Minister Verburg ingeschakeld in affaire hengst Guldenberg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:44

anneliesdj schreef:
Maar wat ik me afvraag; Hadden ze de hengst niet gewoon het jaar erop weer op de HK kunnen aanbieden?
Of is ie door dat dopingschandaal uitgesloten voor de rest van zijn leven?

Die gedachte hebben wel meer mensen gehad denk ik, ik ook bij het horen van dit verhaal. Wanneer je dan verder gaat zoeken blijkt idd dat de hengst hierdoor uitgesloten was.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:07

Lovely schreef:
De zaak Guldenberg moet gewoon voorgoed gesloten worden en de eigenaar moet de uitkomst eens accepteren

Wie moet dat dan bepalen?. en met wat voor bewijs. Er is alleen bewijs dat de hengst destijds geen doping heeft gebruikt, los van het feit of hij nu wel of niet zou worden goedgekeurd. Uit de strengen destijds bleek dat hij de favoriet was, zelfs Coby van Baalen wilde de hengst om op te leiden tot dressuurpaard. Hij heeft het verrichtingsonderzoek moeten verlaten vanwege doping gebruik, nu vraag ik je als er geen doping is aangetoond is dit toch onrecht, of zien wij het verkeerd?. Wanneer dit voor het gerechtshof zou worden uitgevochten en dan puur eerst het verhaal doping, dan gaat het KWPN nat voor 100%, dit geeft niets, fouten worden nu eenmaal gemaakt daar zijn we mensen voor. Fouten toegeven is mijns inziens nog menselijker. Wanneer je deze rechtspraak naast de strengen legt met let wel de destijds geschreven teksten van KWPN en medewerkers dan is er echt een grote fout gemaakt. Het KWPN is natuurlijk bang voor een claim die betaald zal moeten worden door leden(contributieverhoging). Het KWPN zou ook een keer in overleg kunnen treden met de eigenaar om tot een compromis te komen desnoods doormiddel van een Mediator, maar dit heeft in het verleden ook niets uitgehaald, dus waarom nu wel. Wij hopen dat de minister in deze het geheel goed zal bekijken, want vergeet niet dat wij als fokkers hetzelfde kunnen meemaken. Dit soort fouten moet gewoon uitgesloten zijn, zeker als er grote belangen spelen voor alle leden die fokken bij het KWPN.

Liezel1

Re: Minister Verburg ingeschakeld in affaire hengst Guldenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:11

Maar wat zou je dan nu nog willen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:35

Hilden, het paard was helemaal niet goedgekeurd, dus ik snap niet waar dan een claim voor betaald moet worden?

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:46

Liezel1 schreef:
Maar wat zou je dan nu nog willen?

Ik denk als eigenaar je eigen naam gezuiverd en de hengst ook natuurlijk er werd gezegd dat hij alleen zo goed liep door doping, er was alleen geen doping. Lijkt mij heel logisch dat je dan gezuiverd wilt worden van deze smet.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:48

Lovely schreef:
Hilden, het paard was helemaal niet goedgekeurd, dus ik snap niet waar dan een claim voor betaald moet worden?
De cijfers die logen er niet om voor er werd gezegd dat de hengst doping had gebruikt, hij had de hoogste cijfers en zonder dit dopingverhaal was hij wel goedgekeurd geweest, vandaar gelet op inkomsten derving over 18 jaar kan dit als claim heel erg hoog oplopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:55

Eerlijk gezegd geloof ik niet zomaar dat hij zonder dat doping gedoe wel goedgekeurd was geweest. Bovendien had hij het volgende jaar zo weer aangeboden kunnen worden, maar dat is ook niet gebeurd. Geen reden tot claim volgens mij en het doet me ook een beetje denken aan die juf die beweerde psychisch benadeeld te zijn toen ze geen lot had voor de postcodeloterij, maar haar buren die wel wonnen.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:10

Lovely schreef:
Bovendien had hij het volgende jaar zo weer aangeboden kunnen worden

