Anky van Grunsven moet met wildcard naar finale in Las Vegas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:50

WinBinChes schreef:
Ja en, wat maakt dat uit. Ik snap niet dat jullie je daar zo druk om kunnen maken.

Ik maak me daar totaal niet druk om, circus is circus, in een tent of Las Vegas :D :D

WinBinChes

Re: Anky van Grunsven moet met wildcard naar finale in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:51

En zo is het maar net!!!!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:51

Worden er 'normaal' gesproken ook wildcards vergeven eigenlijk?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:53

Als wij ons willen selecteren voor een kampioenschap moeten we ook eerst de selecties rijden. Rust of druk programma kijkt ook niemand naar. Heb je wel de rust nodig dan weet je dat je nooit een kans krijgt om je eventueel te kunnen plaatsen. Simpel.

Zo is dat in de hogere sport ook de regel. Zou een onbekendere ruiter dit vragen zou iedereen zeggen, pech zo is de regel. Maar omdat het Anky is moeten de (eigen gemaakte) regels maar even wijken?
Ze zal vast die Wildcard wel krijgen en dat is dan echt niet eerlijk.

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:53

xx_Horsiex schreef:
Grappig dat men altijd op Anky afgeeft terwijl Sjef de gene is die zo hoog van de toren blaast.

Anky moet natuurlijk ook zelf zien waar en hoe ze start! Ze moet niet alles aan sjef overlaten:s
Het op een ander steken is natuurlijk heel simpel!

Regels zijn regels! en iedereen moet zich daar aan houden!

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:54

ik ben het wel met julie eens.
anky en sjef zijn geen uitzondering voor regels.
maar ik denk dat ze wel aan start komt.
De organisatie wil haar er graag bij hebben en dat snap ik.

ik las net de reacties en b.v. zei iemand dat het haar tegen viel van anky.(geen persoonlijke aanvalling ofzow hoar!)
maar vorig jaar had Imke Schellekens-Bartels ook niet genoeg punten om met Sunrise aan start te komen en rekende ze eigenlijk ook min of meer op een wildcard. Die ze ook kreeg.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:56

regels zijn regels, of je nou een B ruiter bent of Olympisch kampioen bent.

ze zal wel een Wildcard krijgen, want ja, Anky niet in een WB finale...

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:56

kazary schreef:
Als wij ons willen selecteren voor een kampioenschap moeten we ook eerst de selecties rijden. Rust of druk programma kijkt ook niemand naar. Heb je wel de rust nodig dan weet je dat je nooit een kans krijgt om je eventueel te kunnen plaatsen. Simpel.

Zo is dat in de hogere sport ook de regel. Zou een onbekendere ruiter dit vragen zou iedereen zeggen, pech zo is de regel. Maar omdat het Anky is moeten de (eigen gemaakte) regels maar even wijken?
Ze zal vast die Wildcard wel krijgen en dat is dan echt niet eerlijk.

er kan ook in regio's of kringen wildcards worden uitgedeeld.
B.V. een ruiter die voor een groot concour wordt uitgenodigd en daar door niet aan start kwam.
ik heb het meerdere keren gezien dat het ook in de regionale sport voor kwam.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:57

Uweiss schreef:

ik las net de reacties en b.v. zei iemand dat het haar tegen viel van anky.(geen persoonlijke aanvalling ofzow hoar!)
maar vorig jaar had Imke Schellekens-Bartels ook niet genoeg punten om met Sunrise aan start te komen en rekende ze eigenlijk ook min of meer op een wildcard. Die ze ook kreeg.

Het valt me niet tegen van ankjy dat ze om een wildcard vraagt.. Maar de manier waarop, tenminste hoe die op mij overkomt.
Ik vind wel dat anky aan de start moet komen maar wel volgens de regels.
Ze had het mischien beter moeten plannen?!
Want alle andere paarden zijn wel naar de selecties geweest en die hebben ook de OS gelopen dus waarom salinero niet?
Natuurlijk snap ik dat hij rust verdient maar hij had die ene selectie dan ook nog wel kunnen lopen :?

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:59

Ik vind de reacties hier toch best apart, Ik ben totaal geen dressuurfan, maar ik begrijp wel dat ze zich boos maakt om dit soort dingen, het is een situatie waarin je toch bepaalde keuzes moet maken en toch ook aan je paarden moet denken, ze zal vast wel een reden hebben waarom ze niet met pb wil starten.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:00

Echt waar? Dat wist ik dan weer niet. Maar ook daar zeg, weg met de wildcards. Voorkeurs behandelingen zijn niet nodig. Genoeg andere fijne ruiters.

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:05

__Elizabeth schreef:
Uweiss schreef:

Het valt me niet tegen van ankjy dat ze om een wildcard vraagt.. Maar de manier waarop, tenminste hoe die op mij overkomt.
Ik vind wel dat anky aan de start moet komen maar wel volgens de regels.
Ze had het mischien beter moeten plannen?!
Want alle andere paarden zijn wel naar de selecties geweest en die hebben ook de OS gelopen dus waarom salinero niet?
Natuurlijk snap ik dat hij rust verdient maar hij had die ene selectie dan ook nog wel kunnen lopen :?

ja je heb gelijk, het wordt op een arogante manier bescheven, maar ik bedoel vorig jaar wijkte imke ook aan die regls. maar toen werdt het veel "positiver" bescheven. ik dit bedoel ik ook niet als aanvalling !

