Paard met geamputeerde staart bij 'Das je goed recht'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:24

Liezel1 schreef:
Niet om de eigenaresse af te vallen, maar zoals ik het begreep is de eerste DA meerdere keren komen "kijken" en vertrouwden ze het al vanaf het begin niet.
Ik had na die 2e keer meteen een andere DA laten komen...
Zoals die wond eruit zag, dat was niet normaal!!

Precies, dat snap ik dus ook niet. Hoe rot het ook is, maar ik had mijn paard toch echt allang naar een andere dierenarts gebracht. Een beetje paardenmens volgt zijn instinct toch, en weet toch zelf wel wanneer er iets goed fout gaat?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:24

Jakkie, dat zag er naar uit zeg.... wat me niet helemaal duidelijk was was het tijdsbestek waarin zich dit allemaal afspeelde, van klein wondje tot wond rondom.

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:30

IKbenEllen schreef:
wat me niet helemaal duidelijk was was het tijdsbestek waarin zich dit allemaal afspeelde, van klein wondje tot wond rondom.

idd dat vraag ik me af ....zo iets gebeurt toch niet in een week tijd daar gaat langere tijd over heen en dan had ik (geen aanval op de eigenares ) al lang een andere da ingeschakelt of een kliniek .
waar ik accuut terecht kon ,maar goed ik kan me ook voorstellen als je een vaste dierenarts hebt waar je tot zo ver tevreden over bent vertrouwt .
in ieder geval is het paard pijn vrij en dat vindt ik toch wel het belangrijkste
Laatst bijgewerkt door pipeloi op 08-02-09 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:31

Die wond rondom doet me denken aan afknelling, ik denk dat de staart al eerder verloren was dan de uitzending deed vermoeden.
Zo'n wond wordt pas na enige tijd zichtbaar, als het rottingsproces al in gang is.

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:31

ik denk dat die vrouw zich nu ook wel heel kut moet voelen dat ze niet meteen naar een andere DA/kliniek is geweest, maar daar heeft ze niks meer aan!! ik denk nu ook dat ik meteen naar de kliniek was gegaan, maar ja.. op het moment zelf?? het is vaak achteraf praten he...

wel mooi dat dit uitgezonden word, die vrouw heeft er vast van geleerd en andere mensen worden er ook op geättendeerd!!

wel klote dat er een paard de dupe van is geworden

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:32

maar dat gebeurd veel te veel

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:35

suleilitha schreef:
Die wond rondom doet me denken aan afknelling, ik denk dat de staart al eerder verloren was dan de uitzending deed vermoeden.
Zo'n wond wordt pas na enige tijd zichtbaar, als het rottingsproces al in gang is.

Dit was precies wat ik ook al dacht ;)
Bij een rottingsproces in deze mate is het al veel langer aan de gang.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:36

Vreselijk om te zien.....
IMO is het haast onmogelijk dat in het korte tijdbestek dat mevrouw doet vermoeden, dit zo ernstig kan aflopen....
Erg kut allemaal..... vooral voor het paard.

Het lijkt mij dat iedere paardeneigenaar de DA erop wijst, door in dit geval zelf de staart op te tillen wat er allemaal gaande is... tenminste zo zou ik handelen.....

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:38

ik heb het ook zitten kijken net, ben het niet eens met het handelen van de DA maar ben het ook niet eens met het handelen van de eigenaren.
Ik had al veel eerder een andere DA er naar laten kijken.

Maargoed, eigenaren en DA hebben er van geleerd en hopelijk was dit een goede les ook voor andere mensen, wel jammer dat het paard er de dupe van is.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:40

De dierenarts is fout geweest door niets te doen maar ik heb het gevoel dat de eigenaren ook veel te lang gewacht hebben met een DA erbij te halen. Die wond lijkt mij niet in 1 dag ontstaan te zijn. Ik vraag mij dus ook af hoe de wond is ontstaan en wat hebben ze in het begin eraan gedaan.
Als mijn dierenarts bij zoiets niets doet dan haal ik er meteen een andere bij. De DA is nalatig geweest maar in mijn ogen de eigenaren ook.
Om niet meteen de eigenaren te veroordelen zou ik dus willen weten hoe de wond is ontstaan en hoe groot het was toen ze het voor het eerst ontdekten.

areke

Re: Paard met geamputeerde staart bij 'Das je goed recht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:41

ten groote van 20 eurocent, vertelde ze in het begin

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:41

Citaat:

Ik ben dan ook erg benieuwd naar het verhaal van de dierenarts. Jammer dat zo'n verhaal maar vanaf één kant belicht wordt en dat de dierenarts in kwestie in een kwaad daglicht gezet wordt. Ik ken deze man namelijk als een zeer kundige en integere dierenarts.....en geloof me, ik ben zeer veeleisend.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 23:42

De verwondingen deden me erg denken aan een topic hier op Bokt over een paard wiens staart bekneld zat in een staartbandage. Dat zag er ongeveer hetzelfde uit.

FannyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:42

Verschrikkelijk dat het paard pijn heeft gehad, dat daar gewoon niets aan gedaan is, tenminste veel te laat ;( .

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:43

areke schreef:
ten groote van 20 eurocent, vertelde ze in het begin

Dat was toch die pusbal die later was ontstaan?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:44

Nee het wondje was ter grootte van een 20 ct muntstuk.
Die pusbal staat daar los van, die hing er op een gegeven moment onder.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:45

je zou denken dat zo'n arts op zijn minst pijnstillers geeft...zou het wel een echte dierenarts geweest zijn?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:45

racekater schreef:
Ik ben dan ook erg benieuwd naar het verhaal van de dierenarts. Jammer dat zo'n verhaal maar vanaf één kant belicht wordt en dat de dierenarts in kwestie in een kwaad daglicht gezet wordt. Ik ken deze man namelijk als een zeer kundige en integere dierenarts.....en geloof me, ik ben zeer veeleisend.

Niemand is foutloos, ook een integer mens niet ;)

Maar jij zegt dus dat deze man helemaal niet gestopt is met zijn praktijk?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:46

Weet toevallig dat eigenaaresse ook op bokt.nl zit.

ben een keer paard in kwestie weesten rijden! staart zag er best heftig uit!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:48

Ik geloof dat een heleboel mensen, zoniet alle wiens reacties ik hier lees, voorbijgaan aan het feit dat het pas duidelijk werd HOE ernstig het was toen de TWEEDE dierenarts de staart afschoor! Daar zijn die getoonde foto's van!! Daarvoor was er een wondje en pus te zien.

En het is natuurlijk wel weer errrug makkelijk roepen, als je zelf niet in die situatie zit "Ik had gelijk een ander ingeschakeld". Dát hebben zij ook gedaan, maar je mag er toch wel vanuit gaan dat een dierenarts met zijn kennis toch verstand van zaken heeft. Uiteindelijk hebben ze dat niet vertrouwd en zijn ze naar de tweede gegaan.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:50

ik heb het ook gezien,arm paard zal wel flink pijn hebben gehad,
ik zou zelf meteen een andere dierenarts hebben laten komen.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:51

maar als je het vanaf het begin al niet vertrouwd, dan wacht je toch niet zo lang?

er was ook een foto te zien met een klein wondje, 1 van de eerste foto's

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:52

bij dat kleine wondje was de staart idd ook al geschoren.

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:53

Ik zeg ook niet dat een integer mens foutloos is. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat zulke programma's enorm op sensatie belust zijn en dat ze vanuit dat gegeven een verhaal maar vanuit één kant belichten waardoor het risico bestaat dat het verhaal anders wordt weergegeven dan dat het in werkelijk is.

Iedereen weet inmiddels wel dat een verhaal altijd twee kanten heeft ;).

BarendregtF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:54

Beetje jammer, dat we niet het verhaal van 2 kanten kunnen horen!, tuurlijk zal er zeker een grote fout bij de DA zijn geweest, maar de eigenaresse vertelde ook al dat zij niet bij de staart konden komen van de pijn, dus hebben zij het waarschijnlijk zelf niet eens goed kunnen onderzoeken en kunnen kijken. misschien de onwetendheid.......(niet dat ik zeg dat de eigenaresse naar mijn mening goed heeft gehandeld,zelf had ik er al eerder en sneller wat aan gedaan)

Beetje jammer dat het paard nu de dupe is van deze onkunde van misschien beide partijen.....
Ze zouden er idd snel iets aan moeten laten doen zodra de staart (of wat er van over is)volledig genezen is en dat de anus en vulva weer volledig bedekt is.... wil echt niet weten wat er dan nog meer met dit dier kan gebeuren.

....