Dit mocht dus niet zoals je in dit Topic had kunnen lezen. Het werkt anders dan een hengst die het jaar daarvoor uit het veriichtingsonderzoek is gegooid op kwaliteiten, dan eruit gegooid worden door beschuldigingen. Er rust dan een smet op zo`n paard en al zou hij wel weer alles doorlopen hij wordt zeker niet serieus genomen door alle misverstanden. Dat je daar anders over denkt mag maar het is en blijft een bewezen feit dat de hengst in alle bladen en ook bij de mensen van het KWPN de favoriet van dat jaar was. Het onderzoek destijds in het lab heeft er aan mee gedragen dat er verkeerd is besloten door het KWPN, die heeft de hengst de status opgelegt van dopinghengst, terwijl er absoluut geen sprake is geweest van doping. Gelet op de verrichtingscijfers als het exterieur en alle factoren had de hengst zeker toegelaten geworden tot de dekdienst, uiteraard had hij zich daar ook moeten bewijzen, maar deze kans was hem niet gegund door bestuurlijke dwalingen. Het is nu na 18 jaar gewoon tijd dat iig de last als eigenaar van deze hengst met alle verhalen rondom doping de wereld wordt uit geholpen. Tevens zet de eigenaar zich juist in tegen het huidige zero tolerance beleid met betrekking tot doping. Daar mag ook wat van gezegt worden en niet alleen dat deze mensen zich maar even moeten neerleggen bij het besluit omdat het KWPN gesproken en hen veroordeeld heeft. Begrijp me goed maar dit heeft zeer diepe wonden achtergelaten in de afgelopen jaren, los van het feit wat dit denk ik financieel allemaal heeft gekost. Ik had het financieel niet kunnen opbrengen en ik weet ook niet of ik dit geestelijk zou hebben volgehouden daar mijn paarden me alles zijn. Ik moet er niet aan denken door zo`n situatie alles kwijt te raken wat je lief is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:36

Hoezo alles kwijtraken wat je lief is? Dat hoeft helemaal niet toch? Als de eigenaar van dat paard zelf besluit om veel geld te steken in zinloze procedures tegen het KWPN, dan is dat louter en alleen zijn eigen schuld. Het is namelijk met geen enkele zekerheid hard te maken dat deze hengst toegelaten zou zijn tot de dekdienst, dat was toen koffiedikkijkerij en dat is het nu nog steeds. Het lijkt mij na 18 wel eens tijd om je als eigenaar neer te leggen bij de huidige situatie, 18 jaar strijd heeft nog niets opgeleverd, laat dat een boodschap zijn :).

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:40

Hoeveel nakomelingen heeft hij inmiddels die bijzonderde sportprestaties hebben geleverd?
Hij heeft toch al die jaren ter dekking gestaan en als hij goede nakomelingen had gegeven was hij echt wel opgevallen bij de fokkers, ook zonder goedkeuring van het kwpn.

Verder ben ik het helemaal met Lovely eens.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:45

Ik snap ook wel dat die mensen naam gezuiverd willen hebben. Maar 18 jaar erna heeft niet zoveel lijkt mij dat had dan veel eerder gemoeten. En er is geen bewijs dat de hengst goedgekeurd zou worden. En al helemaal niet hoeveel hij gedekt zou hebben als hij gekeurd was. Dus een claim lijkt me echt zinloos. De eigenaren hadden er waarschijnlijk beter aangedaan het te laten rusten en te laten overvliegen.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:46

Lovely schreef:
Hoezo alles kwijtraken wat je lief is? Dat hoeft helemaal niet toch? Als de eigenaar van dat paard zelf besluit om veel geld te steken in zinloze procedures tegen het KWPN, dan is dat louter en alleen zijn eigen schuld. Het is namelijk met geen enkele zekerheid hard te maken dat deze hengst toegelaten zou zijn tot de dekdienst, dat was toen koffiedikkijkerij en dat is het nu nog steeds. Het lijkt mij na 18 wel eens tijd om je als eigenaar neer te leggen bij de huidige situatie, 18 jaar strijd heeft nog niets opgeleverd, laat dat een boodschap zijn :).

Gelukkig zijn er mensen met een sterkere persoonlijkheid en die leggen zich niet bij alles neer. Daar kun je alleen maar respect voor hebben en heb je dat niet ja dan weet ik het ook niet hoor.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:53

Hilden1971

Ik lees hier nu al een paar dagen mee en vraag me af wat jij met post's probeert te bereiken?

