Negro en Larino Keur, Heartbreaker krijgt preferentschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Negro en Larino Keur, Heartbreaker krijgt preferentschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:32

Overigs gaat het altijd om een percentage. Niet om alle nakomelingen. Het feit dat hij dus merries dekte die niet paste (dat heeft elke hengst), de argusogen (spreekt voor hem, want dan gebruik je 'm eerder bij een merrie waarvan je denkt dat hij wat kan toevoegen) vind ik onzin, de laatbloeiers kan ik niet over meespreken, gaat voor mij dus niet op eerlijk gezegd. Als bijv. 60% van de 100% 'iets' presenteren maakt het niet uit of die 100% 10 paarden zijn of 100 paarden.
In fokwaarden geloof ik niet zo en bij keur/pref speelt er meer dan enkel de hoogte van de fokwaarde (gelukkig).

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:43

Niet met je eens. Doordat er met argusogen naar 'm werd gekeken heeft hij volgens mij ook minder gedekt. En alleen hengsten die op een gegeven moment "in" zijn krijgt ook meer merries die niet bij 'm passen.

We zullen zien hoe het uiteindelijk afloopt. Wie weet heb je wel helemaal gelijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:51

Dus...Dan klopt het toch wat ik zeg :+ Argusogen (misschien wel terecht) = minder dekken = meer kans op merries die eerder wel bij hem passen dan dat hij alle kromme bokken dekt. En of een hengst nu veel of weinig dekt, het gaat erom dat de nakomelingen die er zijn het doen. Of dat er nu 5 of 50 zijn.

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:32

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:13

Sammie schreef:
Dus...Dan klopt het toch wat ik zeg :+ Argusogen (misschien wel terecht) = minder dekken = meer kans op merries die eerder wel bij hem passen dan dat hij alle kromme bokken dekt. En of een hengst nu veel of weinig dekt, het gaat erom dat de nakomelingen die er zijn het doen. Of dat er nu 5 of 50 zijn.

Dat is niet wat ik bedoel, maar ja, het blijft een eindeloze discussie. We zullen zien. 8-)

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 07:22

Wat een heerlijk nieuws van Negro, overigens heeft hij ontzettend mooie en goede nakomelingen die het zeer goed doen in de sport. Het zijn zeker niet de makkelijkste paarden, maar verre weg van slecht :o Heb zelf ook een nakomeling van Negro met veel potentie voor de sport, een werkwillig en sterk paard met een eigen maar goude karakter. Eerlijke paarden, met een hoog clown gehalte :D Zie inderdaad de site van van Olst en hier op bokt op het Negro forum.

Karinvdtoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 07:32

Wat een prachtige beesten toch!

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:44

Ik denk dat voor Larino wel een beetje hetzelfde verhaal op gaat. Hij heeft ook nooit veel gedekt, en zijn nakomelingen zijn misschien niet allemaal even mooi qua exterieur (wel correct, maar geen gouden draadje), maar springen kunnen ze over het algemeen allemaal. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk... :P )
Harry had t zeker meer als verdiend, wat een vaderdier is dat!
Negro kan ik niet veel van zeggen, zit niet echt in de dressuurpaarden... :o

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:51

en laten we Guidam niet vergeten, die werd vandaag ook gehuldigd!