Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Kkkaren schreef:Dan kun je iig de dieren blijven voeren lijkt me zo...

Kkkaren schreef:Andere vraag: Als jij iemand op straat ziet die zijn pony doodschopt, en jij loopt gewoon door, ben jij dan ook niet verantwoordelijk?
Buitenzorg schreef:Kortom, ik als bijstandsmoeder met niets te besteden (laten we het even zo zwart wit stellen) moet mn eigen dochter op droog brood gaan zetten omdat ik verplicht ben de honden van de ene buren te voeren, de schapen van de andere buurman en de pony van de achterbuurvrouw![]()
![]()
Sorry, maar dit vind ik te belachelijk voor woorden.
Heb ik straks alle zielige dieren in nood in mijn straat/woonwijk/gemeente/provincie van de dood en verwaarlozing gered, kom ik zelf achter tralies omdat al mijn geld in het voer voor die dieren ging zitten en nu mijn eigen kind is verhongerd?
Kkkaren schreef:Andere vraag: Als jij iemand op straat ziet die zijn pony doodschopt, en jij loopt gewoon door, ben jij dan ook niet verantwoordelijk?
Is dat niet appels met peren vergelijken? Tuurlijk zal ik in zo"n geval niet gewoon doorlopen, maar ben ik verplicht om de zielige beesten in mijn omgeving te verzorgen??????? Ten koste van mezelf?