Onderzoekers doen ontdekking op gebied van Headshaking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:12

misschien wordt het paard wel gewoon k*t gereden, dat kan ook best headshaking veroorzaken

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:39

Siria schreef:
misschien wordt het paard wel gewoon k*t gereden, dat kan ook best headshaking veroorzaken

Dan kun je ook verklaren waarom headshaken vaak afhankelijk is van seizoen en in eens kan optreden zonder dat je je rijstijl hebt aangepast?

Natuurlijk bestaat het fenomeen headshaken dat veroorzaakt wordt door een slechte rijtechniek. Dan treedt het headshaken het hele jaar door op en hoofdzakelijk alleen als je na het rijden lange teugel geeft of tijdens het halsstrekken.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:34

Onze merrie wordt juist niet bereden omdat ze een headshaker is.... selchte rijstijl gaat dus niet op. Het felle zonlicht veroorzaakt zoveel ellende voor haar. Waarom zijn er nog een UV-werende zonnebrillen voor paarden, lijkt me toch een gat in de markt? Mochten ze wel bestaan, kan iemand mij dan meer info geven?

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:16

capraibex70 schreef:
Onze merrie wordt juist niet bereden omdat ze een headshaker is.... selchte rijstijl gaat dus niet op. Het felle zonlicht veroorzaakt zoveel ellende voor haar. Waarom zijn er nog een UV-werende zonnebrillen voor paarden, lijkt me toch een gat in de markt? Mochten ze wel bestaan, kan iemand mij dan meer info geven?

Ik weet dat er bij ons op stal een merrie tijdens het rijden een speciaal masker draagt in de zomer. Dit masker filtert de UV-stralen. Ik zal eens navragen waar die te koop zijn.

hoogendroog

Re: Onderzoekers doen ontdekking op gebied van Headshaking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:07

Heel graag! Wij hebben nu een gewoon vliegenmasker dat al iets helpt, maar het houdt niet de UV-stralen tegen.

ZKD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:30

nickynicole schreef:
Ik weet dat er bij ons op stal een merrie tijdens het rijden een speciaal masker draagt in de zomer. Dit masker filtert de UV-stralen. Ik zal eens navragen waar die te koop zijn.

Dat is de Guardian Mask;

http://www.horsemask.com/gallery.html

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:02

ZKD: enorm bedankt voor de link! Daar heb ik echt iets aan!

ZKD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:19

graag gedaan :) (pm me als je er nog wat over wilt weten, ik rij de merrie waar nickynicole het over heeft)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:40

Maar mijn paard heeft vooral last van jeuk aan zijn neus ( wil hij overal aan afdoen en hij loopt er mee te "wiebelen" ) en ook jeuk aan zijn hoofd.
Zit daar ook een verband met die oogdruppels ???? Ik heb namelijk niet echt het idee dat het pijn doet, meer jeuk.

En het is ook niet heel het jaar door, maar enkel van maart t/m half mei. Kan er toch een verband zitten ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:10

caspara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:56

Heeft iemand hier dit product al uitgeprobeerd?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:06

nee,maar ik ga wel volgende week es bellen met mijn veearts want die van mij schud momenteel wel heel extreem.
wie weet helpt het?

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:02

Ellepel, heb je al gebeld?
Misschien is het ook wel wat voor mijn paard.