Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_rosita_ schreef:De mensen die bellen en geen weet hebben van paarden en hun vacht en kacheltje etc neem ik niets kwalijk.
Wél dat er nog steeds weinig informatie naar buiten gebracht wordt dat paarden beweging/sociaal contact nodig hebben... Dat ze prima tegen deze temperaturen kunnen, zolang ze ruwvoer hebben om het inwendige kacheltje draaiende te houden.
Ik hoop dan ook dat de DB dat verteld aan mensen die bellen, maar ik ga er helaas vanuit van niet... zal eerder een bedankt voor het bellen, we zoeken het uit antwoord zijn.
Op die manier zal het nooit een ander beeld opleveren dan paardjes lekker de hele dag in een stalletje, want anders is het zielig
Djilan schreef:Maar wie zegt dat de DB die ene die het wel nodig heeft herkent? Juist als er zoveel mensen werken die totaal geen verstand van paarden hebben?
Djilan schreef:Maar wie zegt dat de DB die ene die het wel nodig heeft herkent? Juist als er zoveel mensen werken die totaal geen verstand van paarden hebben?
prakkie schreef:Djilan schreef:Maar wie zegt dat de DB die ene die het wel nodig heeft herkent? Juist als er zoveel mensen werken die totaal geen verstand van paarden hebben?
Dan ga je er zelf werken, dan kun je ze bijscholen![]()
Ik ben juist blij dat er mensen bellen, liever te overbezorgd dan dat het ze niets kan schelen.
De mensen die bij de DB werken, zullen niet van alle dieren evenveel afweten, maar wel van veel. Ik vind het goed werk wat ze doen, en ook al voelt het als bemoeienis, we moeten niet denken zonder te kunnen. Er worden genoeg dieren verwaarloost, waar de DB voor in de bres springt. Ze kunnen jammer genoeg niet alle dieren helpen en soms hebben ze een misser, maar het zijn nog steeds mensen.
_rosita_ schreef:Laat de DB eens met info komen hoe paarden veel beter gehouden kunnen worden...
prakkie schreef:Djilan schreef:Maar wie zegt dat de DB die ene die het wel nodig heeft herkent? Juist als er zoveel mensen werken die totaal geen verstand van paarden hebben?
Dan ga je er zelf werken, dan kun je ze bijscholen![]()
Ik ben juist blij dat er mensen bellen, liever te overbezorgd dan dat het ze niets kan schelen.
De mensen die bij de DB werken, zullen niet van alle dieren evenveel afweten, maar wel van veel. Ik vind het goed werk wat ze doen, en ook al voelt het als bemoeienis, we moeten niet denken zonder te kunnen. Er worden genoeg dieren verwaarloost, waar de DB voor in de bres springt. Ze kunnen jammer genoeg niet alle dieren helpen en soms hebben ze een misser, maar het zijn nog steeds mensen.
Arnoud schreef:_rosita_ schreef:Laat de DB eens met info komen hoe paarden veel beter gehouden kunnen worden...
Had ik ergens anders geplaats, maar plaats onderstaande hier ook maar even.
Van de site van de Nederlandse Dierenbescherming:
Hobbydieren en verzorging
prakkie schreef:Daarom vind ik het niet fair als mensen in dit topic de mensen bij de DB worden neergezet als mensen zonder genoeg kennis in huis.