Brandweer schiet paard en zwangere vrouw te hulp

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:23

Gelukkig is het goed afgelopen..
Ik maak mijn hoofdstel ook altijd vast met aan een vlechtje.
Zoals hiervoor al genoemd is, kun je ook de neusriem en keelriem aan elkaar vast maken. Dit kan ook met een sporenbandje..

Leuk paard trouwens.
Laatst bijgewerkt door Ibalia op 25-01-09 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:23

Onverantwoord om hoogzwanger op een kar te gaan zitten met een groene jonge hengst ervoor.... Maar fijn dat alles goed afgelopen is...

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:25

Lucy_1 schreef:
Onverantwoord om hoogzwanger op een kar te gaan zitten met een groene jonge hengst ervoor.... Maar fijn dat alles goed afgelopen is...

:? :? Jonge hengst??
Ik heb het nergens gelezen maar ik zou ook niet hoogzwanger op een kar gaan zitten.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:26

Euhm.. ja, jonge hengst... Ken die mensen ook... Wonen bij mij in de buurt en ik heb die hengst aan hun verkocht...

LBLGypsyCobs

Re: Brandweer schiet paard en zwangere vrouw te hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:30

Het beest heeft heel de weg geen stap verkeerd gezet, Lies.
Het is gewoon een stom ongeluk dat het hoofdstel af ging.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:32

Stennisje schreef:

Dit had je dus ook met een oude merrie kunnen overkomen. 8-)
Mijn pony hebben we ingereden toen hij nog hengst was en hij gedroeg zich makkelijker voor de kar dan de merrie van de buurman..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:35

Ik weet niet met hoeveel maanden je van hoogzwanger spreekt, ze moet over 2 maanden bevallen.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:41

je bent als zwangere geen gehandicapte.. om het zo te zeggen , waarom zou je niet op een kar kunnen zitten. tja dat is gewoon mijn mening gelukkig is het met het beestje en de kleine pop goed afgelopen ! en ook met de eigenaar

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:44

Agossie, arm paard, hij kijkt op die foto's wel erg angstig, die zal ook wel niet weten wat hem allemaal overkomen is.
Gelukkig dat hij niets mankeerd verder.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:29

Stennisje schreef:

Dat kan wel zijn... Maar toch is hij nog maar net beleerd en als je nog maar 2 maanden moet gaat, waarom het risico nemen? Tuurlijk kan dit met een ouwe bok ook voorkomen, maar het is gewoon niet verstandig Denise. Je draagt 9 maanden lang een kind in je buik. Waarom het risico nemen om het door zo'n stom ongeluk kwijt te raken? Dat begrijp ik niet! En volgens mij hebben zowel de man als de vrouw niet hun koetsiersbewijs. Dus zijn ze ook niet verzekerd!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:45

De verzekering van het koetsiersbewijs is volgens mij gewoon dezelfde WA die iedereen al heeft.
Hij heeft tijdens het beleren en de rit van gister geen stap verkeerd gedaan, het is ook niet de eerste keer dat ze gemend heeft, zodra je met een paard op pad gaat hoe ervaren ook neem je altijd een risico.
Het blijven dieren nietwaar?
Maar de straat oversteken of in een auto op de weg zijn ook risico's.
Als je alles van te voren wist, zou het makkelijk zijn, achteraf praten is nog makkelijker.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:50

Even wat anders .Ik lees dat ze geen koetsiersbewijs hadden maar hoeveel hebben er geen ruiterbewijs.Mijn mening is het moet net zo verplicht worden als een rijbewijs.Dit heeft even niets met het ongeluk temaken.En zeker met een hengst oppad is ook niet voor iedereen weggelegd of het nu een tinker shet of ander ras is.Daar heb je toch wel wat ervaring voor nodig

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:53

Eigenaresse heeft zeker menervaring.
Ik weet niet of ze een koetsiersbewijs heeft of niet.

Ruiter en koetsiersbewijs verplichten vind ik een goed idee, maar dan mogen de examens wel wat strenger.
Toen ik m'n ruiterbewijs haalde heb ik mensen zien slagen die ik nooit tijdens een buitenrit hoop tegen te komen.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:57

Euhm... hoeveel ervaring heeft eigenaresse? Hoelang is het geleden voor deze hengst dat ze gemend heeft? Persoonlijk twijfel ik aan haar ervaring hoor... Die is mondelijk altijd meer als in de praktijk volgens mij....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:01

Lies, je weet dat ik geen held ben, als ik de boel niet vertrouwde, was ik niet ingestapt of onderweg al uitgestapt ;)

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:14

Weet ik.... Hij is goed beleerd daar ligt het niet aan, maar ervaring heeft de hengst niet... En ervaring hebben de eigenaren ook niet volgens mij, ook al hebben ze een aantal keren met hem gereden. Dat weet jij ook heel goed. Het ligt overigens niet aan het paard hoor, dat weet ik ook wel....

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:15

Evelyne79 schreef:
Jeetje, hoe kan het gebeuren dat het hoofdstel afging?
Gelukkig is is het allemaal goed afgelopen

Kan snel gebeuren bij paarden die veel manen hebben. Door dit bericht zal ik ook mijn hoofdstel weer vast zetten met een vlecht en veter er door. Ben daar de laatste tijd ook wat laks mee.

