Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik vind "te weinig" altijd zo subjectief... Geen, kijk daar valt niet over te twisten, maar wat is te weinig? Mijn inziens ziet de gemiddelde volbloed in "top conditie" er ook ondervoed uit... Maar voor hun lijkt mijn KWPN'er waarschijnlijk meer op een koe dan op een paard... Het is maar net vanuit welk standpunt je kijkt of een paard iets te weinig krijgt of niet... Imo heeft een paard waar niets mee gedaan word weinig nodig.
Ja hun manen zijn niet uitgekamt.... Het zijn paarden die 24/7 op weide staan en die eigenlijk dienst doen als grasmaaier omdat mijn stiefvader ze niet kan missen, word dus niets mee gedaan, krijgen gewoon hun eten en drinken, een aai over de bol en hup... Maar je moet maar net de "foute buur" langs je hebben die graag die krengen weg wil...
Als die dan op een ongelukkig moment komen (april, de winter die net gedaan is, paarden die moeilijk door de winter heen komen hebben toch even nodig om te "herkomen" gezien het lang geduurd heeft met warm worden in 2008. Mijn witte was vorig jaar ook sterk vermagerd na de winter, terwijl hij een 3kg voer verdeeld over twee keer en onbeperkt hooi krijgt....Horse_ schreef:Ja dat vind ik ook erg dat er mensen zijn die zonder water moeten zitten. Lijkt mij niet fijn als dat bij je gebeurt dan zit je dus diep in de problemen. Alleen moeten de dieren daar niet al vanaf april (lijkt mij weet niet of ze al die tijd al slecht verzorgt werden) onder lijden.
stef schreef:Horse_ schreef:Ja dat vind ik ook erg dat er mensen zijn die zonder water moeten zitten. Lijkt mij niet fijn als dat bij je gebeurt dan zit je dus diep in de problemen. Alleen moeten de dieren daar niet al vanaf april (lijkt mij weet niet of ze al die tijd al slecht verzorgt werden) onder lijden.
Is me nogal een aanname!
Waar staat dat de dieren er vanaf april gestaan hebben? Zoals ik het lees is dit de uitspraak van de rechter naar aanleiding van het bezoek in april
Ninx schreef:[
Dus dan staan ze er naar alle waarschijnlijkheid die gehele periode er nog even slecht bij....
Bonita_Bon schreef:Ik vind het sneu voor de man, het lijkt erop dat hij het zelf ook niet best heeft.... hopelijk verkoopt hij de paardjes nu wel....
Mieke_Cunna schreef:Laat hem lekker de rest van z'n leven paardloos zijn. Er zijn zat meiden te vinden die mee willen helpen met de verzorging als iemand erg ziek is.
mirjam_kl schreef:Ik wil hier toch een kleine toevoeging geven,
Zoals ik al heb aangegeven heb ik bij deze man gereden. hij had een stuk of 12 paarden staan die hij zelf gefokt had. In de periode dat ik er reed was het er niet top, maar hij mishandelde de paarden niet. Het gaat hier om een man met een zeer laag IQ, alles wat hij van paarden wist heeft hij van zijn vader geleerd. De paarden kwamen wel altijd naar buiten (en dat kun je van veel niet meer zeggen).
De man zelf leefde 'triester' dan de paarden. De stallen waren beter in orde (en dat was niet veel soeps) dan zijn huis.
Leuk rijden was het er niet, absoluut niet. Maar ik geloof niet dat hij dingen met opzet heeft gedaan.
Voor de geintreseerden de man woont nu in een bejaardenhuis met begeleiding. Hij was eerst helemaal verbaasd over de luxe, er kwam weer water uit de kraan.
KiWiKo schreef:laat ik beginnen met het godsgeklaagd vinden dat iemand afgelsoten word van water...............
stef schreef:mishandeling en verwaarlozing zijn twee verschillende dingen