Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
rensju schreef:Pff, Bij elke sport zijn er risico's, zo ook bij paardrijden.. en anders moet je maar gaan schaken ofzo..
sigrid1182 schreef:deze vrouw had zo te lezen voor dat ze viel van paard, ook al klap van de molen gehad....
Citaat:nog maar 1 keer op paard en dan gelijk buitenrit...op een paard wat net hersteld is...
vind t wat ongeloofwaardig....
Shadow0 schreef:lifaya schreef:Begrijpelijk dat ze het niet leuk vind wat betreft die val enzo, maar een paard blijft een paard en is niet voorspelbaar. De eigenaar is daar niet verantwoordelijk voor.
Jawel hoor. In Nederland is de eigenaar daar gewoon heel duidelijk en ondubbelzinnig aansprakelijk voor.
Cookies schreef:Ze werkte daar om gratis te mogen rijden. Aangezien ze wel heel erg weinig rijervaring heeft, ziet het er niet naar uit dat ze daar al jaren werkte. Dus dat ze de paarden goed kent is maar de vraag, en ze heeft er ook de ballen verstand van. Dan verwacht je dat iemand die er wel verstand van heeft je een paard meegeeft die betrouwbaar is of dat je gewoon niet nar buiten mag.
Als ik leer skieen en ik wil de zwarte piste af omdat ik niet weet wat dat betekend, dan verwacht ik toch ook van mijn skileraar dat ie me waarschuwt of tegenhoud?
lifaya schreef:Shadow0 schreef:Jawel hoor. In Nederland is de eigenaar daar gewoon heel duidelijk en ondubbelzinnig aansprakelijk voor.
Dit is Engeland als ik het goed begrepen heb
Lydia_ schreef:Moet stiekem toch wel denken aan de woorden die ik altijd kreeg als ik er weer eens afgedonderd was: '' Paardrijden is vallen, opstaan, en weer rijden. ''
Lydia_ schreef:Nee, maar elke sport brengt risico's mee en wanneer je (als volwassene) een beetje helder nadenkt weet je dat je van een paard kan afdonderen.
katiavl schreef:Ben zelf ook niet voor zoiets uiteindelijk hebben beiden schuld en het is een spijtig ongeval maar niet iets waar je een ander zoveel geld moet voor afnemen.
Ik vind het systeem van aansprakelijkheid ook niet altijd eerlijk, maar ik zie niet in waarom je daar als individu nog meer de dupe van zou moeten worden om een bedrijf (dat op z'n minst wat onzorgvuldig is geweest) te ontzien. Citaat:Mitchell klaagt met name de rijinstructrice (en tevens eigenaresse van de manege) aan voor de schade.
Volgens Mitchell was zij een zeer nerveuze beginnende ruiter die op de manege werkte in ruil voor geld of gratis rijden. De rijinstructrice zou haar hebben gezegd dat ze een 1.70m hoge ruin mee mocht nemen voor een buitenrit.
Shadow0 schreef:Jenkins: dat was mij ook niet helemaal duidelijk. Ik denk dat de 'zij' eigenlijk zou moeten slaan op de ruiter, maar gewoon wat onhandig is verwoord.
Citaat:Mrs Mitchell says she was a nervous, novice rider, who worked in exchange for cash or rides, when Ms Jay-Ing told her to hack out a 16hh gelding at walk and trot in a nearby field.