Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
odique schreef:Stel een vorige eigenaar van een paard heeft aangegeven dat het paard niet voor humane consumptie gebruikt mag worden, kan een nieuwe eigenaar dit dan nog terugdraaien zodat hij toch naar de slacht kan? Of is het een permanente beslissing die een huidige eigenaar moet maken. Vraag me af hoe dat zit.
krackertje schreef:Ik ben benieuwd naar wat de reactie van de paardenverzekeringen zal zijn hierop.
Als ik, als eigenaar van een paard, aangeef in het paspoort dat het paard niet geslacht zal worden dan mag een verzekeraar het paard dus niet aanbieden bij de slacht op het moment dat de verzekering het overneemt. Dit zal voor de verzekeraar wel gevolgen hebben, slachten is geld ontvangen, af laten maken kost geld.
Ik ben benieuwd naar wat onze verzekeraar hierin zal doen.
Adil18 schreef:krackertje schreef:Ik ben benieuwd naar wat de reactie van de paardenverzekeringen zal zijn hierop.
Als ik, als eigenaar van een paard, aangeef in het paspoort dat het paard niet geslacht zal worden dan mag een verzekeraar het paard dus niet aanbieden bij de slacht op het moment dat de verzekering het overneemt. Dit zal voor de verzekeraar wel gevolgen hebben, slachten is geld ontvangen, af laten maken kost geld.
Ik ben benieuwd naar wat onze verzekeraar hierin zal doen.
Hier heb je altijd je paard al als slachtdier of huisdier moeten laten registreren (grof gezegd). Onze jaarling staat dus als niet-slachtpaard geregistreerd omdat ze zo medicijnen kan krijgen die paarden die wel voor de slacht bestemd zijn niet krijgen.
Daar hebben de verzekeringen nog nooit een probleem van gemaakt...
EeCee schreef:Hmmm... Ik kan op nog geen enkele site (KNHS,NDR, productschap melk & vlees) een duidelijke link oid naar dit inlegvel vinden...
Of is bokt zo razendsnel met dit nieuws![]()
Mijn merrie is een draver en ik heb een NDR paspoort van 1999.
Jurga schreef:Ik heb het inmiddels ook aangevraagd bij de KNHS via http://www.knhs.nl/paspoort .