Dit is overigens niet aanvallend bedoeld, maar een oprechte vraag.

Jij zegt A en zodra een ander B zegt, schiet jij in de verdediging en het lijkt haast of mensen die hier posten of dezelfde mening als jou moeten hebben of geen.

Ik begrijp de eigenaren dat ze een zuivering willen voor de naam van de hengst. Dat snap ik volkomen.
Maar als het mijn hengst was geweest en hij dekt nu bij een ander stamboek oid, had het mij niet meer kunnen schelen wat het KWPN er van vond. :n

Je bereikt er immers, imo, niks mee.

Over de eigenaar zelf zal ik geen verdere uitspraken doen aangezien ik ze niet persoonlijk ken. Ondanks dat ik ook wel eens het eea gehoord heb.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:55

Als ze wat kunnen bereiken dan had het al veel eerder bereikt moeten we worden. Na mijn inzien zijn ze zichzelf alleen maar aan het kwellen. En ik snap niet zo goed waarom jij zo fel ben, is het familie ofzo.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:57

nowornever schreef:
Ik snap ook wel dat die mensen naam gezuiverd willen hebben. Maar 18 jaar erna heeft niet zoveel lijkt mij dat had dan veel eerder gemoeten. En er is geen bewijs dat de hengst goedgekeurd zou worden. En al helemaal niet hoeveel hij gedekt zou hebben als hij gekeurd was. Dus een claim lijkt me echt zinloos. De eigenaren hadden er waarschijnlijk beter aangedaan het te laten rusten en te laten overvliegen.

Hun naam was gezuiverd mits de advocaat in deze rechtzaak, de rechtspraak uit 1997 had bekrachtigd. (In die rechtspraak was overeengekomen dat het KWPN geen negatieve reacties meer zou plaatsen over de hengst Guldenberg, wanneer het KWPN dit wel zou doen zou er op elk artikel een dwangsom staan ) Dit is uitgebleven en toen begon alles weer van voren af aan. Weer stukken in de strengen over Guldenberg ed. De mensen wilde het allang laten rusten alleen door de administratieve dwaling van één persoon is alles weer overnieuw begonnen, vooral door toedoen van het KWPN. Ja wat moet je dan nog een keer door de stront of vechten tot je erbij neervalt. Je hoeft namelijk in Nederland na een uitspraak der rechters niet tweemaal te bloeden, eenmaal voor de rechtzaak en eenmaal na het niet ondereteken van een gerechtsdocument, en al zeker niet voor iets waar je al helemaal geen weet van hebt...... En dan laten we die goedkeuring of dekdienst even buiten beschouwing.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:59

nowornever schreef:
Als ze wat kunnen bereiken dan had het al veel eerder bereikt moeten we worden. Na mijn inzien zijn ze zichzelf alleen maar aan het kwellen. En ik snap niet zo goed waarom jij zo fel ben, is het familie ofzo.

Dat ben ik met je eens.

In mijn ogen is de familie op deze manier alleen maar aan het rekken door op deze zaak door te gaan.

Het is gebeurd. Get over it en leef door.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:01

Maar als er door de rechter besloten is dat ze geen negatieve berichten meer mogen plaatsen dan hebben hun hier toch ook bewijs van. En dan kan je toch opnieuw naar de rechter stappen met hun bewijs en dan staan ze toch sterk in de schoenen.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:07

nowornever schreef:

