Inbeslagname drie ondervoede paarden in Groningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:47

vreselijk :(

lelle

Re: Inbeslagname drie ondervoede paarden in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:05

Ik doe mee, misschien kunnen we een afgeschermd meldpunt op bokt ( grote doelgroep) maken.
In elke regio een groep realistische checkers desnoods in samenwerking met DB en dergelijke, om te controleren of het echt een reele melding is en na melding bij de instantie's evtueel een aktiegroep .

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:11

zo'n meldgroep vind ik een goed idee, alleen, hoe krijgen we dit op poten?

Ire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:20

ja, goed idee! Maar hoe zetten we het op inderdaad?

Frankaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:35

ik doe ook zeker mee , verschrikkelijk stop het nou nooit?

toosjeto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:51

het wordt tijd dat ze ook in nl zo n soort animal cops introduceren net zoals in de vs
en dan zware celstraffen uitdelen ipv zo n kleine niksdoenende boete

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:10

daar wil ik me ook wel voor aanmelden, dan meot je nederland in regio's gaan onderverdelen.
maar een regio is groot, dus in die regio ook nog stukjes zetten.
is er niet iemand op bokt die contacten heeft met of bij de DB?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:29

Dat lijkt me verstandig, dat 1 iemand contact legt met de DB en eerst eens vraagt of er behoefte is aan bijstand vanuit de paardenwereld. En wat stellen jullie je hierbij voor? Het gevaar bestaat misschien dat je de DB dan voor de voeten loopt?
Nederland is volgens mij al in regio's verdeeld, waarschijnlijk zelfs bij de DB wel.
Daarnaast is het zo dat de DB weinig kan uitrichten. De oplossing moet derhalve via de politiek gevonden worden. Want weten jullie dat een paard evenveel rechten heeft als een fiets? Dat is dus bijna niets, tijd dat hier verandering in komt!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:33

Er zou inderdaad goed contact met de DB moeten worden opgenomen. qua in de weg lopen? ik denk als je vooral voorbereidend werk doet, dan heeft de DB meer tijd om de "echte gevallen" er uit te halen. ik denk dat er veel mensen bellen voor iets waar de db niets mee kan. en die tijd kunnen ze beter anders besteden

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:39

Ze moeten zulk soort mensen opsluiten!
Dit kan toch niet?! Ik vraag me af waarom
zulk soort mensen, dieren nemen?!

We moeten hier echt met zn alle iets tegen doen!!!!
geld inzamelen? :$
handtekeningen ophalen? :list:

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:39

Mando schreef:
Tallie_Ho schreef:
Goed dat ze de dieren in beslag hebben genomen!!

Ik heb naar aanleiding van nogal wat ergernis van de week de partij van de dieren gemaild ( heb overigens tot 2x toe PERSOONLIJK antwoord gekregen op mijn emailtjes!! ) Ze zijn heel erg druk bezig kamervragen te stellen en ze proberen om dierenmishandeling zwaarder te gaan bestraffen. ..

Dan heb je over 10 jaar nog geen antwoordt iemand zal eens met zijn vuisten op tafel moeten slaan.

En ook deze vent zijn ballen tot over zijn oren trappen.

Zo'n typje zou eens eens een bezoekje moeten krijgen van pistolen paultje.

Dit is zo in en in triest dat het nog gebeurt...
Iedereen neemt maar paarden maar verantwoording nemen dat doen ze niet.

En weet je ook waardoor dat komt? Omdat ze gewoon te klein zijn!! De partij bedoel ik dan he :)

Ik ben het met je eens dat dit lang gaat duren, maar het is beter dan helemaal nooit vragen stellen en de politiek die zijn hoofd omdraait..

Nee, laat ze lekker kamervragen stellen en een poging doen iets te veranderen, dan doet er tenminste nog iemand een poging! ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:43

Je moet trouwens niet bij de DB zijn, maar bij de LID!! Dat advies heb ik van de Partij van de Dieren gekregen.

De DB is gewoon te laks ( sorry als ik iemand voor zijn neus stoot, dit is ook uit eigen ervaring )

Ik ben ook voor een actiegroep! En niet alleen voor paarden, maar voor alle dieren die lijden..

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:48

tuurlijk! alle dieren.

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:09

pff en dan moeten ze nog OVERLEGGEN als ze ze wel in beslag nemen ...

