Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
, dan willen de Walen dat ook niet meer hebben en lossen we en passant efkes de politieke crisis op die al maanden aansleept
[***] schreef:Cayenne schreef:Verder zullen de chips er ook voor zorgen dat vermiste of gestolen paarden veel makkelijker kunnen teruggevonden worden.
Zoals op bokt hier al vaak te lezen is geweest is dit een absoluut flauwekul argument om wel te chippen.
Chip kan eruit en op andere wijze mee gesjoemeld worden en sowiezo als je een paard terugvindt krijg je het niet mee naar huis als het gestolen is, dus je hebt er niks aan.
Ik begrijp niet wat er mis is met DNA registratie. Betrouwbaarder is er niet.
dan heb je een probleem als ze niet gechipt zijn. Balte schreef:Als ze dood liggen en Rendac moet ze komen ophalendan heb je een probleem als ze niet gechipt zijn.
Tja, dan zit er niets anders op, dan moeten de pony's maar gewoon blijven leven 
) dat we gezegd hebben dat we met de pony's nog effe zouden wachten... Is nl een hele miserie geweest. Maar nu krijg je dus boetes als je die dingen nog wil laten chippen
En ik denk dat veel mensen nog niet gechipt hebben met het gedacht dat "als de stormloop voorbij is, ze misschien degelijk werk leveren"... pharagirlke schreef:Balte schreef:Als ze dood liggen en Rendac moet ze komen ophalendan heb je een probleem als ze niet gechipt zijn.
Tja, dan zit er niets anders op, dan moeten de pony's maar gewoon blijven leven

We hadden nl geen rekening gehouden met toekomstige boetes toen we besloten te wachten
Hoe zit dat dan, als je een ongechipt paard koopt eigenlijk? Dan moet jij een boete betalen waar je niets aan kan doen? Of mag je dan gewoon het paard niet meer kopen? Want denk dat er nog een hoop dieren niet gechipt zijn...
of is daar op voorzien?
.pharagirlke schreef:komt tijd komt raad
Ik bespreek het eens met moeders vanavondWe hadden nl geen rekening gehouden met toekomstige boetes toen we besloten te wachten
Hoe zit dat dan, als je een ongechipt paard koopt eigenlijk? Dan moet jij een boete betalen waar je niets aan kan doen? Of mag je dan gewoon het paard niet meer kopen? Want denk dat er nog een hoop dieren niet gechipt zijn...
(puur ter informatie hoor)
) om een ongechipt paard te verkopen...
worteltje schreef:Toen is me verteld geweest dat wanneer een paard langer als 90 dagen op een nieuwe locatie verblijft dat dit elke moet aangepast worden.
Urielle schreef:Ik heb als adres gewoon mijn huisadres opgegeven. Het gaat ze geen flikker aan waar ik mijn paarden stal
pharagirlke schreef:de dieren komen niet meer buiten de stal![]()
De beide heren zijn dus constant op eigen terrein dus vrees dat ze daar niet kunnen controleren.
)