Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
springers hebben er ook iets aan. En ik wil er nog wel een methode aan toevoegen 

dan zou ik de lol er nogal snel af hebben. Om me heen zie ik ook mensen die gewoon dagen van tevoren al misselijk zijn en zelfs ziek op bed liggen van de spanning.. of juist ziek worden na de wedstrijd door de spanning op die dag. nou sorry dat gaat mij te toch echt te ver hoor. Beetje gezonde spanning kan helemaal geen kwaad maar ht moet niet je prestaties gaan beheersen.... Gelukkig heb ik er zelf niet zo heel veel last van!
Daphaan schreef:Ik vind dit niet helemaal specifiek voor dressuurruitersspringers hebben er ook iets aan. En ik wil er nog wel een methode aan toevoegen
Bij mijn studie heb ik eens een sportpsycholoog geinterviewd over methodes die sportpsychologen gebruiken bij bijvoorbeeld topvoetballers. Hij vertelde dat een veel gebruikte methode inbeelding is. Ook in veel van mijn boeken wordt dit als meest gebruikte methode omschreven.
Beeld je de plaats en de activiteiten in, op een rustige plek, en herhaal dat.
Bij mij is de stress daardoor gehalveerd. Ik pak altijd het proefje en ga met een muziekje en mijn ogen dicht de ring inbeelden en rij in gedachten een keer of drie de proef. Dan ga ik lekker naar buiten koekeloeren en ga meestal zonder stress de proef in. Misschien een handige tip voor anderen?