Enorme rel rond paardrijbak in gemeente Sint Anthonis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Enorme rel rond paardrijbak in gemeente Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:16

Als er paarden voor mijn huis langs draven, voel ik het in huis ook trillen, en soms behoorlijk. Hier heb ik het over asfalt en dat dempt duidelijk niet, en de afstand is 5-6 meter. Dat de klagers wat kunnen voelen is dus niet onmogelijk, zeker niet nadat het zaagsel door kunststof is vervangen. Maar de mate waarin het trilt, tja, daar kan ik niet over oordelen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:35

Het lijkt mij weer een gevalletje van 'alles moet wijken voor de paarden'.

Als die mensen er last van hebben dan hebben ze er last van en het is hun goed recht daarover te klagen! Als je buren herrie maken dan klaag je daar toch ook over? Op het moment dat dan ook nog blijkt dat de bak er illegaal ligt (en dan maakt het imo niet uit dat de rest van de bakken ook illegaal zijn)..tja... dan lijkt het mij dat de paardenmensen toch wel wat anders om moeten gaan met hun medemens.

Paardenmensen is lastig volk :j. Helikopters mogen niet meer overvliegen, want daar schrikken de paarden van. Crossmotors moeten langzamer langs de weilanden touren, want stel je voor dat het paard op hol slaat. Vuurwerk moet afgeschaft worden want dat is veel te stressvol voor de paarden.
Maar op het moment dat het een paard is dat voor overlast zorgt dan moeten ze hun mond houden en niet zeuren.... tja, zo werkt het natuurlijk niet ;)
Ik vraag me af wanneer veel paardenmensen gaan begrijpen dat de wereld niet alleen vanuit de ogen van paardenmensen te zien valt, maar dat ook paardenmensen samen moeten leven met de andere mensen ;)

fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:44

Vind dat altijd zo n gezeur
Wanneer zo een bak goed wordt bijgehouden heeft er echt niemand last van
Niet sproeien in de zomer kan ik me nog voorstellen dat ze dr last van hebben maar anders niet zeuren

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:51

Hier in deze regio kan ik het wel begrijpen, maar wij zitten dan ook op veeng en de boel staat te dansen als de paarden aan de kletter gaan.

Een opmerking dat men zich er maar naar moet schikken, dat vind ik eigenlijk niet. Als buren moet je er proberen samen uit te komen. Maar als ik dit zo lees is het weer een puur geval van egoïstische miscommunicatie.

Universita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:17

Ik ben benieuwd wat voor een kunststof bodem ze dan onderin hebben gelegd,
iets heel 'dragends' wat betreft trillingen ofzo? Ik vind het een beetje een raar verhaal.
Maargoed, ik ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen. o-o'

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:46

Wij wonen op veengrond en schudden ook in huis als de ezels buiten met elkaar aan het stoeien zijn. Maar ook de shovels van de achterbuurman (80 meter verderop) laten het huis schudden.
Het is dus maar net op watvoor grond je woont.

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:25

Ik heb even op http://www.degelderlander.nl gekeken en het artikel over de rel paadrijbak in de gemeente Sint Anthonis gelezen.
Ik kom uit de buurt van Westerbeek en begrijp niet dat die buren last zou hebben van trillingen.
Er ligt namelijk nog een openbare weg met twee bermen tussen die buren en de paardrijbak in.
Uit het artikel dat op de site van de Gelderlander staat dat er al een onderzoek naar trillingen is gedaan en daaruit blijkt dat er helemaal geen trillingen aanwezig zijn in het woonhuis van deze buren.
Dus wat klagen ze nou? Heel vreemd.........

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:01

Tja, en dan nog... als een paar paarden 'denderen'.. hoe lang duurt dat dan? Vijf minuten, een kwartier, een uur, een halve dag, dag en nacht? Nutteloos gezeur, verspilling van energie en de vrede op aarde is weer 's ver te zoeken.