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:05

Wildcards zijn in de topsport heel normaal. Kijk maar naar tennis bijvoorbeeld. Iemand krijgt een startplaats vanwege uitzonderlijke prestaties of gewoon omdat de organisatie iemand er graag bij wil hebben voor een mooiere wedstrijd, ook voor het publiek.
Er om vrágen is wat anders natuurlijk, das nie zo netjes nie :D

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:22

bambam99 schreef:
Wildcards zijn in de topsport heel normaal. Kijk maar naar tennis bijvoorbeeld. Iemand krijgt een startplaats vanwege uitzonderlijke prestaties of gewoon omdat de organisatie iemand er graag bij wil hebben voor een mooiere wedstrijd, ook voor het publiek.
Er om vrágen is wat anders natuurlijk, das nie zo netjes nie :D

bambam99, Anky hoort er natuurlijk bij, ze zorgt voor publiek etc. en laten we eerlijk zijn, zonder Anky en Sjef hadden wij niet zo`n glorieuse tijd in de dressuur heden ten dagen :D

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:28

Uweiss schreef:
ja je heb gelijk, het wordt op een arogante manier bescheven, maar ik bedoel vorig jaar wijkte imke ook aan die regls. maar toen werdt het veel "positiver" bescheven. ik dit bedoel ik ook niet als aanvalling !

Dat heb ik toen niet meegekregen maar dat vind ik ook niet kunnen.
Niemand moet een voorkeursbehandeling krijgen eigenlijk.
Dan hoeft dus niemand de selecties te rijden, maar kunenn wel meedoen.
Ook al ben je nog zo goed/bekend gewoon volgens de regeld zonder al die onzin ;)

Maarja dan zijn ze weer beledigd :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:29

He ik lees het heel anders dan jullie :')
Een journalist die aanhaalt dat Anky een wildcard nodig heeft om daar te mogen starten. Anky die hierop in gaat door lekker sarcastisch te doen over Sjef, dat hij die nieuwe regel heeft verzonnen :P
Alleen jammer dat Sjef dan weer gelijk gaat dreigen :z

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:34

Als die wildcard regel er is, waarom zou die niet voor Anky mogen gelden? Zoals ik het lees, willen ze juist de regels volgen?

En ik denk echt niet dat Anky er zo zwaar aan tilt als ze niet zou mogen starten. Die heeft tegenwoordig andere dingen aan haar hoofd, en andere sportieve uitdagingen....:D

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:35

Cassidy schreef:
Als die wildcard regel er is, waarom zou die niet voor Anky mogen gelden? Zoals ik het lees, willen ze juist de regels volgen?

En ik denk echt niet dat Anky er zo zwaar aan tilt als ze niet zou mogen starten. Die heeft tegenwoordig andere dingen aan haar hoofd, en andere sportieve uitdagingen....:D

PRECIES!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:37

Citaat:
„Dat is Sjef z'n schuld”, reageerde Van Grunsven zaterdag gespeeld vinnig. „Vroeger was het één wedstrijd.” Haar man en trainer Sjef Janssen maakte zich indertijd sterk voor de regelwijziging. Die mag van hem nu onmiddellijk weer worden geschrapt. Het drukke programma van het Brabantse dressuurechtpaar biedt namelijk geen mogelijkheden voor uitwijkplaatsen.

„Salinero is momenteel niet vol in training. Neumünster komt voor hem te vroeg. We gaan nu eerst naar Florida en tijdens Göteborg zit ik in China”, lichtte Janssen de problematiek toe. Licht dreigend vervolgend: „Als ze haar in Las Vegas niet laten starten dan gaan we niet. Maar een organisatie is er alleen bij gebaat dat de besten starten.”

Anky reageert hier laconiek op-> We zien wel wat er gebeurt, pech gehad. En Sjef word woest en gaat dreigen. Ik denk dat mocht Anky de Wildcard niet krijgen met Salinero (die ze denk ik wel krijgt) ze toch wel haar voet stijf houdt en met PB aan start komt.

Zouden we niet allemaal blij moeten zijn dat Anky de enige is die haar paard na een uiterste prestatie door zware prestaties en voor Salinero vreemde klimaatsomstandigheden een rustperiode geeft? Iedereen maar klagen dat ze uitgebuit worden en als ze dan eens rust krijgen is het weer niet goed.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:41

Hier komt misschien wel heel duidelijk het verschil tussen mannen en vrouwen naar voren?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:44

hehe eindelijk mensen die het zoals ik lezen :=

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:03

Citaat:
''Als ze haar in Las Vegas niet laten starten dan gaan we niet''

Bij dit heb ik weer zoiets van: Dan blijf je mooi weg, je hóeft niet te gaan.
Regels zijn regels, klaar. Maakt niet uit, al start ze met een wildcard; prima toch?
Ik zie er de heisa eigenlijk niet van :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:09

Ik begin zo langzamerhand heel erg moe te worden van de Van Grunsvennetjes, of de Janssentjes of hoe ze dan ook mogen heten. 't Is nooit goed ....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:18

je kan ook dramatiseren :(:)

Imo reageert Anky heel nuchter, het is Sjef die altijd van zijn kl*ten maakt... Die zouden ze beter een keer op zijn plek zetten... Hoopje omhooggevallen dressuurruiter.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:20

pharagirlke schreef:
je kan ook dramatiseren :(:)

Imo reageert Anky heel nuchter, het is Sjef die altijd van zijn kl*ten maakt... Die zouden ze beter een keer op zijn plek zetten... Hoopje omhooggevallen dressuurruiter.

Als trainer doet hij het anders niet slecht...:D