Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tomos schreef:Vraag ik me idd ook af, volgens mij missen ze hiervoor een niveau in bewustzijn.
Denk dat je je paard onderschat...
Ik ken een hengstenhouder die, om zijn hengst handelbaar te houden, hem heeft aangeleerd dat zijn box uit RECHTSAF hij gewoon aan het werk gaat, en uit zijn box LINKSAF hij mag gaan dekken. De stal heeft 1 buitendeur maar twee manieren om er te komen (linksaf om de andere boxen heen of rechtsaf om de andere boxen heen) en drie keer raden welke kant de hengst zelf het liefste gaat.
Misschien missen ze een bewustzijnsniveau maar ze beschikken wel zeker over de kunst van het associeren.
Tomos schreef:Denk dat je je paard onderschat...Ik ken een hengstenhouder die, om zijn hengst handelbaar te houden, hem heeft aangeleerd dat zijn box uit RECHTSAF hij gewoon aan het werk gaat, en uit zijn box LINKSAF hij mag gaan dekken. De stal heeft 1 buitendeur maar twee manieren om er te komen (linksaf om de andere boxen heen of rechtsaf om de andere boxen heen) en drie keer raden welke kant de hengst zelf het liefste gaat.
Misschien missen ze een bewustzijnsniveau maar ze beschikken wel zeker over de kunst van het associeren.
just2see schreef:Ik dacht dat enkel Anky van de drie zo rijdt... Isabel en Nicole rijden volgens mij meer op de klassieke "voorwaarts-neerwaarts" manier en niet in de krul tot op de borst...
.
vossie schreef:ElCid schreef:Dus heel simpel; mensen leer gewoon goed paardrijden, zonder RK, hulpteugels, etc. , dan komt het goed.
Wel vreemd dat alle OS kampioenen van de laatste jaren ldr trainen, Anky, Isabel en Nicole Uphoff. Die mensen kunnen dus niet goed paard rijden?
Michael1104 schreef:te triest voor woorden zo'n onderzoek. Ieder woord die hieraan besteed wordt, is er een teveel eigenlijk....
Citaat:Maar... dat geldt niet alleen voor paarden. Dat geldt ook voor mensen. Soms vraag ik me af of we eigenlijk wel in staat zijn keuzes te maken (iets wat we maar al te graag denken dat we dat wèl zijn).
CGJ12 schreef:Tja............. als je een kind de keuze geeft tussen: A) linksaf naar school of B) rechtsaf naar de Efteling, weet je dit ook.
Kan weer bijgevoegd worden in de lijst van onzinnige en vooral overbodige onderzoeken.