Reining demonstratie Anky op tv. Update: ook online

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:34

flora schreef:
denk dat zo'n relaxte, ontspannen westernpaard :+ je een heel ander gevoel geeft dan een gestreste salinero, krack c of painted black.

Eh...niet alle westernpaarden zijn relaxed of ontspannen, en gezien het type paard waar ze in de dressuur op valt, denk ik zomaar dat deze ook redelijk voorwaarts is.

Ik ben benieuwd naar de reportage. Voor de westernsport alleen maar positief dat het door Anky wat meer bekendheid krijgt. Of ze het uiteindelijk erg ver gaat schoppen, tja dat weet ik niet. In de western moet je meer doen dan moioi en gecontroleerd rijden, daar moet je spetteren, en durven spetteren.
Ze zal er nog een hele kluif aan krijgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:43

hilden1971 schreef:
Ja we weten allemaal dat Sjef door verschillende landen is benaderd, wie weet smeert ie hem wel en blijft Anky alleen achter. Reining is dan een leuke opvolger gezien ze alles heeft bereikt maar wel onder leiding van die scheur van Sjef. Je weet alleen is maar alleen. dus vandaar een statement dat ze zich ook zonder hem wel red. Dus zo vreemd is de reactie niet of wel soms.

In dat geval zou er dus geen sprake zijn van liefde in hun relatie.
Sorry hoor, maar ik denk eerder dat hiermee publiciteit gezocht wordt, dan dat Anky haar bloedeigen hubbie de ogen gaat uitsteken. Dat is wel héél ver gezocht.
Leuke publiciteitsstunt voor Western, veel mensen denken er veel te negatief over!

Sparky10

Re: Reining demonstratie Anky vanavond op tv bij de NOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:49

janine ik ga met je mee pff hilden wat jij je allemaal in je koppie haalt ....slechte ervaringen in de liefde ? of gewoon pure jaloezie .....
ik ga zeker kijken vanavond !

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:50

ponyparadijs schreef:
Zo blijkt maar weer dat Anky echt wel meer kan dan alleen maar dressuur rijden.
Pittig hoor. De hulpen voor het western zijn heel anders dan de dressuur hulpen dus erg knap dat ze die gevoelige western paarden de oefeningen kan laten doen.

Ik moet het eerst met eigen ogen zien, dan kan ik pas geloven dat ze er echt wat van bakt. Foto's zeggen me niet zoveel, maar op zich wel stoer van Anky, misschien leert ze hiermee haar paarden wat meer loslaten,

De hulpen voor het western rijden zijn absoluut niet "heel anders" als die voor de dressuur, er vanuit gaande dat je het goed doet tenminste. Een goed dressuurpaard is zeker zo gevoelig als een goed westernpaard.
Het enige wat moeilijk zou kunnen voor een doorgewinterderde dressuurruiter is het rijden zonder voortdurende teugeldruk/ contact ( in de dressuur rijdt Anky met heel veel druk ) en op de westernfoto's van haar zie ik nog steeds vrij veel teugelcontact. Maar er zijn ook weer bar weinig western ruiters die echt los kunnen/ durven laten. 8-)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:53

Ik heb het gisteravond gezien op de livestream van Horses - je kon wel zien dat Anky nog een lange weg te gaan heeft in deze tak van paardensport - of zij in 2010 in Kentucky hoge ogen gaat gooien is nog maar zeer de vraag. Verder alle respect hoor!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:53

Oh leuk ik ga kijken.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:00

Ik vind het een zeer goede promotie voor onze tak van sport. Meestal wordt er nogal vreemd tegen ons westernruiters aangekeken en weinig aandacht op televisie aan besteed. Daarom kan ik er alleen maar blij mee zijn dat nu een bekende dressuurruiter ook eens een andere tak binnen de sport laat zien. Hulde en ach konden we allemaal maar zo rijden!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:21

Ik denk dat het westernrijden voor anky meer een soort van hobby is. Geen pers op je nek, een zware concurente, de hoge verwachtingen van het winnen van die ene wedstrijd etc etc.

