Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

SaintAissa schreef:Fitch schreef:Ik heb ook koetspaarden in Turkije, Iran en Oost Europa gezien. Magere beestjes, geen goed tuig en galopperen over tramrails, dat soort dingen. In Iran reden ze tenminste wel zonder bit, maarja, 't was daar wel 45 graden...
Maar dat 't daar slechter is betekent niet dat je het in New York wel toe moet staan. Waarom zou je iets alleen toestaan omdat ze 'tenminste genoeg eten en drinken' krijgen? Echt gelukkig zijn ze niet lijkt me. En die sentimentele Amerikanen kennende zouden ze best een afgedankt koetspaardje willen adopteren. Sterker nog, ik zou eerder voor een verbod zijn in New York dan daar. Ik vind het allebei zielig, maar de mensen in NY kunnen wellicht ander werk vinden, en zullen ook minder arm en afhankelijk van hun koetspaard zijn dan de mensen in écht arme landen.
ik keur het ook niet goed dat die paarden in new york dag in dag uit voor de koets lopen, maar ik denk dat de wetgeving in Amerika wel zodanig aangepast kan worden dat deze beestjes wel een paardwaardig bestaan kunnen hebben. Dat hebben ze in "arme" landen zeker niet.
En eigenlijk... kunnen wij wel oordelen? Met de pony's die nog steeds kindervermaak zijn op onze kermissen. Oorverdovende muziek en vliegende attracties langs hun hoofd... Zullen we hier eerst eens beginnen met dat af te schaffen? Ik denk dat het verkeer in New York vergelijkbaar is met de kermissen hier!