Boete van zeshonderd euro voor laten lijden van merrie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:21

Leonora schreef:
Lijden is verboden;
dus pakken we ook alle mensen hun pijnstillers af
en geven iedereen die mager en kreupel is een spuitje *D

hallo, kent iemand de achtergrond van de situatie
wat een geblaat weer :(:)
de rechter zit zeker ook op Bokt :Z

als dit de merrie is waarvan ik denk dat ze het is dan bestaat dit probleem al veeeeeeeel langer en zijn er mensen die zich er enorm voor hebben ingezet.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:50

Raart dat hij af en toe de veearts had laten komen, waarom heeft dit persoon niet ingegrepen? Die had de eigenaar toch kunnen voorlichten en andere opties voor het veulen kunnen overleggen?

De man dacht blijkbaar dat hij het goed deed, ik denk dat de boete wel rechtvaardig is, maar ik hoop dat hij zich de volgende keer beter laat adviseren voordat hij een dier aanneemt. Ik vindt dit wel een duidelijk voorbeeld van ontwetendheid..

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:16

Volgens mij heeft een medebokker voor deze merrie vorig jaar al aandacht gevraagd.
Zij had foto's gemaakt van de merrie en al meerdere keren de dierenbescherming, LID en de politie ingeschakeld om er wat aan te laten doen.
Het enige wat er gedaan werd was dat zij een verbod kreeg om de merrie of de eigenaar te benaderen.

Omdat de merrie zulke goede bloedlijnen had heeft de eigenaar haar in overleg met de " veearts" laten dekken want dat zou nog wel kunnen.
De merrie was op de foto toen al graatmager, had een olifantbeen en was een complete treurnis.

Als het om dezelfde merrie gaat duurt deze lijdensweg al dik een jaar dus. Schande -:(- , maar dit schijnt dus te kunnen in Nederland.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:30

Rascha schreef:
Voor veel mensen is €600,- best een groot bedrag hoor!!

Ik ken genoeg mensen die dit maar wat graag op hun rekening zouden willen hebben...
Of in elk geval dit niet over houden aan het einde van de maand..

als je en paard kan houden en hem kan laten dekken ,dan is 600 euro volgens mij niks meer ;),ookal is het miss voor mensen veel geld,nog meer rede dus om geen dieren te laten lijden ;)

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:32

Judith_VB schreef:
Volgens mij heeft een medebokker voor deze merrie vorig jaar al aandacht gevraagd.
Zij had foto's gemaakt van de merrie en al meerdere keren de dierenbescherming, LID en de politie ingeschakeld om er wat aan te laten doen.
Het enige wat er gedaan werd was dat zij een verbod kreeg om de merrie of de eigenaar te benaderen.

Omdat de merrie zulke goede bloedlijnen had heeft de eigenaar haar in overleg met de " veearts" laten dekken want dat zou nog wel kunnen.
De merrie was op de foto toen al graatmager, had een olifantbeen en was een complete treurnis.

Als het om dezelfde merrie gaat duurt deze lijdensweg al dik een jaar dus. Schande -:(- , maar dit schijnt dus te kunnen in Nederland.

erg he ,ze had ook aangifte van dieren mishandeling kunnen doen,dan was die man iniedergeval beter in de gaate gehouden ,en dan nagaan dat nederland meer dan 21 miljoen p jaar naar india stuur voor ontwikelings hulp terwijl het bij ons ook nog zo slecht is eigelijk

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:41

nl_t schreef:
Judith_VB schreef:

erg he ,ze had ook aangifte van dieren mishandeling kunnen doen,dan was die man iniedergeval beter in de gaate gehouden ,en dan nagaan dat nederland meer dan 21 miljoen p jaar naar india stuur voor ontwikelings hulp terwijl het bij ons ook nog zo slecht is eigelijk

Dat heeft ze allemaal gedaan hoor maar de LID kon niets doen omdat het paard verzorgd werd en te eten kreeg. :(

