'Grote zooi' bij eigenaar van paarden uit Olst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: 'Grote zooi' bij eigenaar van paarden uit Olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:33

Ja dat vind ik ook erg dat er mensen zijn die zonder water moeten zitten. Lijkt mij niet fijn als dat bij je gebeurt dan zit je dus diep in de problemen. Alleen moeten de dieren daar niet al vanaf april (lijkt mij weet niet of ze al die tijd al slecht verzorgt werden) onder lijden.

[size=9]Toen ik mijn paard niet meer kon bieden wat ik vond dat ze nodig had heb ik ze voor een prikkie van de hand gedaan naar een goed tehuis.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:39

Weet het niet, IMO redden dieren zich wel in de zomerperiode. Met genoeg gras enz halen ze daar vocht uit, te weinig water, tja, die van ons stonden in de zomer 's avonds soms ook zonder water als we gingen brengen, en die kregen toch echt twee maal per dag water. Maar die sukkels duwde hun bak om.... Bovendien verdampt water ook vlot Scheve mond Ik vind "te weinig" altijd zo subjectief... Geen, kijk daar valt niet over te twisten, maar wat is te weinig? Mijn inziens ziet de gemiddelde volbloed in "top conditie" er ook ondervoed uit... Maar voor hun lijkt mijn KWPN'er waarschijnlijk meer op een koe dan op een paard... Het is maar net vanuit welk standpunt je kijkt of een paard iets te weinig krijgt of niet... Imo heeft een paard waar niets mee gedaan word weinig nodig.

En ze zijn er snel bij ook, wij hadden de DB aan de deur voor het water en verzorging dat ze moesten komen kijken, nu hebben we daar een forse tinker en een kruising merrie die wel drachtig lijkt staan. Dus die zagen er écht niet verwaarloosd uit Rolleyes Ja hun manen zijn niet uitgekamt.... Het zijn paarden die 24/7 op weide staan en die eigenlijk dienst doen als grasmaaier omdat mijn stiefvader ze niet kan missen, word dus niets mee gedaan, krijgen gewoon hun eten en drinken, een aai over de bol en hup... Maar je moet maar net de "foute buur" langs je hebben die graag die krengen weg wil...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-01-09 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:41

Ja dat is ook wel weer waar. Schijnt dat je de DB als je pech hebt al gauw aan de deur hebt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:43

Heel snel, heb het nog even aangepast hierboven Lachen Als die dan op een ongelukkig moment komen (april, de winter die net gedaan is, paarden die moeilijk door de winter heen komen hebben toch even nodig om te "herkomen" gezien het lang geduurd heeft met warm worden in 2008. Mijn witte was vorig jaar ook sterk vermagerd na de winter, terwijl hij een 3kg voer verdeeld over twee keer en onbeperkt hooi krijgt....

Zo lang je niet het gehele verhaal met alle details krijgt, kan je hier simpelweg niet over oordelen gezien er geen sprake is van extreme mishandeling of verwaarlozing, maar van een man die pech had, wel wilde maar niet goed wist hoe. En me dunkt dat die dieren minder geleden hebben dan je zou denken... Een paard red zich echt wel als het enigszins geholpen word met "te weinig" water en "te weinig" voer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:06

Horse_ schreef:
Ja dat vind ik ook erg dat er mensen zijn die zonder water moeten zitten. Lijkt mij niet fijn als dat bij je gebeurt dan zit je dus diep in de problemen. Alleen moeten de dieren daar niet al vanaf april (lijkt mij weet niet of ze al die tijd al slecht verzorgt werden) onder lijden.

Is me nogal een aanname!
Waar staat dat de dieren er vanaf april gestaan hebben? Zoals ik het lees is dit de uitspraak van de rechter naar aanleiding van het bezoek in april

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:17

stef schreef:
Horse_ schreef:

Is me nogal een aanname!
Waar staat dat de dieren er vanaf april gestaan hebben? Zoals ik het lees is dit de uitspraak van de rechter naar aanleiding van het bezoek in april

Dus dan staan ze er naar alle waarschijnlijkheid die gehele periode er nog even slecht bij.... de paarden kunnen niet verplaatst worden totdat de rechter zijn uitspraak heeft gedaan.

Water afsluiten is idd gruwelijk... maar soms 1 vd weinige pressiemiddelen die er over blijven om mensen 'in het nauw' te drijven en ze op die manier tot actie aan te zetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:21

wat een onzin, als je zo ver "heen" bent, dan hebben ze niet je water af te sluiten, dan heb je hulp nodig! Pressiemiddel? Als die man niets heeft om te betalen, wat kan hij dan nog doen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:52

Ninx schreef:
[

Dus dan staan ze er naar alle waarschijnlijkheid die gehele periode er nog even slecht bij....

