Cees Slings: "Dit is de redding van de dressuur"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:11

Michael1104 schreef:
Anoeska schreef:
Er wordt in dit artikel net gedaan alsof er een balletstukje wordt opgevoerd. Volgens mij is de muziek van ondergeschikt belang (ook belangrijk, maar wel minder), de technische uitvoering van de gevraagde onderdelen blijft het belangrijkst.

Onzinartikel dus, geschreven door iemand zonder verstand van zaken.

wie heeft geen verstand van zaken?

muziek mag niet van ondergeschikt belang zijn, anders kunnen net zo goed een free style doen zonder muziek....

Misschien even beter lezen, ik schrijf inderdaad dat het van ondergeschikt belang, maar daarna zeg ik toch ook dat de muziek OOK BELANGRIJK IS. Mijn punt is gewoon dat het wel paardrijden blijft, en geen dansjes uitvoeren. De muziek in de kür op muziek geeft een extra moeilijkheidsgraad. Je moet dan én de technische uitvoering goed doen, én de muziek. Maar het is nog steeds een dressuurproef en geen balletstuk.

oranjelint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:43

Erg genoeg dat er mensen zijn die dit soort dingen nog serieus nemen ook. Op een Engelse website las ik ook nog het volgende :

Citaat:
The implementation and realization of EQ-Musync ®©: a new complete measuring instrument for Freestyle dressage. It will wipe away all "grey areas" of adjudication : subjectivity versus objectivity; relation to musical taste; lack of knowledge of music and rhythm; evaluation of synchronicity and harmony between the horse and rider. All these unquantifiables dissappear with EQ-Musync ®©(equestrian music synchronisation).

Een systeem dat zelfs de harmonie tussen paard en rijder kan meten 8-)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:28

Degene die het stuk heeft geschreven heeft nog niet écht de essentie van het programma (? Is het software ofzo? ) duidelijk neer weten te zetten, maar het lijkt me logisch dat er muziek wordt gezocht dat bij het paard past. Dat kan alleen als je weet hoe het dier loopt. Maar dat is toch ook niet áltijd constant?
Ik ben wel benieuwd wat hij allemaal moet doen, als hij 3.4 miljoen nodig heeft?
Hopelijk levert het een positieve bijdrage

oranjelint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:24

Steefjevos schreef:
Degene die het stuk heeft geschreven heeft nog niet écht de essentie van het programma (? Is het software ofzo? ) duidelijk neer weten te zetten, maar het lijkt me logisch dat er muziek wordt gezocht dat bij het paard past. Dat kan alleen als je weet hoe het dier loopt. Maar dat is toch ook niet áltijd constant?
Ik ben wel benieuwd wat hij allemaal moet doen, als hij 3.4 miljoen nodig heeft?
Hopelijk levert het een positieve bijdrage

Het is gewoon allemaal kul, en slaat nergens op. Degene die een kür gereden hebben weten dat er altijd momenten zijn waar je iets verzamelder of minder verzameld moet rijden om weer precies in het ritme van de muziek te komen (pirouette, wissels, uitgestrekte gangen en noem maar op). Om dit soort zaken te laten beoordelen door computerprogrammeurs i.p.v de juryleden (die ook allemaal zelf gereden hebben) is een absolute gospe.