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:44

nl_t......ze heeft aangifte gedaan op vele manieren....maar als er een da bij betrokken is mag ineens alles.....zolang de da met de eigenaar in zee gaat....zoals ik al in meerdere topics heb geschreven....of de da werkt mee ÓF de dierenarts wordt weggestuurd en vergeet niet dat de da OOK IN ZO'N
PERIODE GELD VERDIENEN AAN PURE ELLENDE !!!
Ik weet niet of het om ditzelfde paard gaat, maar het zou me niks verbazen....zo staan er TE VÉÉL !!!
Daarom kan ik je ook verzekeren dat dit paard echt niet meer kon, want anders doet de dierenbescherming niks....ze moeten letterlijk niks meer kunnen, dan wordt er ingegrepen......

Desty

Re: Boete van zeshonderd euro voor laten lijden van merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:44

arm beestje!
ik vind dat zo zonde..
dat mensen dat niet snappen..
maar 600 vind ik weinig!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:46

nl_t schreef:

Ik zie de vergelijking met de armoede in India niet, hoor, in dit geval. :+
Ben je wel eens in India geweest? Weet je hoe erbarmelijk de omstandigheden daar zijn? Weet je hoeveel weeskinderen daar zijn? Vind het maar een rare opmerking, eerlijk gezegd.

Over de merrie in kwestie heb ik mijn zegje gedaan. Ik vind het een belachelijk lichte straf. En als het verhaal wat ik net heb gelezen klopt, snap ik zo'n DA ook niet. :n

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:49

Rascha schreef:
Voor veel mensen is €600,- best een groot bedrag hoor!!

Ik ken genoeg mensen die dit maar wat graag op hun rekening zouden willen hebben...
Of in elk geval dit niet over houden aan het einde van de maand..

600 euro als je een paard moet houden ;) die je een veulen laat krijgen.. die je in leven houd door pijnstillers?

veel te weinig. geen geldstraf. taakstraf, laat m eens meewerken met zo'n ophaaldienst voor dood vee ;) en daarnaast een verbod op dieren houden.

sulinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:07

Het heeft ook in de regionale krant gestaan, daar stond het uitgebreider. De dierenarts is opgeroepen als getuige en heeft bevestigd dat de eigenaar van het paard, het paard bij hem onder behanding had en het dier pijnmedicatie kreeg. In overleg met de dierenarts was overlegt dat de merrie met pijnmedicatie het veulen zou voeden zolang dit nodig was voor het veulen. ZOdra het veulen sterk genoeg was zou de merrie ge-euthanaseerd worden. De AID heeft er alleen eerder een stokje voro gestoken.

DIt was het verhaal in de regionale krant,
Het is niet goed te praten, maar wat eerder vermeld was klopt niet allemaal met dit verhaal

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:09

Dr mocht nog wel een nulletje bij die boete!!
Arm paard.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:29

sulinda @ paard moet toch al duidelijk iets hebben gehad voor de dracht als het er nu zo slecht aan toe is.. toen had het afgemaakt moeten worden. Niet na een veulen.. wat waarschijnlijk ook genoeg pijn meegedragen heeft (denk is aan de benen ;) )

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:28

600 euro is niks als je dit doet, ik vind het niet iets als bestraffing! van mij mag er wel een hogere straf komen! en als je hebt gekozen voor een veulen mag je er zelf ook wel wat aan doen.

macc ('ll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:29

het is maar goed dat ze erachter gekomen zijn!
stel je voor dat die mensen het paardje nog meer hadden laten lijden.
ik hoop dat het paardje nog gelukkig word.
& een nieuw baasje krijgt!

macc ('ll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:33

ik kan eenwieleren!
& zag net dat filmpje!
& ga dr maar vanuit dat dat echt heel lastig is!
want je moet en heel hard trappen om het paardje bij te houden.
& stel dat je valt mm, mischien word je wel mee gesleurd.