Eis: 2 jaar cel voor ontuchtverdachte actief op manege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Re: Eis: 2 jaar cel voor ontuchtverdachte actief op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:25

En mocht zo'n man uiteindelijk toch veroordeeld worden wat krijgen ze dan voor straf?
Een cusus waarom je het hebt gedaan enz, goed praten enz lekker bakkie leut erbij.
Paar maandjes zitten in Hotel Nederland, tv erbij wordt voor je gekookt, gesopt enz. Je mag sporten zonder contributie te betalen niet verkeerd toch.
Dan kom je vrij na een paar maanden en mis je het luxe leventje, zien weer een lief kind voorbij lopen en hop daar gaan ze weer en begint het weer van vooraf aan.

Pak die gasten nou toch eens een keer goed aan.!!!!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:25

Vadalma schreef:
Niinatjuh ik begrijp je reactie heel goed en misschien had ik mn mening ook even beter moeten motiveren.
In dit soort zaken wordt er rekening gehouden met het verschil tussen aanranden en bijv verkrachten. Bij de aanranding komt geen 'seksuele binnendringing' kijken en bij bijv verkrachting wel.
Feiten als aanranding worden dus ook lager gewaardeerd, zo kan je voor aanranding maximaal 8 jaar krijgen en voor verkrachting max 12 jaar.
Toen ik de titel van dit artikel las dacht ik dat deze verdachte eraf zou komen met een werkstraf! Geloof me, ik heb het vaak genoeg gezien dat deze viespeuken er vanaf komen met een werkstraf van 240 uur.
Deze verdachte heeft echter meerdere feiten gepleegd. Als ik dat dan tegenover elkaar zet, dat ik dus veel zaken heb gezien waarbij verdachten eraf komen met een werkstraf, en hier de vele feiten zo zie dan vind ik de eis van de officier dus gepast.

Bovenstaande neemt natuurlijk niet weg dat ik dit zeker ook een kwalijk feit vind. Dit soort mannen mogen wat mij betreft voor de rest van hun leven worden opgesloten, maar zo werkt ons rechtssysteem gewoon niet met betrekking tot dit soort feiten. Het is treurig, maar helaas waar.

aanranding of verkrachten is zeker wat anders.
maar voor degene die een van de twee heeft meegemaakt, dus niet beide: voelt de mindere zaak: de zgn aanranding ook al verschrikkelijk aan.
Ik hoop dat de meisjes het goed kunnen verwerken...

Delerium: dat vraag ik me ook af. maar trek je dan de grens. want wie vertrouw je. Deze man komt natuurlijk het erf nooit meer op, maar hoe weet je wie een volgende is?
Laatst bijgewerkt door FahyaFemke op 30-01-09 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:28

Fayhafenke_ helaas weet je niet wie de volgende zou kunnen zijn, voor het zelfd zie je toch een bullebak die achteraf een een goei gast is en de (bij wijze van)lieve buurman kan z'n handjes niet thuis houden.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:31

ind dat is het probleem.. lijkt me erg moeilijk ook voor de manegeeigenaard

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:32

Dat is ook zo, wie kan je vertrouwen en wie niet. en vooral plekken waar veel jonge kinderen komen zijn voor zo iemand natuurlijk de ideale "ontmoetingsplaatsen"

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:29

hittepit_12 schreef:
Dat is ook zo, wie kan je vertrouwen en wie niet. en vooral plekken waar veel jonge kinderen komen zijn voor zo iemand natuurlijk de ideale "ontmoetingsplaatsen"

Toch wel erg, dat we steeds meer zo moeten gaan denken :(
Hoe gaaat dit over tien jaar? En wat nou als iklater kinderen heb? Kunnen ze dan nog veillig naar de speeltuin?
Of dergelijke?