Ervaring opdoen als groom bij Stal Michaels-Beerbaum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Re: Ervaring opdoen als groom bij Stal Michaels-Beerbaum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:59

Tja het is maar wat je leuk vind. :D

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:44

Leuk verslag Adriana, dat zal een berg ervaring opdoen geweest zijn.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:06

leuk om te lezen hoe het er op zo'n stal aan toe gaat, dat weet je meestal niet omdat er zoveel vooroordelen en leugens worden verteld,, maar echt super! :D

just2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 07:29

Leuke ervaring hoor. Ik ben eigenlijk wel blij dat je zegt hoe goed ze met de paarden omgaan. Op den duur zou je gaan geloven dat wij de enigen zijn die echt van ons paarden houden. Horsemanship is eigenlijk een vereiste om het ver te brengen, denk ik.
Leuke Contenders ?
Een vraagje : geven ze de slobber bij de normale muesli of kort daarna ?
Ik geef zeker drie keer per week ook een slobber aan de paarden want ik ben doodsbenauwd van koliek. Deze zomer had onze Contendro merrie (deze zomer 3), 3 zware koliekaanvallen door het eten van vlaslemen en we zijn in het verleden al een paardje kwijt door koliek; vandaar al die slobber.
Ik moet zeggen dat de mest er zeer goed uitziet. Ik ben terug overgeschakeld naar Pavo en die korrels zijn ook beter verteerbaar...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 08:31

just2see schreef:
Leuke ervaring hoor. Ik ben eigenlijk wel blij dat je zegt hoe goed ze met de paarden omgaan. Op den duur zou je gaan geloven dat wij de enigen zijn die echt van ons paarden houden. Horsemanship is eigenlijk een vereiste om het ver te brengen, denk ik.

Er wordt vaak heel nagatief over gesproken, stallen die op het hoogste nivo meedraaien. Maar dat komt vaak door onwetendheid. Maar als ik paard zou zijn zou ik echt op zo`n stal willen staan. Weet het uit eigen ervaring, maar dat soort paarden leven echt in een paradijs.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 10:55

De Contenders waren zeker leuk, maar zeer verschillend, Checkmate is niet al te groot en Constantin is een reus.
Dan hadden ze in de laatste week nog een chique merrie op stal gekregen van Contender.
Toch herkende je Contender in alle drie terug, dat viel mij eerst nog niet zo op als wel de grooms die ik foto's van Contender zelf liet zien.

Muesli en slobber gaven we tegelijk.

just2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:18

Tja die Contenders lijken allemaal sterk op elkaar. Onze Contendro lijkt ook heel sterk op de vader en die, vind ik ook op zijn vader... Misschien wat fijner maar toch.

Dus krijgen de paarden van Meredith iedere dag een shep mash door hun voer gemengd + olie en dies meer...

Als je het zo bekijkt dan waren die boeren vroeger toch niet zo verkeerd bezig om de paarden ook wat voerbieten bij te voeren hé ? Kan alleen maar de spijsvertering ten goede komen...

Als ik het goed begrepen heb, krijgen de paarden ook heel veel hooi, niet ?

Men leest vaak dat Meredith Shutterfly constant met scherpe bitten/optoming moet rijden omdat ze zo sterk is. Rijdt ze dan thuis met een gewoon, gebroken bit of niet ?

Gaan ze ook vaak met paarden wandelen ?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 12:32

Idd olie bij avondeten.

Met wat voor bit Meredith rijd weet ik niet, want op haar deel van de stal was ik niet en ik had het druk genoeg met mijn eigen paarden :D

Elke middag komen zo mogelijk alle paarden buiten aan de hand.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:53

leuk stuk om te lezen! :)

Heel veel succes verder!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:58

de Cartani x Quick star is idd een aparte springer :9 en die heeft flink wat maat , lengte en vermogen meegegeven