Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Mando schreef:Tallie_Ho schreef:Goed dat ze de dieren in beslag hebben genomen!!
Ik heb naar aanleiding van nogal wat ergernis van de week de partij van de dieren gemaild ( heb overigens tot 2x toe PERSOONLIJK antwoord gekregen op mijn emailtjes!! ) Ze zijn heel erg druk bezig kamervragen te stellen en ze proberen om dierenmishandeling zwaarder te gaan bestraffen. ..
Dan heb je over 10 jaar nog geen antwoordt iemand zal eens met zijn vuisten op tafel moeten slaan.
En ook deze vent zijn ballen tot over zijn oren trappen.
Zo'n typje zou eens eens een bezoekje moeten krijgen van pistolen paultje.
Dit is zo in en in triest dat het nog gebeurt...
Iedereen neemt maar paarden maar verantwoording nemen dat doen ze niet.

lijntje87 schreef:Er zou inderdaad goed contact met de DB moeten worden opgenomen. qua in de weg lopen? ik denk als je vooral voorbereidend werk doet, dan heeft de DB meer tijd om de "echte gevallen" er uit te halen. ik denk dat er veel mensen bellen voor iets waar de db niets mee kan. en die tijd kunnen ze beter anders besteden
hebben sommige mensen dan helemaal geen hart vraag ik me af? hoop dat ie flink gestraft wordt en er niet alleen met een boete vanaf komt!Alet74 schreef:lijntje87 schreef:Er zou inderdaad goed contact met de DB moeten worden opgenomen. qua in de weg lopen? ik denk als je vooral voorbereidend werk doet, dan heeft de DB meer tijd om de "echte gevallen" er uit te halen. ik denk dat er veel mensen bellen voor iets waar de db niets mee kan. en die tijd kunnen ze beter anders besteden
Ik weet niet of mensen hier op zitten te wachten dat er eerst iemand komt 'voorkijken' en dan de DB of de LID inschakelt. Je hebt geen status, ook alleen je eigen kennis en weet niet hoe objectief dat in de meeste gevallen is. Zou het niet beter zijn als de DB (of welke club dan ook) per regio iemand zou hebben met een paardenachtergrond?
Je moet dit soort instanties ook niet al te groot willen maken, dat is minder goed te beheersen en en dat lijkt mij wel wenselijk.
shera schreef:Die eigenaar zelf maar een tijdje in zijn loods zetten met zijn poten in de natte mest. Ik wil er 1x per dag wel een droge boterham en een emmer slootwater naar binnen gooien.....