de DB, maar weet wel dat ze vaak om iedere scheet gebeld worden; kan me voorstellen dat ze niet overal serieus op ingaan. Bij ons een eindje verderop staat een shetje in de wei, met een lekker dikke wintervacht en zeer goed in conditie (zelfs een beetje aan de dikke kant). Zomers staat hij wel eens aan een ketting omdat hij gewoon teveel eet en hij dus een beetje beperkt moet worden. Nu heeft hij gewoon het hele weiland tot z'n beschikking, heeft water, wordt bereden. verzorgd etc. Toch is er door mensen al een aantal keer naar de DB gebeld omdat ze het verwaarlozing vinden dat dit shetje in de kou (ook met de vorstperiode) buiten stond. Slaat werkelijk nergens op; er wordt goed voor gezorgd. Heel veel mensen beginnen meteen met bellen, voordat ze eerst eens bij de eigenaar gaan vragen wat er eigenlijk aan de hand is en of het probleem daar al bekend is. Maar snel oordelen is ook een vak aan het worden :D

Wat natuurlijk niet wegneemt dat er zeer schrijnende gevallen rondlopen....

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:22

Ik vind niet alle wonden er vers uitzien, ze zullen vast wel van te voren foto's hebben gemaakt. Dan kunnen ze zien of die paarden die wonden niet al hadden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:34

Hoe dan ook ik vraag mij af waarom er geen hoefsmid bij het paard op de 3e foto is geweest. Volgens mij is dat echt een noodgeval. Van de andere wonden vraag ik mij af hoe ze ontstaan zijn en hoe oud ze zijn, zien er in elk geval niet echt behandeld uit.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:53

ik heb me ook altijd afgeraagd waar die shets waren gebleven die ze op de grens Ne;Du in die veewagen op weg naar de slacht tegenhielden en die zo nodig terug naar NL moesten terwijl er in duitsland betere opvang was.

maar de db stelt maar weinig voor helaas. maar ze staan wel iedere maand in de winter bij osn op de stoep. dat die ame zielige paarden altijd buiten lopen en dat een deken minstens goed zou zijn en zelfs niet duur ( dat zij ze letterlijk :z )
we zijn natuurlijk arm en de paarden verschrikkelijk verwaarloosd. :D

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:10

Die Daphne spoort al van geen kanten, dus mooie koek dat ze de DB nu aansprakelijk gaat stellen, waar zij in eerste instantie op is veroordeeld..weer komt ze er goed vanaf!
Ware het niet dat dit artikel daar niet over gaat..dit zijn vrij recente foto's en ze zal met bewijzen moeten komen dat de paarden zo de trailer afkwamen bij haar stal..er gaan verhalen de rondte dat dit bij haar is gebeurd, nadat ze terug zijn gekomen...sja, als je een slechte naam hebt, kom je daar niet zomaar van af..net als de DB die ook niet goed aangeschreven staat..(daar ligt het grotendeels aan het feit dat de wet er niet naar is om in te kunnen grijpen, waar de werknemers dat wel erg graag zouden willen)..

Feit blijft, deze dieren zien er beroerd uit, er zijn verwondingen en er moet uitgezocht worden waar ze die hebben opgelopen.
Ben benieuwd...arme paarden, eerst reisje rond de wereld, omdat Daphne dr gesponsorde geld ergens anders in stopt en vervolgens weer een reisje terug, met verwondingen..bah!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:28

Jeetje, dat zijn echte verse wonden en niet zo'n beetje ook.

Ben benieuwd wat er echt is gebeurd, die hoef en die wond op de bil, ziet eruit of het is geschaafd bij een val een soort van schaven, vind het maar gek dat ze nog erger wordt teruggebracht bij de rechtmatige eigenaar.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:05

Ik vind dat je er voor moet zorgen dat de dieren in de eerste plaats niet in beslag genomen ipv te zeiken dat ze "mishandeld " zijn.
Foto 2 en 3 zeggen mij niets. Foto 2 kan idd zijn hoofd gestoten hebben. Kan overal gebeuren. Foto 3 kan een klein wondje zijn, met nattigheid lijkt het erger. Foto 1, geen idee. Van alle 4 de foto's vind ik dat je niet van verwaarlozing kan spreken. De wond op nummer 1 ziet er verzorgt uit, wat de reden ook is. Nummer 4 lijkt me net gebeurd, gezien het bloed. Ik heb erger gezien bv wildvleesgroei en ontstekingen. Daar is hier geen spraken van. De LID en DB hebben wel verstand van de dieren. Zij nemen ze in beslag en brengen ze naar daartoe aangewezen instanties.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:07

ik vraag me een beetje af wat er van waar is en wat er van verdikt is...

ik neem toch aan dat de dierenbescherming wel een beetje weet hoe je met paarden omgaat... :n triest voor die diertjes :n

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:17

discussier mee over de DB!

[NM] Waarom zoveel kritiek op dierenbescherming?

Detour: ik ben benieuwd naar jouw stellingen ten opzichte van de DB (landelijk bureau) en de regionale afdelingen...

Word echt gefrustreerd als ik dit soort beelden zie. Dit kan gewoon echt niet door een opvangadres gedaan zijn! Geloof ik niet! Dan zijn het nl. zelf mishandelaars...
Idee van http://www.zinloosgewelddieren.nl/jooml ... &Itemid=94

is super. Zeker als overheid wilt meewerken aan de schutstallen!

Op dit moment raak ik zelf enorm gefrusteerd en zou ik het liefste al dit soort dingen aan de kaak stellen bij het landelijk bureau. Ik wil weten hoe dit zit, en waarom zij bijvoorbeeld nog niet gesproken hebben over schutstallen. Waarom Henk het wel voor elkaar krijgt om een PVDA minister te laten meedenken en de DB niet.

(al zijn er naar aanleiding van een reddinsactie van onze afdeling tot 2x toe kamervragen gesteld!!)

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:28

Oei, ik vind dat er behoorlijk wordt uitgehaald hier naar de organisaties.
Laten we over geld maar niet beginnen, want er is geen enkel goed doel zonder commercieële doeleinden.
Das tegenwoordig ook bijna niet meer mogenlijk, anders kan je niet bestaan als organisatie...
Dat terzijde (Tenzij iemand nu een discussie voelt opborrelen :D )

Als dit daadwerkelijk de gang van zaken is (bericht komt uit de telegraaf, dan heb ik toch altijd mijn twijfels over de volledige correcte inhoud van het artikel) dan is dat juist iets voor de DB om op te pakken! Dit jaar zal speerpunt voor de DB paardenleed zijn.
Uit betrouwbare bronnen (lees, Frank Dales) heb ik vernomen dat de DB veel in overleg is met de grote paardensport organisaties.
De PvdD heeft goed contact met de DB en kan vauit de politiek wat doen.
Laten we vooral niet al die dierenorganisaties de rug toe keren, maar juist motiveren om hun werk nog beter te doen!
Ik ben zo blij DAT er dierenorganisaties zijn en DAT men zich inzet voor dieren.

Vaak komen in beslag genomen dieren ook weer op een stal van een ander. Er is geen Asiel voor paarden oid. Het is dus niet zo dat een medewerker van de LID de paarden staat te voeren en de stallen uit staat te mesten.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:46

Vreselijk gewoon, henk ten napels zet zich goed in!
Soms is het gewoon niet te voorkomen. Ze kunnen niet overal tegelijk zijn!

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:07

Ongelofelijk. Waarom nemen ze in hemelsnaam de dieren in beslag als ze ze zelf geen haar beter verzorgen? :s

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:51

Ze zal de paarden zelf wel te ruw hebben uitgeladen!