Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
ikenindi schreef:volgens mij weet de eigenaar wel dat het paard blind is, maar de eigenaar van het land niet. dat staat er toch?
Douraque schreef:Ik ben zelf in het bezit van een blind paard, hij is al sinds zijn 7e jaar blind. Hij is nu 22 jaar (zelf heb ik hem al 4 en een half jaar). Ik kan lezen en schrijven met hem, ik ga nog naar het bos, naar het strand, ga zwemmen met hem. Ik kan zelfs zonder zadel met een halster langs een dijk rijden zonder dat hij ook maar ergens van schrikt.
Afgelopen zomer heeft mijn paard op een klein stukje weide gestaan en aankomende zomer gaat hij met zijn maatje een groter stuk weide op. Zijn maatje beschermd hem zelfs als hij bijna tegen een hek aanloopt en kan alleen daarmee naar het bos en strand.
Ook al is het paard blind, men moet deze dieren toch een kans geven op een goed leven. Het blind zijn is niet alles dat het paard te bieden heeft.
zijn waterbak en weet waar het hek is.
Citaat:Ja, maar tegen een blind iemand kun je zeggen, kijk, gebruik en stok en luister goed om je heen.. Bij een paard gaat dat wat moeilijk.. Als een blind persoon schrikt gaat die namelijk ook niet rennen...![]()
.
ineke_ schreef:Een blind paard kan je ook niet veilig buiten zetten. Ik zou het arme paard laten inslapen, niet binnen laten staan. In het wild was hij al lang opgegeten. Arm dier
Maartje1990 schreef:waarom heeft een dier (paard in dit geval) minder recht op leven dan een mens? ik snap níet waarom dieren schijnbaar niet zoveel recht hebben op leven als een mens. Dus ik ben het wel degelijk eens met de vergelijking die wordt gemaakt met blinde mensen.

Heel eerlijk weet ik niet wat ik zou doen als ik in zo'n situatie kom. Dennis schreef:Pff, beetje slordig dat je niet vertel dat je paard blind is.
Blind paard kan prima buiten maar wel achter een aangepaste omheinig. Uit ervaring werkt hout met stroom er langs het best. Stroom tikt hier en daar en dat horen ze. En een knap houten hek lopen ze in het ergste geval een keer hard tegen aan (mits knap houten hek).
KiWiKo schreef:Dennis schreef:Pff, beetje slordig dat je niet vertel dat je paard blind is.
Blind paard kan prima buiten maar wel achter een aangepaste omheinig. Uit ervaring werkt hout met stroom er langs het best. Stroom tikt hier en daar en dat horen ze. En een knap houten hek lopen ze in het ergste geval een keer hard tegen aan (mits knap houten hek).
ik vind het nog slordiger dat iemand die dit paard in goed vertouwen onder begeleiding heeft niet merkt dat het dier blind is..............
Maartje1990 schreef:waarom heeft een dier (paard in dit geval) minder recht op leven dan een mens? ik snap níet waarom dieren schijnbaar niet zoveel recht hebben op leven als een mens. Dus ik ben het wel degelijk eens met de vergelijking die wordt gemaakt met blinde mensen.

iepsel schreef:Komen toch echt wel erg bizarre opmerkingen voorbij........
whisperramse schreef:ineke_ schreef:Een blind paard kan je ook niet veilig buiten zetten. Ik zou het arme paard laten inslapen, niet binnen laten staan. In het wild was hij al lang opgegeten. Arm dier
Ik heb een blinde draver en mijn kerel loopt 24 op 24 buiten, is nog nooit door de draad gegaan, ook niet tijdens oud en nieuw met al hun lawaai.
Het is wel wat lastiger, maar met wat kalmte raak je veel verder.
Blinde mensen zouden ze dan ook maar moeten euthanaseren?
Gelukkig voor het paardje is hij in orde...
hopelijk moet hij toch niet de rest van zijn dagen in een stal slijten...
ineke_ schreef:Een blind paard kan je ook niet veilig buiten zetten. Ik zou het arme paard laten inslapen, niet binnen laten staan. In het wild was hij al lang opgegeten. Arm dier
iepsel schreef:Komen toch echt wel erg bizarre opmerkingen voorbij........