Pony ingeslapen door verwaarlozing in Geraardsbergen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kkkaren

Re: Pony ingeslapen door verwaarlozing in Geraardsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:37

Dan kun je iig de dieren blijven voeren lijkt me zo...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:43

Kkkaren schreef:
Dan kun je iig de dieren blijven voeren lijkt me zo...

En hoever ga je daarin? Voer je de paarden van de buren, maar wat met degene van de straat ernaast, en de gemeente ernaast?

En wat als je met het voeren zijn lijdensweg alleen maar vergroot, als de pony nu aan iets pijnlijks medisch lijd, en je alleen zijn leven een maand of twee langer maakt? De DA laten komen op jouw kosten? Of gaat dat te ver?

Waar trek je de grens?

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:08

EERDER AAN DE BEL TREKKEN!!!

weer erg genoeg dit.. helaas komt het nog steeds veeel te vaak voor.. aan zen ballen ophangen die idioot.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:12

wie zegt dat dat dan niet gedaan is?

Ire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:13

Arme beestjes |( en de eigenaar zal er wel makkelijk afkomen met een taakstrafje |(

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:15

Ik pretendeer niet te weten waar je precies de grens kunt trekken. Je kunt overal te ver in gaan en ik weet echt wel dat je niet de hele wereld kunt redden. Ik ging alleen in op iemand die stelde dat wanneer haar buren hun dieren verwaarloosde, zij niet schuldig was wanneer de dieren vervolgens van de honger doodgaan. Dat vind ik onzin.

Natuurlijk is er een verschil tussen schuld en verantwoordelijkheid, maar ik denk wel dat je verantwoordelijk bent als je dit soort dingen ziet gebeuren en niet voldoende in grijpt. Iedereen trekt daarin zijn eigen grens en je bepaalt zelf hoe ver je daarin kunt gaan. Wat je echter niet kunt doen vind ik, is de schuldvraag alleen afschuiven aan de eigenaar.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:16

ik vind van wel,die is toch degene die verantwoordelijk is voor de dieren.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:21

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de blid gewaarschuwd was, maar dat de politie er eerst bij moest komen voor er wettelijk gehandeld kon worden........
en dat kan soms even duren

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:22

Natuurlijk is de eigenaar in eerste instantie verantwoordelijk. Degene is dan ook niet vrij te pleiten van schuld.
Maar je hebt ook nog je eigen verantwoordelijkheid naar de wereld om je heen dacht ik zo.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:26

mijn hart breekt, bij de aanblik van de pony...vraag me altijd af, welke knop er bij iemand omgaat......noemen ze dit struisvogelpolitiek...en de buren...die deden BIJNA iets wat mij betreft. Man man en dan te bedenken dat er zoveel mensen zijn die deze beestjes graag een goede plek hadden willen geven. Baal altijd zo van dat gevoel van onmacht (onrecht)...

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:31

dacht dat dit soort dingen in deze maten alleen in amerika gebeuren, sta er verteld van dat het zo dichtbij gebeurd.

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:46

Ik woon in Geraardsbergen,nog nooit deze pony's gezien in die straat,dus ze zullen wel ged 'verstopt staan'
DIe eigenaar,tja,die moeten ze opsluiten en ook geen eten geven. Ik vind het wel gemakklijk van jullie
om de schuld op de buren te schuiven,je weet niet wat die geprobeerd hebben ?

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:56

triest gewoon
waarom begint zo iemand aan dieren? als de hond ooit zijn lievelingsdier was, waarom
laat hij hem nu zo verwaarlozen?? Zo iemand verdient geen beesten.

ook wel vaag dat de buren niet eerder wat gedaan hadden.
ze hadden de dieren toch gewoon kunnen voeren :S

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:56

Ongelofelijk dat je je beste vrienden zo kunt verwaarelozen! eerst als beste vriendjes beschouwen.. en dan geef je alles op voor je vriendin. Dom dom dom!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:59