Want? is het heel raar te denken dat de paarden wellicht (let op! Wellicht! ik maak nl geen aannames) uit de sloot of via een weidepomp bij water kunnen nadat er iets van gezegt is?
Waar staat dat er niets verbetert is? etc?

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:14

Ik ken hem goed. De man is al jaren geleden uit zijn boerderij gezet (voor een megaproject), hij woont al jaren ergens anders (zonder paarden), de boerderij is plat en er wordt momenteel een nieuw mega project gebouwd. De man ging toen elke dag water halen met de tractor voor zijn paarden en voor hem. De man is een goede man en zorgde goed voor zijn paarden. Hij kwam bij ons altijd zijn merries schouwen. De ophef hier is dus nergens voor nodig en de beschuldigingen zijn onterecht.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:34

Ik vind het sneu voor de man, het lijkt erop dat hij het zelf ook niet best heeft.... hopelijk verkoopt hij de paardjes nu wel....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:36

Bonita_Bon schreef:
Ik vind het sneu voor de man, het lijkt erop dat hij het zelf ook niet best heeft.... hopelijk verkoopt hij de paardjes nu wel....

2e zin geeft aan dat hij gestopt is met paarden houden

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:54

excuus

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:01

Ik wil hier toch een kleine toevoeging geven,

Zoals ik al heb aangegeven heb ik bij deze man gereden. hij had een stuk of 12 paarden staan die hij zelf gefokt had. In de periode dat ik er reed was het er niet top, maar hij mishandelde de paarden niet. Het gaat hier om een man met een zeer laag IQ, alles wat hij van paarden wist heeft hij van zijn vader geleerd. De paarden kwamen wel altijd naar buiten (en dat kun je van veel niet meer zeggen).

De man zelf leefde 'triester' dan de paarden. De stallen waren beter in orde (en dat was niet veel soeps) dan zijn huis.

Leuk rijden was het er niet, absoluut niet. Maar ik geloof niet dat hij dingen met opzet heeft gedaan.

Voor de geintreseerden de man woont nu in een bejaardenhuis met begeleiding. Hij was eerst helemaal verbaasd over de luxe, er kwam weer water uit de kraan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:02

dierenleed gaat vaak samen met mensenleed.....

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:30

Mieke_Cunna schreef:
Laat hem lekker de rest van z'n leven paardloos zijn. Er zijn zat meiden te vinden die mee willen helpen met de verzorging als iemand erg ziek is.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het helemaal met de actie van LID etc. eens. Natuurlijk had die man allang afstand van zijn dieren moeten doen. Maar ik ben ook al een poosje ziek, zwak, misselijk en oververmoeid en kan niemand vinden die mijn paarden kan verzorgen. En kijk maar in mijn profiel; het zijn geen ouwe bokken!!!!! Als ik 66 was geweest ipv 37, was het toch echt ergens fout gegaan want verkopen (zou voor mij misschien niet eens zo'n probleem zijn) is op dit moment ook makkelijker gezegd dan gedaan. Als die man al zolang geen electra betaald dat het water zelfs is afgesloten moet hij wel heel slecht zitten, misschien wel omdat hij altijd alles aan paarden opmaakte? Moeilijk oordelen, misschien is het wel een eikel 1e klas. Knipoog

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:37

mirjam_kl schreef:
Ik wil hier toch een kleine toevoeging geven,

Zoals ik al heb aangegeven heb ik bij deze man gereden. hij had een stuk of 12 paarden staan die hij zelf gefokt had. In de periode dat ik er reed was het er niet top, maar hij mishandelde de paarden niet. Het gaat hier om een man met een zeer laag IQ, alles wat hij van paarden wist heeft hij van zijn vader geleerd. De paarden kwamen wel altijd naar buiten (en dat kun je van veel niet meer zeggen).

De man zelf leefde 'triester' dan de paarden. De stallen waren beter in orde (en dat was niet veel soeps) dan zijn huis.

Leuk rijden was het er niet, absoluut niet. Maar ik geloof niet dat hij dingen met opzet heeft gedaan.

Voor de geintreseerden de man woont nu in een bejaardenhuis met begeleiding. Hij was eerst helemaal verbaasd over de luxe, er kwam weer water uit de kraan.

ach gossie, zie je wel, niet iedereen die zo in het nieuws komt is in en in slecht. Ach gut

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:50

KiWiKo schreef:
laat ik beginnen met het godsgeklaagd vinden dat iemand afgelsoten word van water...............

