Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk in Kampen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

misslauie

Re: Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:19

dit geloof je toch niet. ZIEKE GEEST.
hier achter mij word nog geroepen van: ja je dieren moet je al binnen zetten wanneer er vuurwerk verkocht mag worden.
het is toch van de zotte :s jij moet maar rekening gaan houden met schorem?
hoop dat ze ze snel vinden en dan mooi het hele nieuwe jaar een taakstraf geven.( is eigenlijk nog niet genoeg! )
steek es wat af naast hun oor als ze aant slapen zijn..

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:19

gadver dat zal een naar plaatje geweest zijn,gelukkig dat iemand het heeft gezien!en dat het paard snel uit zijn lijden verlost kon worden,want wie weet hoe lang het dan had geduurt,en die jongens zijn heeeel fout bezig,zullen wel van die jochies geweest zijn,stoer paardjes laten schrikken!
vresenlijk!!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:20

Jeetje!!!
Jongens zoeken en op laten dragen voor de materiele EN emotionele schade!
Wij reden 22 dec met een groep buiten, 's avonds.. Als Kerstrit, super goed georganiseerd, maar inderdaad ook 4 jongentjes die uit de scouting kwamen, ( en ons nog aanspraken op onze mooie verlichting! ) en een vlinder afsteken achter je kont! 12 paarden op hol!

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:20

Bij ons staan alle paarden gewoon de hele dag op de wei. Ook oude jaars dag, terwijl op 100 meter afstand carbit geschoten wordt.
Ze wennen er aan doordat het hoe vervelend het ook is, en al een week vooraf geschoten wordt met vuurwerk.
Als we merken dat ze onrustig worden, dan grijpen we wel in, maar dit is nog nooit nodig geweest.
Het is heel erg vervelend en afschuwelijk voor dit paard, maar je kan het niet voorkomen.
Een week lang je paarden binnen houden, geeft weer andere nadelen/consequenties.
Vergeet niet dat het gewoon vaak jongens zijn, die niet weten wat ze doen, of niet de opvoeding hebben gehad rekening te houden met anderen.
Wat mij betreft wordt er gewoon harder op getreden tegen onverantwoord vroegtijdig vuurwerk afsteken en geef de ouders hele vette boetes, misschien dat de ouders dan de verantwoordelijkheid nemen hun kinderen respecht bij te brengen voor alles wat leeft.
Het nadeel is dan wel dat ik de hele oudejaarsdag geen paard op de wei kan zetten, want ze zijn er dan niet langzaam aan gewend geraakt.
Ik vind het dan ook heel belangrijk om je paarden en overige dieren, maar ook je kinderen te laten wennen aan vuurwerk. En je kinderen uit te leggen wat wel en niet kan.
Laatst bijgewerkt door Gerner op 29-12-08 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:21

Wat zielig. Gelukkig heeft het dier nu geen pijn meer.

Triest dat iemand vuurwerk naar dieren gooit, hoop dat ze gepakt worden.

Aan de andere kant, ik zou mijn paard rond oud en nieuw lekker op stal zetten.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:22

Boos! Wat belachelijk.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:24

Vreselijk!
Ellendige troep dat vuurwerk! En ellendige hurfters die jongens

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:25

Gewoonweg idioot! Wat een zieke jongens. Dat vuurwerk moeten ze maar helemaal afschaffen. Ik zit hier achter de laptop met de hond op schoot, ook ontzettend bang - ze kruipt bij iedere knal dichter tegen me aan... was het maar 2 januari, dan houdt het weer op.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:27

Jeetje, niet te geloven zeg, echt idioot... Frusty

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:28

Gerner schreef:
Bij ons staan alle paarden gewoon de hele dag op de wei. Ook oude jaars dag, terwijl op 100 meter afstand carbit geschoten wordt.
Ze wennen er aan doordat het hoe vervelend het ook is, en al een week vooraf geschoten wordt met vuurwerk.
Als we merken dat ze onrustig worden, dan grijpen we wel in, maar dit is nog nooit nodig geweest.
Het is heel erg vervelend en afschuwelijk voor dit paard, maar je kan het niet voorkomen.
Een week lang je paarden binnen houden, geeft weer andere nadelen/consequenties.
Vergeet niet dat het gewoon vaak jongens zijn, die niet weten wat ze doen, of niet de opvoeding hebben gehad rekening te houden met anderen.
Wat mij betreft wordt er gewoon harder op getreden tegen onverantwoord vroegtijdig vuurwerk afsteken en geef de ouders hele vette boetes, misschien dat de ouders dan de verantwoordelijkheid nemen hun kinderen respecht bij te brengen voor alles wat leeft.
Het nadeel is dan wel dat ik de hele oudejaarsdag geen paard op de wei kan zetten, want ze zijn er dan niet langzaam aan gewend geraakt.
Ik vind het dan ook heel belangrijk om je paarden en overige dieren, maar ook je kinderen te laten wennen aan vuurwerk. En je kinderen uit te leggen wat wel en niet kan.

