Paard in moeilijkheden op het ijs in Waalre

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Re: Paard in moeilijkheden op het ijs in Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:59

lovey_ou schreef:
idd gelukkig heeft ie een deken om. Maar hoezo kon het paard niet opstaan dan? Was ie gewond?

omdat het zo glad is Knipoog

Ik zou ook echt niet begrijpen waarom iemand met zijn paard op t ijs gaat, ik zou ookal maar uit de buurt van ijs blijven, levensgevaarlijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:00

Zo te zien had de begeleidster het paard aan de hand. Paard heeft een hoofdstel om en een deken op, ik kan me niet voorstellen dat ze die deken er pas op het ijs om hebben gedaan. Of ze moet zonder zadel op de deken hebben gezeten?

Anyway, misschien te dicht bij het ijs gekomen. Zo te zien kun je langs het ijs lopen, bij het riet. Even een hoef op het ijs en het paard heeft al geen grip meer.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:05

misschien ging ze wandelen met het hoofdstel om en de deken om? of is het paard zich uit de wei gepiept en op het ijs beland en heeft ze daar het hoofdstel in gedaan oid en had die de deken dus nog op. Lijkt me iig heel sterk als ze er zélf is opgelopen. Maar je zou je toch echt te pleures schrikken zeg Nagelbijten / Gniffelen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:10

Pff ik dacht even dat het mijn oude pony was...
Gelukkig is alles goed afgelopen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:11

Marley schreef:
Marloez schreef:
Misschien dacht de begeleidster even een klein stukje over het ijs te lopen met het paard, zo'n inhammetje aan d eoever zeg maar, maar gleed het paard meteen uit met alle gevolgen van dien.. Nagelbijten / Gniffelen

ik kan me toch gewoon haast niet voorstellen dat iemand moedwillig met z'n paard over het ijs gaat wandelen.... je weet het natuurlijk niet maar ik kan het me gewoon niet voorstellen....

Dat was ook waar ik aan dacht, anders kom je toch niet met een paard op het ijs lijkt me...

Maar het kan wel hoor, vroeger was het min of meer traditie om met paard en slee over het ijs te gaan en in IJsland organiseren ze veel competitie's op ijs voor IJslanders. Maar dat is uiteraard wel allemaal met speciale ijzers en kalkoenen eronder.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:13

Ik denk wel dat ze erop zat hoor, ze had toch een enkelblessure? Waarschijnlijk gewoon een ritje gemaakt met deken erop.
Wat een klap moet dat zijn geweest! Schrikken hoor! Gelukkig is het weer goed gekomen, hij ziet er zo hulpeloos uit op die foto!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:14

Een enkelblessure kun je ook oplopen als je naast je paard loopt en je probeert 'm van het ijs te trekken.

Nou ja, iig is het vrij goed afgelopen allemaal!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:15

Hmm ben idd benieuwd welk verhaal hier achter zit, en of dat het echte verhaal is.

Meest logische lijkt me toch dat dat meisje idd even naar het ijs wilde gaan kijken met de pony, lijkt me sterk dat ze te dicht erlangs aan het wandelen was, met al dat riet kun je niet lekker wandelen, wel Clown

Gelukkig had het dier nog een deken om , heeft wellicht de schade nog wat beperkt van het vallen.

Tweede optie is dat pony met meisje aan de wandel ging, maar dan lijkt het me nog sterk dat pony het ijs opholt, door het riet heen.

Vast wel een bokker die meer weet Haha!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:15

mijn grote vraag is: hoe komt dat paard op dat ijs terecht? Verward
Gelukkig is alles goed afgelopen...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:18

mischien iets te dicht bij het ijs gekomen we kunnen niet verder zien op de foto hoe de rest van het terrein is. maar het ijs heeft wel barsten

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:19

Vast een wandeling buiten met paard...stukje ijs mee gepakt en het lijkt daar gemakkelijk begaanbaar en ondiep...en tja op uitglijden niet gerekend. Ben er zaterdag zelf nog geweest Knipoog. Was op veel plaatsen wel met ijs bedekt maar zeker niet dik genoeg om mens (laat staan paard) goed te dragen. Aan de zijkanten was het ijs overal gebarsten.

Niet helemaal handig, je kon goed genoeg zien waar ijs lag en waar niet. Je moest gewoon op de gangbare paden blijven, zeker met paard.
Laatst bijgewerkt door Tinkerlady op 30-12-08 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:20

Karin schreef:
Een enkelblessure kun je ook oplopen als je naast je paard loopt en je probeert 'm van het ijs te trekken.

Nou ja, iig is het vrij goed afgelopen allemaal!

