Honderden mensen strijden voor verbod koetspaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Buster

Re: Honderden mensen strijden voor verbod koetspaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:46

Wij hebben het ook gezien, toen we in december daar waren...
Van de 10 die we hebben zien lopen, was er 1 die met plezier liep, tegen het eind van de middag, de rest slofte alsof ze niet meer anders konden...
Dat moet niet doorgaan zo vind ik!
Er kunnen best nog wat koetsen door Central Park gaan, maar niet op deze manier!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:24

SaintAissa schreef:
Fitch schreef:
Ik heb ook koetspaarden in Turkije, Iran en Oost Europa gezien. Magere beestjes, geen goed tuig en galopperen over tramrails, dat soort dingen. In Iran reden ze tenminste wel zonder bit, maarja, 't was daar wel 45 graden...

Maar dat 't daar slechter is betekent niet dat je het in New York wel toe moet staan. Waarom zou je iets alleen toestaan omdat ze 'tenminste genoeg eten en drinken' krijgen? Echt gelukkig zijn ze niet lijkt me. En die sentimentele Amerikanen kennende zouden ze best een afgedankt koetspaardje willen adopteren. Sterker nog, ik zou eerder voor een verbod zijn in New York dan daar. Ik vind het allebei zielig, maar de mensen in NY kunnen wellicht ander werk vinden, en zullen ook minder arm en afhankelijk van hun koetspaard zijn dan de mensen in écht arme landen.

ik keur het ook niet goed dat die paarden in new york dag in dag uit voor de koets lopen, maar ik denk dat de wetgeving in Amerika wel zodanig aangepast kan worden dat deze beestjes wel een paardwaardig bestaan kunnen hebben. Dat hebben ze in "arme" landen zeker niet.

En eigenlijk... kunnen wij wel oordelen? Met de pony's die nog steeds kindervermaak zijn op onze kermissen. Oorverdovende muziek en vliegende attracties langs hun hoofd... Zullen we hier eerst eens beginnen met dat af te schaffen? Ik denk dat het verkeer in New York vergelijkbaar is met de kermissen hier!

In arme landen hebben ze dat niet, maar de mensen daar hebben ook geen menswaardig bestaan. Als ik in bijv. India was opgegroeid en arm zou zijn, en alleen geld kon verdienen door mensen rond te rijden in een koets, ook al was dat paard kreupel zou ik dat doen. Want tsja, anders zou mijn hele familie van de honger omkomen. En ik vind mensen nog altijd belangrijker dan dieren. Gelukkig woon ik in Nederland, waar ik zonder problemen diervriendelijk kan eten, goed voor mijn kat kan zorgen (goed voer, medicijnen), en dan behoor ik ook nog tot de gelukkigen met een goede (bij)baan zodat ik ook nog wat goede doelen kan steunen en zoveel mogelijk biologisch eten kan kopen.

Helaas is goed met dieren omgaan (verbod koetspaarden, dierenasielen, dierenbescherming) een luxe die derde wereldlanden zich niet kunnen veroorloven. Daarom ben ik ook zeker voor het verbod op pony's op kermissen, zoals jij voorstelt. In Nederland hebben we meer dan genoeg vermaak, ook zonder dieren, en hebben de mensen die voorheen met de pony's werkten een goede kans om een andere baan te vinden, net als in de VS.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:25

Deze paarden zien er nog ubergezond etc uit, ik heb foto's van paarden in Tsjechie/praag die op 5cm ijzer staan etc, daartegen is dit de hemel op aarde voor die beestjes. Ze mogen voor mijn part eerst aan die Oostbloklanden beginnen.

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:21

Gedeeltelijk mee eens, kijk eens in Egypte daar lopen de paarden 16u per dag voor de koets.
Alleen de "rijke" koetsiers geven hun paarden tussendoor pauze en water.
En de paarden krijgen eten als ze pas weer thuis zijn......
Dat is pas zielig!

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:28

ik ben er ook op tegen....
ik weet niet of er hier mensen wel eens in Rome zijn geweest , maar die paarden staan er de hele dag in de bloed hete zon (zomer)
en moeten ook nog eens werken de hele dag .... echt zielig.
ben dan nog nooit in New York geweest , maar daar is het veel drukker met al die auto's ... ik vind het maar gevaarlijk !!!

mypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:11

In Wenen zie je ze ook. Ik geloof dat ze het daar wel goed controleren. Ze zien er althans goed gezond en verzorgd uit.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:34

Ja ze zorgen er zo goed voor. Dat op de foto de koetsier in de schaduw zit en het paard in de brandende zon staat. En zo drukke stad als daar is toch levensgevaarlijk voor die paarden.

melaniemagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:55

|( Ik vind het wel zielig voor die paarden want ze tuutten en scheuren daar enorm

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:01

Miss_Malfoy schreef:
Het hoeft toch niet persé zielig te zijn?
Zorg dan dat er goede afspraken komen.

Mee eens :j

Enne... dat wij geen hele dagen met onze paarden werken, betekent nog niet dat ze dat niet kunnen hebben.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:04

ManonR_ schreef:
Paarden lopen in het wild wel meer dan 14 uur per dag.

Maar in het wild slepen ze geen gewicht achter zich aan van al snel 200 a 300 klilo ;)

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:01

ben het met lovey_ou eens

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:56

Ik was verbaasd over de foto, want zo´n,eh, twintig jaar geleden schat ik zo, is het verplicht geworden om de paarden hoedjes te laten dragen, nadat een paard een zonnesteek op had gelopen. Blijkbaar lappen ze regels dus aan hun laars?
In begrijp niet waarom ze door de stad moeten als ze zo´n prachtig en enorm park hebben. Verbod in de stad lijkt me prima.