Eh, vuurwerk op 100m afstand, vind ik persoonlijk iets heel anders dan vuurwerk dat IN de wei gegooid wordt waardoor paarden er op deze manier van schrikken. Ik geloof niet dat dat vuurwerk op 100m van de paarden werd afgeschoten. Ik zou daar gerust een 0 van durven afdoen. Gastjes vinden het vaak "grappig" op een dier zo op stang te jagen en lokken het dan uit.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:30

bah wat een mentaliteit... da's toch echt om de paardjes te pesten dat je dat doet denk ik dan?

_Patriciaa

Re: Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk in Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:33

Gadverdamme Scheve mond Vuurwerk afsteken ok, maar niet bij paarden, en al helemaal niet hun weiland in
Ongelovelijk, hoe kom je er op..

Ben blij dat mn vz paard weer achter het huis in de wei staat en niet meer aan de weg zoals in de zomer..

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:34

die jongens mogen ze wat mij betreft vuurwerk op hun lichaam gooien!!..

Echt waar... brrr **boos**

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:34

Jee wat vreselijk! Dan ben je toch écht niet helemaal lekker in je hoofd! Ziek Arm beest, heel veel sterkte voor de eigenaar. Ach gut
Mijn pony blijft binnen met oud en nieuw, hij vind het allemaal doodeng..

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:36

Merlinde schreef:
Jeetje!!!
Jongens zoeken en op laten dragen voor de materiele EN emotionele schade!
Wij reden 22 dec met een groep buiten, 's avonds.. Als Kerstrit, super goed georganiseerd, maar inderdaad ook 4 jongentjes die uit de scouting kwamen, ( en ons nog aanspraken op onze mooie verlichting! ) en een vlinder afsteken achter je kont! 12 paarden op hol!

Sjezus hoezo een geval van niet nadenken , echt ongelovelijk..

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:36

Boos! Djiezes!! Wat een ongelofelijk rotstreek van die een stelletje van die pestjongens en wat een enorme slag voor de eigenaar moet dit zijn.... Verdrietig

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:37

het zal inderdaad je paard maar zijn..
ik vind het ook echt héél triest van die jongens dat ze vuurwerk
in de wei gaan gooien bij paarden, ze vinden het waarschijnlijk leuk om de paarden zo te laten schrikken, bah! Scheve mond
maar als ze horen dat ze dit veroorzaakt hebben schrikken ze hopelijk flink

picobello3

als ik dat had gezien,
had ik die jongens echt helemaal totol los geslagen,

arm dier..

sommige hebben echt geen verstand

Pluizebolpum

Helaas is het van alle tijden om dieren te pesten met vuurwerk met soms zelfs de dood tot gevolg. Daarom heb ik de pest aan vuurwerk, vooral in handen van mensen die niet verder nadenken dan hun eigen neus lang is. En nu het nu al mag worden verkocht, toch raar, is toch wachten op pre O&N knallerij?

Zowel de eigenaar als ik houden ons hart vast elk jaar. De paardjes staan midden in een woonwijk, wel een heel leuke wijk met veel paardenliefhebbers (nah, voornamelijk die van ons worden 'liefgehebt' Knipoog ) die nogal uit de slof schieten als er een jongmens rare ideeen heeft, én de paarden zijn erg vuurwerkmak (makker dan ik zelfs) maar toch...
Ergens is het van de zotte dat je eigenlijk dagen van te voren al alles moet binnen zetten, dichttimmeren en het liefst erbij blijven zitten omdat een stel mensen een ziek gevoel voor humor hebben en zich niet kunnen inhouden...

Sterkte voor de eigenaar, je zult op zo'n manier maar je dier kwijtraken... Vriendjes zijn?

Voor diegenen die het op hun geweten hebben, ik hoop dat ze die echt goed straffen, heel, héél misschien dat ze er dan nog wat van leren...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:39

Hopelijk zijn die #$%$tjes zich rotgeschrokken en houden
ze het beeld van het gewonde paard hun hele leven bij zich.
Hebben ze wat om over na te denken.

(aangezien ze dat voor dit voorval blijkbaar niet konden)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:40

Bah wat een rotjong.

Hoe halen ze het in hun hoofd...

Ik hoop dat in de toekomst een keer dat vuurwerk verboden gaat worden, en alleen nog maar georganiseerd, met veiligheidsmaatregelen afgestoken gaat mogen worden.

Bah ik ben het nu alweer helemaal beu, hier word je knettergek van de sukkeltjes die al hele dagen aan het kl0ten zijn.

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:41

kippevel....en mn nekharen overeind...wat gruwelijk Verdrietig
sterkte voor de eigenaren van het paard...

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:42

mijn paarden staan gelukkig niet in een woonwijk.maar ik laat me paarden binnen met oud jaar.en ja je kan hun benen wel breken alleen die gasten blijven leven beesten niet helaas.honden worden ook altijd gepest rotjes gooien arme beesten kan maar snel 1 janu zijn

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:42

Dit is toch niet normaal meer Stoom uit je oren , ik ben blij dat mij wei zo ligt dat er niemand kan komen behalve wij zelf

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:43

De genoemde locatie (Trekvaart IJsselmuiden) is niet eens in, of erg dichtbij een woonwijk