Gelukkig is het met iedereen goed afgelopen.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:23

uuh Lucy_1, ik snap dat je haar kent en begrijp je punt.

Maar volgens mij is het duidelijk dat het hier om een stom ongeluk gaat waarbij het hoofdstel is afgeschoven. Dit heeft weinig te maken met men ervaring en dus is het niet echt passelijk van je om haar gelijk af te schilderen als een slechte koetsier!

Daarbij, als zwangere ben je niet verplicht om 9 maanden thuis te blijven hoor. Het leven gaat gewoon door hoor en er zijn genoeg vrouwen die dan hun hobbie blijven uitoefenen en dat is hun goed recht ook.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:29

Lucy_1 schreef:
Weet ik.... Hij is goed beleerd daar ligt het niet aan, maar ervaring heeft de hengst niet... En ervaring hebben de eigenaren ook niet volgens mij, ook al hebben ze een aantal keren met hem gereden. Dat weet jij ook heel goed. Het ligt overigens niet aan het paard hoor, dat weet ik ook wel....

Ik denk niet dat we het eens gaan worden, Lies ;) Geeft ook niet, ben allang blij dat het niet rotter afgelopen is.
Ik vind dat de eigenaresse hem netjes rondstuurt en zeker weet waarmee ze bezig is.
Ik denk ook dat je in een situatie als deze zelfs met 100 jaar ervaring niets begint.
En ook ervaren menners raken wel eens hoofdstel kwijt onderweg, paar jaar terug nog meegemaakt.
Gelukkig met een groep onderweg, dus paard bleef bij de groep.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:39

MissBenthe85 schreef:
uuh Lucy_1, ik snap dat je haar kent en begrijp je punt.

Maar volgens mij is het duidelijk dat het hier om een stom ongeluk gaat waarbij het hoofdstel is afgeschoven. Dit heeft weinig te maken met men ervaring en dus is het niet echt passelijk van je om haar gelijk af te schilderen als een slechte koetsier!

Daarbij, als zwangere ben je niet verplicht om 9 maanden thuis te blijven hoor. Het leven gaat gewoon door hoor en er zijn genoeg vrouwen die dan hun hobbie blijven uitoefenen en dat is hun goed recht ook.

Ik heb ook niet gezegd dat zij een slechte koetsier is! Zeer zeker niet... Het is alleen altijd een risicio wat je als zwangere vrouw neemt door of op een paard te klimmen of op een kar. Wat niet wil zeggen dat er op straat niet een ongeluk kan gebeuren, maar paard en wagen is denk ik toch wat risicovoller of wat grilliger... Tja.. moeilijk uit te leggen... Maakt niet uit. Wil er geen discussiepunt van maken. Ben blij dat het goed afgelopen is, zowel voor paard als voor de eigenaren....

En tuurlijk hoef je als zwangere niet 9 maanden thuis te zitten. Heb 3 kids en weet er alles van. Maar ben als zwangere gewoon nooit op een paard geklommen, laat staan op een bok....

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:59

oh oh dat was vast even schrikken.
dat het paard geschrokken is, is dus niet waar?

is de zwangere vrouw weer thuis? en paard ok?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 00:24

teriema schreef:
Evelyne79 schreef:
Jeetje, hoe kan het gebeuren dat het hoofdstel afging?
Gelukkig is is het allemaal goed afgelopen

Kan snel gebeuren bij paarden die veel manen hebben. Door dit bericht zal ik ook mijn hoofdstel weer vast zetten met een vlecht en veter er door. Ben daar de laatste tijd ook wat laks mee.

Gelukkig is het met iedereen goed afgelopen.

Daar heb ik mijn vraagtekens bij, Devon ( tinker in mijn profiel) heeft ook veel manen en door de manen zit ik soms te "kl*ten" om het hoofdstel uberhaupt af te krijgen, zowel het menhoofdstel als het gewone hoofdstel.

maar je ziet inderdaad wel vaker dat er even een pluk manen /voorpluk samengevlochten wordt om te voorkomen dat een hoofdstel afgaat, maar als je dat niet doet vind ik het nog vreemd dat een hoofdstel zomaar af kan schieten.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 00:37

sloffiee schreef:
je bent als zwangere geen gehandicapte.. om het zo te zeggen , waarom zou je niet op een kar kunnen zitten. tja dat is gewoon mijn mening gelukkig is het met het beestje en de kleine pop goed afgelopen ! en ook met de eigenaar

Je hebt gelijk (over zwanger en niet gehandicapt zijn)maar ik zou nooit met mijn zwangere buikje gaan rijden of op de bok plaats nemen. Ik zou het risico niet willen lopen dat er iets mis zou gaan. Je bent met een paard nu eenmaal kwestbaarder dan op de fiets..
Maar afgezien daarvan, laten we allemaal blij zijn dat er niets ernstigs is gebeurd!

@Lucy; vandaar dat jij net iets meer wist dan er hier verteld werd. Ik dacht al dat ik iets over het hoofd had gezien en had nog even teruggelezen.
Laatst bijgewerkt door Ibalia op 26-01-09 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 00:38

*FOUTJE*
(had mezelf gequote ipv gewijzigd :o )

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 00:45

goed van de brandweer :)

ik las eerst dat de brandweer op een paard en een zwangere vrouw hadden geschoten :+