Citaat:Ik heb zelf op een opfok gewerkt waar bijna 80 opfok paarden waren.. geloof dat ik in 2 jaar tijd van maar 4 of 5 paarden de eigenaar heb gezien..
Dat is dus echt wel een opening voor ernstige problemen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik heb zelf op een opfok gewerkt waar bijna 80 opfok paarden waren.. geloof dat ik in 2 jaar tijd van maar 4 of 5 paarden de eigenaar heb gezien..
jodi schreef:Lekker onaangekondigd binnen vallen bij zo'n bedrijf,voordat je er je paard achterlaat zit altijd in de mogenlijkheden.
En pas een jaar later er achter komen dat er iets mis is,lijkt mij eerder een on-mogenlijkheid!
Citaat:maar ook in de potstal moet stro.
Maargoed ik ben blij dat wij zelf alles thuis kunnen houden en niet in een opfok hoeven te doen.
lijntje87 schreef:je gaat toch eerst kijken bij de opfok voordat je je veulen er brengt? dan zie je toch hoe de andere paarden erbij staan?
Rayatje schreef:Ik ben toch ook een hoop meer kwijt.
1 zak brokken zit al op 16 euro. En een klein pakje kuil 6,75 , hooi 3,75
Groot pak rond de 45 euro. 65 euro Dus toch wel een stukkie duurder.
Ik kan voor 40 euro echt geen paard houden.
. Malenka schreef:Rayatje schreef:Ik ben toch ook een hoop meer kwijt.
1 zak brokken zit al op 16 euro. En een klein pakje kuil 6,75 , hooi 3,75
Groot pak rond de 45 euro. 65 euro Dus toch wel een stukkie duurder.
Ik kan voor 40 euro echt geen paard houden.
Heeft 1 paardje dan meer dan een grote baal kuil en een (wat een dure!) zak brok nodig per maand?
Ik vind de prijzen die je noemt trouwens wel aan de hoge kant hoor. Maar bedenkt ook bij deze prijzen dat een bedrijf dit voor veel minder heeft dan dat jij er voor moet betalen.
Malenka schreef:Citaat:Dan heb jij goedkoop voer want wij zijn toch meer kwijt voor 1 paard per maand...
Ik denk dat het wel mee valt hoor. Je bent ongeveer een halve baal kuil kwijt aan een paardje. Dat is zo'n 20 euro voor een particulier. Dan houd je dus nog 20 euro over voor krachtvoer en dergelijke... als je het daar al niet mee red?Citaat:de verzorging hoort er ook nog bij, het mesten ook. Daarbij horen kosten van verbetering er ook bij. ze moeten zelf ook nog een boterham verdienen dus nee dan kom je niet goed uit.
Tuurlijk. Maar je hebt toch geen twee paardjes in de opfok... dat zijn er toch al snel een stuk of 30 of meer. Bovendien hebben de meeste bedrijven toch echt meerdere afdelingen. Enne mesten doe je met de bobcat en je hebt een potstal (een grote loopstal) met uitloop.
Miran schreef:Mijn jaarling staat dus in een opfok waarbij ik echt die 75 euro per maand niet haal (ik betaal dan wel ponytarief) en heeft het er echt super. Kleinschalig, dus de eigenaar kent ze allemaal, heel veel buitenlucht (waarom zou een jong paard in een binnenbak moeten met slecht weer? Die paarden geven er niet om...), genoeg goed voer, ze zien er ook allemaal prima uit. Vorig jaar werd ze wel te mager, was ze niet helemaal fit, daar is toen extra aandacht aan besteed en ze werd uit de groep gehaald om extra bijgevoerd te krijgen.
Het is niet om de hoek, ik kom er zelf zo eens in de maand. Een vriendin van mij komt er wel veel regelmatiger en heeft haar dan ook in handen, maar zelfs zonder haar laat ik haar ook gewoon vol vertrouwen achter, ze heeft het er supergoed en als er echt wat is word ik gewoon geinformeerd.