Ja joh, vroeger kon dat helemaal niet. Als je ook op het journaal hoorde dat die gezinnen die afgesloten waren van electra dan nu weer even werden aangeloten dank denk je ook; mijn hemel, dus tot voor kort zaten ze gewwon in de kou? En dan denk je; maar in Nederland kan dat toch niet? Helaas, in Nederland hoef je ook maar net de verkeerde procedure te bewandelen als je ontslagen wordt en je kan een half jaar wachten tot je dan bij godsgratie een uitkering krijgt. Ik ken een dame die 7 jaar als Office Manager werkte, haar horizon wilde verbreden, ontslag nam en bij de volgende baan werd weggeziekt. Ze nam zelf ontslag en krijgt nu geen WW uitkering. Ze is alleenstaande moeder. Ik hoop echt dat ze snel iets vind want voordat ze een sociale dienst uitkering heeft kan nog maanden duren. Dit is de realiteit in Nederland tegenwoordig. En het energie of waterbedrijf houdt ook geen rekening met je IQ of het feit dat je kleine kinderen in huis hebt. Nee hoor, afsluiten die boel, alles draait om de centen.

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:44

Ik kan een klein beeld schetsen van hoe het huis van deze man was:

Ten eerste; het stonk er, ik denk dat ik nog nooit zo'n geur geroken heb. Stromend water was er niet, dus werd er een potje thee op de kachel gezet. Er zaten diepe gaten in de vloer en dan bedoel ik ook echt diep. Als je er doorheen valt dan breek je een been. Hij had geen douch of toilet en dit maakte het dan ook dat er veeeeeel vliegen en ongedierte in zijn huis zaten. Geen dubbel glas en dus koud.

Ik heb het altijd moeilijk gevonden dat hij zonder water zat, dit is eigenlijk toch wel levensbehoefte nummer 1.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 09:44

het rare is dat deze mensen soms helemaal niet geholpen willen worden(soms...)
Heeft die man dan geen familie of buren?
Als ik zou zien dat het fout zou gaan bij mijn buren zou ik met liefde helpen...als ze het willen,natuurlijk....

Monaco162

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:28

goed zo lady darkness en Mirjam-kl. Zoals gewoonlijk oordelen weer veel mensen zonder alle in en outs te kennen. Voor zover ik hem kende was hij goed voor zijn paarden. Niet in de zin zoals vele van ons zouden doen, maar mishandeling, nee.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:48

hij was zo goed voor zijn paarden dat hij een boete heeft gekregen.....krijg ik ook regelmatig.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:50

mishandeling en verwaarlozing zijn twee verschillende dingen

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:52

Ik hoop dat de man een verstandige beslissing voor hem zelf maakt. De paarden verkopen aan mensen die het financieel wel redden ene paard te onderhouden. Kan hij de boete betalen en nog belangrijker voor zichzelf zorgen. Klinkt of hij daar al wel genoeg aan heeft.
Gisteren was er een bericht op Hart van Nederland over iemand met 93!! konijnen op zolder. Was zwaar uit de handgelopen. Groot deel van de konijnen liep ook los en fokte vrolijk voort. Ik wil niet weten hoe dat eruit heeft gezien en hoe erg dat gestonken heeft. Gelukkig voor de konijnen zijn ze er weggehaald. Maar ik denk dat het minstens net zo gelukkig was voor de eigenaren. Ze konden het gewoon niet meer aan, compleet uit de hand gelopen. Jammer dat ze niet eerder ergens aan hebben geklopt om aan te geven dat ze het niet gingen redden met de verzorging van de konijnen en het er compleet uit de hand liep.

miesje890

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:45

Dat is meestal het probleem. Je hoort iets over verwaarlozing en je gaat meteen van het ergste uit. Maar zoals stef al zegt. Verwaarlozing en mishandeling zijn twee verschillende dingen, maar dat wil niet zeggen dat verwaarlozing niet slecht is.

Ik heb ook het item op hart van nederland gezien en ging meteen van het slechste uit. Maar nadat ik dit zo lees over deze (misschien wel zielige) man, merk ik dat mensen te snel oordelen.

Laten we hopen dat het snel goed gaat met paarden én man Lachen

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:28

stef schreef:
mishandeling en verwaarlozing zijn twee verschillende dingen

Sorry hierin ben ik inderdaad niet duidelijk geweest. Ik heb toen ik daar reed geen erge tekenen van zowel mishandeling als verwaarlozing gezien.