Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Vadalma schreef:Niinatjuh ik begrijp je reactie heel goed en misschien had ik mn mening ook even beter moeten motiveren.
In dit soort zaken wordt er rekening gehouden met het verschil tussen aanranden en bijv verkrachten. Bij de aanranding komt geen 'seksuele binnendringing' kijken en bij bijv verkrachting wel.
Feiten als aanranding worden dus ook lager gewaardeerd, zo kan je voor aanranding maximaal 8 jaar krijgen en voor verkrachting max 12 jaar.
Toen ik de titel van dit artikel las dacht ik dat deze verdachte eraf zou komen met een werkstraf! Geloof me, ik heb het vaak genoeg gezien dat deze viespeuken er vanaf komen met een werkstraf van 240 uur.
Deze verdachte heeft echter meerdere feiten gepleegd. Als ik dat dan tegenover elkaar zet, dat ik dus veel zaken heb gezien waarbij verdachten eraf komen met een werkstraf, en hier de vele feiten zo zie dan vind ik de eis van de officier dus gepast.
Bovenstaande neemt natuurlijk niet weg dat ik dit zeker ook een kwalijk feit vind. Dit soort mannen mogen wat mij betreft voor de rest van hun leven worden opgesloten, maar zo werkt ons rechtssysteem gewoon niet met betrekking tot dit soort feiten. Het is treurig, maar helaas waar.
hittepit_12 schreef:Dat is ook zo, wie kan je vertrouwen en wie niet. en vooral plekken waar veel jonge kinderen komen zijn voor zo iemand natuurlijk de ideale "ontmoetingsplaatsen"