Kan zelfs gebeuren met uitmesten*spreekt uit ervaring*

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:29

niet echt een leuk belevenis, vraag me wel af hoe ze daar terecht gekomen is, lijkt me echt een beetje naief als ze gedacht zou hebben kijken of het lukt, maar dan wel flink mislukt. Misschien een ongeluk maar ja je moet nooit met je paard zo dichtbij komen, lijkt me niet leuk voor dat meisje als je je beest zo ziet liggen, gelukkig is het goed afgelopen

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:31

het meisje kan ook ernaast zijn gelopen toen het paard op ijs kwam en zelf zijn uitgegleden.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:45

Ik begrijp uit het verhaal dat ze met het paard is gaan wandelen. En een deken voor de kou en een hoofdstel om het paard in bedwang te houden ivm ritseligheid bij deze kou.
Als een paard naast je neer valt en probeert op te staan, schopt hij metzijn benen om grip te krijgen en op te staan. Als hij geen grip heeft, blijft hij vaak in paniek krabbelen om toch op te kunnen staan. Als je dan de teugels vast blijft houden, raakt hij je op zeker. Dus dat zal de enkelblessure veroorzaakt hebben.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:49

echt een vervelend! paard ligt er ook wel zielig bij

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:55

Sorry hoor, maar ik vind het zo ie zo al idioot dat je uberhaupt met je paard in de buurt van een meer en/of ijs komt. Het is zo op de paden al glad. Verdrietig

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:58

arm beest, hij kijkt echt angstig op die foto.
gelukkig is het goed afgelopen.
en volgens mij had het ook gewerkt als ze een laag zand op het ijs hadden gegooid, zodat het paard grip had gekregen, hij ligt vlak naast de oever, dus staan en 2 stappen zetten en hij was weer aan wal.

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:00

Gelukkig is het nog goed afgelopen zeg!
ben ook wel heeel benieuwd hoe het nou gebeurd is..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:04

Het arme dier, zoals al eerder genoemd, oevers etc. zijn nu ook best glad met dit weer, heb het zelf nog gemerkt vanmiddag op m'n schoenen. Dit gebeurd zomaar en ik zou met een paard ook niet eens het water opzoeken met dit weer. Knipoog Of je moet speciale proppen indraaien. Knipoog

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:09

Sorry maar lees sommige reacties waarbij ik denk van tjaaaa...

Waarom zou je niet in het bos kunnen wandelen waar vlakbij een meer is. Daar ligt dan nu toevallig ijs op maar als een paard in de wei staat en schrikt en gaat aan de kletter dan kan hij ook door het draad gaan en naar dat meer rennen en als en blinde vink zo het ijs op knallen. Maar omdat er nu ijs ligt kun/mag je daar niet wandelen met een paard?

Zeer waarschijnlijk is dat meisje met dat paard gaan wandelen omdat alle bakken bevroren zijn en ze het paard toch enige beweging wil geven. Lijkt in mijn ogen prima, maar ja een paard is en blijft een vluchtdier dus is waarschijnlijk ergens van geschrokken en het ijs opgerend/gelopen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:14

Verschrikkelijke pech, maar godzijdank heeft het paard een deken om. Als hij 1,5 uur zonder deken op het ijs ligt zou niet goed zijn.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:15

Marley schreef:
Marloez schreef:
Misschien dacht de begeleidster even een klein stukje over het ijs te lopen met het paard, zo'n inhammetje aan d eoever zeg maar, maar gleed het paard meteen uit met alle gevolgen van dien.. Nagelbijten / Gniffelen

ik kan me toch gewoon haast niet voorstellen dat iemand moedwillig met z'n paard over het ijs gaat wandelen.... je weet het natuurlijk niet maar ik kan het me gewoon niet voorstellen....

Er zijn gekken genoeg hoor. Denk aan het paard in Kampen, wat afgemaakt is aan 3 gebroken been doordat jongeren vuurwerk in de wei gooiden... Dan kun je zeggen; ja maar dat zijn geen paardenmensen/ mensen met paarden, maar kijk om je heen; overal zijn mensen met paarden die er eigenlijk helemaal geen verstand van hebben of pennymeisjes die niet nadenken bij wat ze doen. Knipoog

Maargoed, erg sneu voor het paard, hopelijk heeft hij/zij geen verdere blessures e.d.
Sowieso vast veel spierpijn, arm beessie... Ach gut

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:20

ja ik weet waar het is! Er zijn veel maneges en zo daar in de buurt. Ik denk dat het meisje langs het ijs wilde lopen en voorzichtig proberen om op het ijs te gaan, hierdoor is hij misschien uitgegleden en gevallen. En toen is ze natuurlijk hard geschrokken. Kijk als je niet weet dat een paard met hoefijzers niet op het ijs kan lopen dan probeer je dat. Je denkt misschien van Oh dat kan wel wat bij ijslandse paarden doen ze ook races op het ijs!

Nou ja het kan natuurlijk ook anders zijn. Maar stel je voor en paard schrikt dan rent hij toch neiet het ijs op, denk ik?
Nou ja ik ben benieuwd naar de oorzaak!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:22

Als je langs het ven loopt en je paard schrikt en wil opzij springen denkt ie echt niet "oeps, hier ligt ijs en dat is glad".