Lekker doorrijden dus en doen wat je leuk vind. Van mij part wisselt ze straks al haar dressuur paarden in voor quarters en gaat ze ook nog aangespannen rijden. Dat is juist het leuke van paardensport...het is zoveel zijdig.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:23

Cassidy schreef:
flora schreef:
denk dat zo'n relaxte, ontspannen westernpaard :+ je een heel ander gevoel geeft dan een gestreste salinero, krack c of painted black.

Eh...niet alle westernpaarden zijn relaxed of ontspannen, en gezien het type paard waar ze in de dressuur op valt, denk ik zomaar dat deze ook redelijk voorwaarts is.

dat snap ik ook wel :7 zo zijn ook niet alle dressuurpaarden van die nerveuse kikkers. in ieder geval
geeft deze haar blijkbaar wel een veilig gevoel, aangezien ze al die "enge" dingen ermee aandurft in amsterdam ;)
(ik heb echt totaal geen verstand van western)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:23

Ze mag zich wel eens beter gaan kleden als een western ruiter, en haar netje in haar haar gaan doen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:29

Ik vind het leuk voor Anky dat ze het zo oppakt en hoop dat ze er nog ver mee gaat komen.
Het is een goede impuls voor het westernrijden en de reining in het bijzonder, al zou ik het leuk vinden als ze ook de andere takken eens zo proberen.
Ik ga iig vanavond zéker kijken :D

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:34

Echt geweldig!
Ga vanavond zeker kijken!! Goede publiciteit voor de western ook! Vind het leuk dat ze dit probeert!

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:34

Zo zal vanavond ook eens kijken. Leuk hoor en inderdaad eens andere onderdelen misschien in de toekomst proberen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:36

Leuk!!

Ook super dat hierdoor andere takken van de paardensport in de publiciteit komen :j
Kan volgens mij alleen maar als positief worden omschreven!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:39

hilden1971 schreef:
Zodra haar andere paarden wat gestrest zijn en iets anders doen dan wat zij wil gilt ze al moord en brand en durft ze geen eens een ere ronde in galop en dan wel reining. Zal verder geen commentaar leveren. Of is het om sjef zijn ogen uit te steken, lijkt mij een soort statement van Anky naar chef.

Sorry vind het nogal een heeeel groot verschil. Of je nu op een sensibele hengst zit op de extra grote salinero of op een doorgewinterd Western paard die toch koeler in de kop zijn.

Een goed dressuurpaard moet nu eenmaal dat sensibele hebben om verder te komen terwijl een western paard juist koel moet zijn.

Ik doe heel veel dingen wel op andere paarden maar absoluut niet met mijn eigen. Omdat ik weet hoe hij reageerd en ik geen zin hem eraf te donderen. Maar op het paardje van een stalgenoot durf ik alles. Er zit wel ook even ruim 25cm verschil in.

Vind het juist een heel positief iets misschien gaat dat diepe rijden er dan ook eens uit en worden de paarden van voren weer met rust gelaten. Ik denk dat menig dressuurruiter een hoop kan leren van een goed westernpaard. Heb dit zelf ook ondervonden een paar jaar geleden.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:42

Wat mij opvalt aan de foto's is de stralende lach, en de totale ontspanning waarmee ze op haar paard zit. +:)+ Fijn om naar te kijken, beter dan veel van die stresskippen met hun strakke bekkies in de hogere dressuur. Kompliment voor anky wat mij betreft!
(Nee, ik rijd zelf geen Western, maar "gewoon".)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:51

Prisca schreef:
Een goed dressuurpaard moet nu eenmaal dat sensibele hebben om verder te komen terwijl een western paard juist koel moet zijn.