Echt erg !! flink laten boeten zulke mensen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:30

lijntje87 schreef:
Er zou inderdaad goed contact met de DB moeten worden opgenomen. qua in de weg lopen? ik denk als je vooral voorbereidend werk doet, dan heeft de DB meer tijd om de "echte gevallen" er uit te halen. ik denk dat er veel mensen bellen voor iets waar de db niets mee kan. en die tijd kunnen ze beter anders besteden

Ik weet niet of mensen hier op zitten te wachten dat er eerst iemand komt 'voorkijken' en dan de DB of de LID inschakelt. Je hebt geen status, ook alleen je eigen kennis en weet niet hoe objectief dat in de meeste gevallen is. Zou het niet beter zijn als de DB (of welke club dan ook) per regio iemand zou hebben met een paardenachtergrond?
Je moet dit soort instanties ook niet al te groot willen maken, dat is minder goed te beheersen en en dat lijkt mij wel wenselijk.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:37

DB gaat niet alleen om paarden maar om meerdere dieren.
in gevallen van hier loopt een magere hond (blijkt windhond te zijn die zo is gebouwd) scheelt een ritje DB.

DB is geloof ik ingedeeld in regio's, als elk regio zijn regios in controle houd. is het niet groot denk ik. heel overzichtelijk

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:15

wat een vuile dierenbeul :( hebben sommige mensen dan helemaal geen hart vraag ik me af? hoop dat ie flink gestraft wordt en er niet alleen met een boete vanaf komt!
kijk weleens naar Animal Planet, daar redden ze dieren in America. Daarbij worden mensen die een hond hebben verwaarloosd gewoon een jaar in de cel gezet!
hier in nederland moet je daarvoor eerst iemand half vermoord hebben!

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:02

Alet74 schreef:
lijntje87 schreef:

Ik weet niet of mensen hier op zitten te wachten dat er eerst iemand komt 'voorkijken' en dan de DB of de LID inschakelt. Je hebt geen status, ook alleen je eigen kennis en weet niet hoe objectief dat in de meeste gevallen is. Zou het niet beter zijn als de DB (of welke club dan ook) per regio iemand zou hebben met een paardenachtergrond?
Je moet dit soort instanties ook niet al te groot willen maken, dat is minder goed te beheersen en en dat lijkt mij wel wenselijk.

Waarom niet een meldpunt!
Het bereik van bokt al zeer groot (Ned en Belgie) en wat valt een paarden liefhebber nou altijd op? Juist paardjes, de kans dat medebokkers wantoestanden sneller waarnemen is behoorlijk groot. Hierdoor kan dus ook eerder actie ondernomen worden.
Ik denk dat als dit op poten wordt gezet er geen groter landelijk vangnet is *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:18

Het valt me vaak op dat dit soort paarden vaak in eigendom zijn van mannen rondom de 60! Kijk maar eens een paar zaken door.
de LID zit denk ik ook met handen gebonden, ze mogen niet bijster veel en wel meer van dit soort instanties zijn met handen en voeten gebonden. Ik zou willen dat ze wat meer vrijheid kregen en dat er hogere straffen werden uitgedeeld.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:20

meldpunt is wel een goed idee, hier op bokt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:23

Ik zou het eerst eens overleggen met de DB, het lijkt me niet zo overzichtelijk als er nog meer meldpunten bij zouden komen. Je kunt het beste een meldpunt hebben voor alle dieren en die dan er iemand op af stuurt die van dier X verstand heeft. En dat melden kan al bij de DB.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:48

ja,
Wie heeft er contacten bij de DB? op de LID?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:27

Een proces verbaal. Dat is alles wat hij krijgt?
Beetje geld betalen en "foei niet meer doen hoor".

Mijns inziens is een boete van minstens 3000 euro iets wat in de buurt komt. En een verbod om ooit nog paarden (dieren) te houden.
Schandalig zoals sommige mensen hun dieren mishandelen en dood laten gaan en er dan met een boete vanaf komen.

Dat moet in ons landje vol met regeltjes en wetten toch anders kunnen.

Universita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:25

shera schreef:
Die eigenaar zelf maar een tijdje in zijn loods zetten met zijn poten in de natte mest. Ik wil er 1x per dag wel een droge boterham en een emmer slootwater naar binnen gooien..... :D

Inderdaad, en dan eens kijken hoe híj er uit komt na een tijdje. Argh, ik kan hier echt kwaad om worden.
Er moeten echt hogere straffen komen. Een proces-verbaal, kom op, dat vind ik niets.

Wel goed dat de paarden in beslag zijn genomen, dan kunnen ze tenminste weer een beetje opknappen.
Ik hoop dat de persoon die ze daar hield zijn lesje geleerd heeft..

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:03

shera schreef:
Die eigenaar zelf maar een tijdje in zijn loods zetten met zijn poten in de natte mest. Ik wil er 1x per dag wel een droge boterham en een emmer slootwater naar binnen gooien..... :D

Dat is nog tegoed voor hem ;)