Kom op mensen.. Deze buren hebben de geiten en de hond gered door de dierenbescherming te bellen, zoals al bekent in de db gewoon te traag en mag weinig uitrukken.. Als ik zie wat mijn pony naar binnen werkt.. Het is toch niet te doen om als buur (wie weet hoe arm ze zijn?) elke dag een baal hooi over de schutting te gooien omdat de eigenaar dit verdomt? Ik neem aan dat we hier allemaal weten dat het onderhoud en voer van een dier veel kost, en dat je als buitenstaander waarschijnlijk daar niet op zit te wachten..
Afschuwelijk dat dit gebeurt maar die buren de schuld geven vind ik wel heel erg laag. Er is maar 1 schuldige en dat is de eigenaar.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:04

Verwaarlozing is 1, maar als je op de site van de BLID kijkt zie je verdronken, gedumpte en half aangevreten dieren. Ronduit schandalig dat een beest eerst op leven na dood moet zijn voordat er ingegrepen mag worden. Als er toch herhaaldelijk meldingen van gemaakt worden, dan doe je er als instantie toch wat aan. Waarschijnlijk hebben die buren nu een enorm schuldgevoel omdat de pony het niet heeft overleefd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:04

*foto toegevoegd aan de beginpost*

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:07

Jammer is dat hè,
zijn zoveel meisjes of jongens, mannen of vrouwen die dolgelukkig zouden zijn met die dieren.
Maar in plaats van dat laten ze die beesten aan hun lot over.
Arme beestjes.

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:09

ik wordt hier zo ongelooflijk verdrietig van,arme,arme dieren.
en wat een schoft is die eigenaar,begrijp niet hoe je dat je dieren aan kunt doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:14

volgens mij was die pony niet eens zo oud....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:18

Cayenne schreef:
*foto toegevoegd aan de beginpost*

Waarom, nu zie je meteen een dode pony liggen, ook op de 'voor'pagina van Bokt. Vind ik nou niet zo handig

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:23

Kortom, ik als bijstandsmoeder met niets te besteden (laten we het even zo zwart wit stellen) moet mn eigen dochter op droog brood gaan zetten omdat ik verplicht ben de honden van de ene buren te voeren, de schapen van de andere buurman en de pony van de achterbuurvrouw :? :? :?

Sorry, maar dit vind ik te belachelijk voor woorden.

Heb ik straks alle zielige dieren in nood in mijn straat/woonwijk/gemeente/provincie van de dood en verwaarlozing gered, kom ik zelf achter tralies omdat al mijn geld in het voer voor die dieren ging zitten en nu mijn eigen kind is verhongerd? :n :n

Kkkaren schreef:
Andere vraag: Als jij iemand op straat ziet die zijn pony doodschopt, en jij loopt gewoon door, ben jij dan ook niet verantwoordelijk?

Is dat niet appels met peren vergelijken? Tuurlijk zal ik in zo"n geval niet gewoon doorlopen, maar ben ik verplicht om de zielige beesten in mijn omgeving te verzorgen??????? Ten koste van mezelf?
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 21-01-09 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:23

Waarom staat de foto erbij, idd ?
Op bokt komen ook kleine kinderen, lijkt me niet erg leuk om een dode pony te zien liggen. :n

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:30

Arme arme dieren .. ;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:33

Buitenzorg schreef:
Kortom, ik als bijstandsmoeder met niets te besteden (laten we het even zo zwart wit stellen) moet mn eigen dochter op droog brood gaan zetten omdat ik verplicht ben de honden van de ene buren te voeren, de schapen van de andere buurman en de pony van de achterbuurvrouw :? :? :?

Sorry, maar dit vind ik te belachelijk voor woorden.

Heb ik straks alle zielige dieren in nood in mijn straat/woonwijk/gemeente/provincie van de dood en verwaarlozing gered, kom ik zelf achter tralies omdat al mijn geld in het voer voor die dieren ging zitten en nu mijn eigen kind is verhongerd? :n :n

Kkkaren schreef:
Andere vraag: Als jij iemand op straat ziet die zijn pony doodschopt, en jij loopt gewoon door, ben jij dan ook niet verantwoordelijk?

Is dat niet appels met peren vergelijken? Tuurlijk zal ik in zo"n geval niet gewoon doorlopen, maar ben ik verplicht om de zielige beesten in mijn omgeving te verzorgen??????? Ten koste van mezelf?

overdrijven is ook een vak.....alleen voeren in geval van ernstige verwaarloozing om te voorkomen dat het dier dood gaat is iets anders dan alle dieren uit de hele buurt voorzien van eten.....ik mag toch hopen dat die er niet zo aan toe zijn.