Een westernpaard moet snel "aan" en "uit" te zetten zijn. Op commando spetteren, en daarna weer meteen rust. En dat kunnen sensibele paarden ook. Dat heeft met koel zijn maar voor een gedeelte te maken: het is een gedeelte character, en daar bovenop training.
Anky wil haar dressuurpaarden scherp hebben. Net op het randje zeg maar. En dat is haar persoonlijke manier van training, en haar persoonlijke voorkeur. Dat de paarden soms over dat randje heenschieten hebben we gezien, en dat dat niet prettig is om daar dan op te zitten, hebben we ook gezien.
Maar ook een westernpaard kan showsmart worden, of in de ring oncontrolleerbaar worden, als je het verkeerd aanpakt of hem te vaak showt.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:54

Ik ga vanavond ook zeker kijken en vind dit in ieder geval een mooie promotie voor de western.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:55

Ik ben erg benieuwd!! Ga dus zeker kijken vanaaf

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:56

Mooi gezegd Cassidy!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:41

Cowgirl schreef:
Ik denk dat het westernrijden voor anky meer een soort van hobby is. Geen pers op je nek, een zware concurente, de hoge verwachtingen van het winnen van die ene wedstrijd etc etc.

Lekker doorrijden dus en doen wat je leuk vind. Van mij part wisselt ze straks al haar dressuur paarden in voor quarters en gaat ze ook nog aangespannen rijden. Dat is juist het leuke van paardensport...het is zoveel zijdig.

Je haalt me de woorden uit de mond.
Misschien is dit voor haar een manier op om lekker ontspannen met paarden bezig te zijn.
Bedenk wel dat het dressuur rijden haar werk is. Leuk voor haar dat ze van haar werk haar hobby heeft kunnen maken maar ik kan me voorstellen dat ze ook wel eens een baaldag heeft.

Dat ze ook in haar hobby zeer prestatiegericht is, lijkt me logisch. Zo zit ze gewoon in elkaar denk ik en ze zal dat ook zijn als ze zou gaan wielrennen :Y)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:19

ik heb t gisteravond al gezien :+

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:29

Prisca schreef:
hilden1971 schreef:
Zodra haar andere paarden wat gestrest zijn en iets anders doen dan wat zij wil gilt ze al moord en brand en durft ze geen eens een ere ronde in galop en dan wel reining. Zal verder geen commentaar leveren. Of is het om sjef zijn ogen uit te steken, lijkt mij een soort statement van Anky naar chef.

Sorry vind het nogal een heeeel groot verschil. Of je nu op een sensibele hengst zit op de extra grote salinero of op een doorgewinterd Western paard die toch koeler in de kop zijn.

Ik doe heel veel dingen wel op andere paarden maar absoluut niet met mijn eigen. Omdat ik weet hoe hij reageerd en ik geen zin hem eraf te donderen. Maar op het paardje van een stalgenoot durf ik alles. Er zit wel ook even ruim 25cm verschil in.

Vind het juist een heel positief iets misschien gaat dat diepe rijden er dan ook eens uit en worden de paarden van voren weer met rust gelaten. Ik denk dat menig dressuurruiter een hoop kan leren van een goed westernpaard. Heb dit zelf ook ondervonden een paar jaar geleden.

Over het diep laag en rond rijden is genoeg gezegt de laatste tijd. Neemt niet weg dat sommige paarden dit uit zichzelf heel gemakkelijk doen, ik heb er ook zo één en ja in het begin heb je van wat doet die nou dat vraag ik niet maar het heeft me wel veel verder geholpen. beetje off topic maar wilde het toch even kwijt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:31

Wat heeft dat laag diep en rond rijden er nu weer mee te maken? :?

Ik las bij je berichten veel reacties op topics met betrekking tot Anky, heb toch het idee dat je elke mogelijkheid aangrijpt haar diep de grond in te trappen. Erg spijtig, zou dit het geval zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:34

Ik geloof dat je punt wel duidelijk is Hilden. Je vind Anky en haar manier van rijden niks.