Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tessii1991 schreef:@ MaartPaard, normaal kunnen paarden wel tegen deze kou, maar als ze al uitgehongerd/ sterk vermagerd zijn en dus nergens meer energie meer vandaan kunnen halen wordt het een ander verhaal.
Berdien schreef:Als ik heel eerlijk ben vind ik dit bericht vooral heel speculatief. De precieze oorzaak ontbreekt nog, voor hetzelfde geld is het dier gewoon oud en uit zich zelf ingeslapen, kou of niet. Met deze kou lijkt elk dood dier doodgevroren, dat gaat heel snel.
Verdere info volgt nog, dus zonder die verdere informatie valt er eigenlijk helemaal niks te melden....
suleilitha schreef:Ik vind het speculatief dat er wordt vermeld dat het dier is doodgevroren, het kan ook uithongering zijn geweest of gewoon ouderdom en de kou die daarbij even een handje heeft geholpen.
TE5 schreef:jee, ik hoop dat er echt wat wordt gedaan voor die andere paarden..
maar het is nog altijd een betere dood dan sterven aan honger/dorst..
door de kou schijn je op een gegeven moment niets meer te voelen en val je eigenlijk 'in slaap'
Berdien schreef:Als ik heel eerlijk ben vind ik dit bericht vooral heel speculatief. De precieze oorzaak ontbreekt nog, voor hetzelfde geld is het dier gewoon oud en uit zich zelf ingeslapen, kou of niet. Met deze kou lijkt elk dood dier doodgevroren, dat gaat heel snel.
Verdere info volgt nog, dus zonder die verdere informatie valt er eigenlijk helemaal niks te melden....
pharagirlke schreef:TE5 schreef:jee, ik hoop dat er echt wat wordt gedaan voor die andere paarden..
maar het is nog altijd een betere dood dan sterven aan honger/dorst..
door de kou schijn je op een gegeven moment niets meer te voelen en val je eigenlijk 'in slaap'
denk dat doodvriezen overschat word eerlijk gezegd....
sevke schreef:Ik woon in Oost vlaanderen. Drie van onze paarden lopen 24/7 buiten. Ook met dit weer. (hebben wel een schuilstal en krijgen uiteraard ruwvoer à volonté en krachtvoer bijgevoerd)
Mij valt op dat ze bijna nooit in de stal staan. Deze morgen lag er gewoon ijs op hun ruggen, en het schijnt hun niet te deren. Soms liggen ze gewoon op de grond in de sneeuw. Ik moet wel zeggen dat het twee superdikke welsh pony's zijn en een quarter die op een beertje lijkt. Mijn paarden zien er allesbehalve zielig uit. Een paard kan normaal gezien heel goed tegen de kou. Mijn hond (een Berner) ligt ook liever buiten in de sneeuw dan binnen voor de kachel. Men moet de dieren niet teveel vermenselijken. Denken jullie dat die kuddes semi wilde Welsh en Shetland pony's of de schotse Highland pony's ook worden binnengezet 's nachts in de winter ? En daar is het nog wel een ander weertje dan hier.
Het is erg dat het beestje dood is, maar ik vind het nogal gevaarlijk om daar de noemer "doodgevroren" op te kleven... (verhongerd ? een beroerte gekregen ? gevallen en niet meer recht geraakt ? een hartstilstand ? koliekaanval ?)
florence123 schreef:oooh zo zielug!
arm dier, stomme baas!
wij hebben 3 shets op de wei staan, ze hebben wel een schuilstal & krijgen elke dag een pavo-koek, wortels & krachtvoer. en warm water (maar dit bevriest wel eens waar na enkele uren)
en dit vindt ik al zielug eigenlijk
geerke schreef:er stond toch dat de paarden er verwaarloosd uitzagen en geen eten en drinken tot hun beschikking hadden?
wat raar toch dat er zoveel mensen twijfelen als het woord verwaarlozing ergens in voorkomt....het komt vaker voor dan iedereen denkt...ik ken ook nog een plek(frankrijk) waar er 21 dood staan te gaan,graatmager....iemand heeft er al vijf gekocht,twee ervan zijn al dood...niemand doet iets,politie is wel wezen kijken...maar tussen kijken en doen zit nog een verschil.
Nu zal iedereen die dit leest wel denken...oh,dan is het nog zo erg niet....het dode paard woog 400kg....een paard van 1.70,dat is zeker 250 kilo te weinig....
smillie_ schreef:pfoe, dit is echt een bericht dat hier niet zou mogen verschijnen vind ik
...