Maargoed ik zie het probleem niet zo. Als de koeien op een bepaalde plek verdwijnen komt daar wat voor in de plaats, en als dat dan paarden zijn omdat die het op dit moment in nederland beter doen...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Anya schreef:En dat is dus flauwekul, Er zijn meer dan voldoende mogelijkheden om ook paardenweiden aantrekkelijk te maken in het landschap. Sterker nog daar wordt ruim onderzoek naar gedaan. En je kunt in je verordening vastleggen aan welke voorwaarden een paardenwei moet voldoen. Dat kan het soort hekwerk zijn, maar ook de beplanting om de wei heen. Datzelfde geldt voor stallen. Het is oprecht flauwekul om te roepen dat paarden het landschap per definitie vervuilen. Dat dus nog los van de ook niet zo fraaie koeienweide (waar vanwege de ruilverkaveling het gros van de houtwallen is verdwenen) de koeien vanwege economische redenen in veel gevallen niet meer buiten komen en het land vol mais staat (vanwege de maispremie) en tenslotte enorme stallen van 'moderne damwand' het landschap 'versieren'.
Nee Sientje, zo makkelijk is het niet.
Anya schreef:Ik hoef er geen rondje voor te rijden. Ik heb onderzoek gedaan naar het buitengebied van Enschede. En dat soort vooroordelen ben ik ook tegengekomen. Deels klopt dit (eigenaren die geen idee hebben hoe je een paard moet houden of een weitje moet aanleggen). Maar deels ook niet. Varkensboeren, koeienboeren kunnen er ook wat van.
Maar Enschede heeft iets redelijk revolutionairs bedacht. Dat heet de gids voor de ruimtelijke kwaliteit. Daarin staan o.a. foto's van hoe het wel mooi is, en hoe het er niet uitziet. Gecombineerd met smileys voor mooi en minder mooi. En dan ook nog tips hoe je het zo kunt krijgen. Buurtschappen die elkaar helpen met de aanleg als mensen het niet zelf kunnen. Kennis overbrengen van hoe een coulissenlandschap eruit moet zien. Daarbij is dus voor een groot deel allerlei regeltjes losgelaten en vervangen voor de eis dat een initiatief of een stal of een wei er goed uitziet. En echt waar... het blijkt nog te werken ook
Cayenne schreef:. Want dat is iets heel anders dan een traditioneel koeienlandschap.
superwoman schreef:tjonge en die multiculturele samenlevening en al die ander oliebol wordt wel door onze strot heen geperst.
Nu willen veel mensen een gezonde hobby uitoefenen en dat is dat niet goed voor het landschap![]()
Die koeien krijg je er idd echt niet mee terug! Als je de boeren wilt behouden, dan moeten ze wel geld kunnen verdienen...
Goldie schreef:Juliette86 schreef:Gat in de markt..................................Voor de optimale integratie van uw paard in het traditionele landschap van Nederland. Zomer- en winterdekens met vlekken patroon! Om te matchen met de originele kleur van je paard zowel in roodbont, zwartbont, als lakenvelder patroon! Eventueel met bijpassende vliegenmaskers, bandages, dekjes, uitrijdekens en zweetdekens!Briljant
Maar het moet toch niet gekker worden, als je kijkt wat er allemaal gebouwd wordt is dat blijkbaar wel traditioneel. Dan zie ik toch liever paarden lopen als 20 hoge gebouwen ofzo

lezziej schreef:wat grappig!
ik ga daar altijd op vakantie (landal colden hove)
Jester_ schreef:Als ik door loenen fiets, zie ik volgens mij nog steeds meer koeien als paarden