Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:In Belgie zijn schuilstallen verplicht. Je moet overigens niet kijken hoe velen van die schuilstallen er uit zien, hoor.![]()
Daar heb je vaak met deze kou ook geen moer aan.
Ik zou graag een schuilstal willen, voor mijn eigen gemoedsrust. Al ben ik ook wel zo reeel dat ik weet dat die van mij er niet in gaat staan. Het mag niet bij ons, natuurgebied. Waar wel wat hogere begroeiing is, maar ook daar gaan ze niet staan.
Verder ga ik mijn paard echt geen deken op doen. Zijn vacht doet al het werk, dat is de natuur. Ga ik er een deken opdoen, verpest ik die werking juist.
Cookies schreef:Ik denk toch echt dat paarden tegen dit weer beter kunnen dan tegen al die regen en blubberzooi.
vanitymay schreef:Ik vind het raar dat er nog steeds mensen zijn die hun dieren buiten laten lopen met deze koude en vooral de wind die erbij waait, dat het nog kouder maakt. Ze hoeven wat mij betreft echt niet 24 uur op stal, of in een voorverwarmd afgesloten hok, maar uit de wind, overdekt en een warme bodembedekking vind ik wel het minste wat je voor je paard moet doen.
We hebben al in geen 10 jaar een fatsoenlijk koude winter gehad, waardoor de paarden veel minder gewend zijn aan deze temperaturen, en dus ook minder erop voorbereid. De meeste paarden van nu zijn jonger dan 10 jaar, dus die hebben uberhaupt nog nooit zo'n strenge vorst periode meegemaakt. Vroeger konden de jonge paarden iedere winter dit verwachten en harden zo veel beter af. We hebben nu dus eenmaal ook te maken met minder goed voorbereide paarden en dus is het mijn inziens logisch dat we meer voorzorgsmaatregelen nemen!
Een paard klakkeloos in de wei laten staan onder het mom: ze moeten er maar tegen kunnen, of in de natuur kan het ook vind ik niet opgaan!
gohya schreef:[citeer] In de weide moet sowieso een degelijke beschutting aanwezig zijn.
Dat zou ik ook wel willen,maar in mijn weiland mág ik nix bouwen of neer zetten.Mijn pony's staan ook buiten zónder beschutting,wel hebben ze een deken op.Ik zou dolgraag een overkapping willen bouwen,maar het is me verboden.Als de DB nou gaat verplichten dat er een schuilhok móet komen?[wettelijk].
Cayenne schreef:Het heeft vannacht op sommige plaatsen ruim 20 graden gevroren. Sommige rassen kunnen daar nou eenmaal minder goed tegen.
gohya schreef:[citeer] In de weide moet sowieso een degelijke beschutting aanwezig zijn.
Dat zou ik ook wel willen,maar in mijn weiland mág ik nix bouwen of neer zetten.Mijn pony's staan ook buiten zónder beschutting,wel hebben ze een deken op.Ik zou dolgraag een overkapping willen bouwen,maar het is me verboden.Als de DB nou gaat verplichten dat er een schuilhok móet komen?[wettelijk].