Echt niet, ik ken ze niet eens. Het onderwerp kwam mij een tijd geleden onder de ogen en ben eens wat gaan struinen ook binnen het KWPN, bij andere fokkers en zo krijg je toch een redelijk goed beeld van de situatie. Gelet op bv Peter R de Vries die na onderzoek met oud commisaris Blauw altijd heeft geloofd in de twee van putten met al het bewijs dat in hun vrijheid sprak, dit is eigenlijk geheel vergelijkbaar alleen geen tv optredens ed omdat het hier over beesten en eigenaren gaat maar goed. Wanneer je alles naast elkaar legt is het een vergelijkbare zaak, de overheid/KWPN is nalatig geweest en heeft mensen/Guldenberg en van Hoek voor hun leven veroordeeld, ze waren onschuldig en nog worden ze in Putten/Nederland paardenland met de nek aangekeken. Zo ook de twee van Putten/eigenaars van Guldenberg, fouten bij het onderzoek geen DNA/doping maar toch veroordeeld en voor altijd verdoemd zeker zijn opgebouwde paardenlijn, geen verkoop van fokproducten die toch door alle grote hengstenhouders aftrek vonden. Dat is allemaal weg en kapot door één uitspraak van één organisatie die zelfs eerder hebben toegegeven fout te zijn, en dan door het missen van één handtekening de nachtmerrie werd teruggespeold en weer opnieuw werd afgespeeld. Als je daar niet knettergek van word heb ik diep respect voor deze personen om zo te blijven vechten en zal ik waar nodig ook blijven reageren en de mensen een warm hart toedragen. Verder niets.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:11

Je vergelijkt een moordzaak met het al dan niet goedkeuren van een hengst????

Kun je me antwoorden op de vraag hoeveel nakomelingen van Guldenberg bijzondere sportprestaties hebben geleverd?

Als een hengst goed vererft maakt het de fokkers weinig uit of ze wel of niet goedgekeurd zijn bij het kwpn en krijgt een hengst meer dan genoeg dekkingen.
Guldenberg heeft al die tijd ter dekking gestaan maar ik hoor of zie weinig van zijn nakomelingen.

Wat jij door blijven vechten noemt, noem ik een obsessie.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-02-09 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:12

nowornever schreef:
Maar als er door de rechter besloten is dat ze geen negatieve berichten meer mogen plaatsen dan hebben hun hier toch ook bewijs van. En dan kan je toch opnieuw naar de rechter stappen met hun bewijs en dan staan ze toch sterk in de schoenen.

Het besluit is niet ondertekend door een advocaat en hiermee niet rechtsgeldig, dus alles voor niets geweest.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:13

ThePast03 schreef:
Je vergelijkt een moordzaak met het al dan niet goedkeuren van een hengst????

Kun je me antwoorden op de vraag hoeveel nakomelingen van Guldenberg bijzondere sportprestaties hebben geleverd?

Als een hengst goed vererft maakt het de fokkers weinig uit of ze wel of niet goedgekeurd zijn bij het kwpn en krijgt een hengst meer dan genoeg dekkingen.
Guldenberg heeft al die tijd ter dekking gestaan maar ik hoor of zie weinig van zijn nakomelingen.

Wat jij door blijven vechten noemt, noem ik een obsessie.

Simpel even kijken op horse telex.nl en zoeken onder Guldenberg dan zie je dat er niet mee gefokt is door deze situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:15

hilden1971 schreef:
Lovely schreef:

Gelukkig zijn er mensen met een sterkere persoonlijkheid en die leggen zich niet bij alles neer. Daar kun je alleen maar respect voor hebben en heb je dat niet ja dan weet ik het ook niet hoor.

Zegt de naam Don Quichote je iets?

nowornever

Maar jij bent geen Peter R. en jij kan dit niet voor ze oplossen en ik vind het goed dat mensen ze een warm hart toedragen. Maar ik toch vind ik dat ze er niet goed aan doen er op te blijven reageren. En dat is mijn mening en daar hoef jij het niet mee eens te zijn.

Nanne

Hilden1971

Zou je mij nog kunnen antwoorden waarom jij je dit zo persoonlijk aantrekt?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:16

hilden1971 schreef:
Simpel even kijken op horse telex.nl en zoeken onder Guldenberg dan zie je dat er niet mee gefokt is door deze situatie.

Onzin.
Als de fokkers hem interessant hadden gevonden hadden ze hem ook wel gebruikt. Hij is al die jaren beschikbaar geweest via een ander stamboek.

Er zijn wel degelijk nakomelingen van hem, meer dan dat op paardenfokken staan vermeld.

Wanneer heeft er voor het laatst een negatief artikel over Guldenberg in In de Strengen gestaan? Volgens mij niet recent.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-02-09 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt